Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast, ik ben niet geïnteresseerd in de waarde, het gaat mij puur dat ik heel graag wil weten waar de munten vandaan komen, en uit welke tijd ze komen.
Het zit namelijk zo; mijn lieve vader, die helaas is overleden in juli 2020, heeft zijn hele leven op zee gewerkt in de waterbouw. Daarbij kwam hij in verre landen, om zand weg te zuigen op plekken waar nu grote en kleine havens zijn.
In dat zand, vond m’n vader ooit wat munten.. deze heeft hij decennia bewaard, en met z’n overlijden, heb ik de munten gekregen.
Voor mij is het een aandenken wat grote emotionele waarde heeft, omdat deze munten een deel vertegenwoordigen van de avonturen uit m’n vader z’n jongere leven.
Echter ik weet niet waar de munten vandaan komen, en uit welke periode.. ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Alvast bedankt!
Hieronder wat foto’s
Munten uit een onbekende tijd, uit een onbekend land. Kan iemand mij helpen?
Munten uit een onbekende tijd, uit een onbekend land. Kan iemand mij helpen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Munten uit een onbekende tijd, uit een onbekend land. Kan iemand mij helpen?
Ha iMarcoU,
Ik heb er snel een paar uit gepakt. Of de andere kant van de keizer oid klopt heb ik niet gecontroleerd. Je weet in iedergeval in welke hoek je het moet zoeken.
Mvgr, Mel
Ik heb er snel een paar uit gepakt. Of de andere kant van de keizer oid klopt heb ik niet gecontroleerd. Je weet in iedergeval in welke hoek je het moet zoeken.
Mvgr, Mel
Re: Munten uit een onbekende tijd, uit een onbekend land. Kan iemand mij helpen?
Wow super!
Heel erg bedankt!
Ik ga op onderzoek uit.
Heel erg bedankt!
Ik ga op onderzoek uit.
Ik meen dat deze in de buurt komen. Mvgr, Mel
Deze lijken op deze van jouw.
Deze lijkt mij een tetradrachme van Alexandria. De heerser kan ik niet lezen. Dus deze van Gordian III is een voorbeeld. Mvgr, Mel https://www.acsearch.info/search.html?t ... sd&order=0 https://rpc.ashmus.ox.ac.uk/search/brow ... gle+wreath
Iedereen echt heel erg bedankt voor de antwoorden, ik ben aan het onderzoeken naar de leeftijd en herkomst. Duizendmaal dank!