Is deze munt bijzonder? Griekse 2 euromunt met S in de onderste / middelste ster

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.
rorororo Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Is deze munt bijzonder? Griekse 2 euromunt met S in de onderste / middelste ster

Bericht door rorororo »

Hoi,

Ben een enorme leek in munten en biljetten maar zie deze munt op internet voor meerdere bedragen voorbij komen. Soms van 100 euro tot soms zelfs wel 40.000 euro per munt. Ik vraag me daarom af of deze munt bijzonder is?

Alvast bedankt voor jullie reactie, tijd en kennis!

https://www.etsy.com/nl/listing/1170313 ... twQAvD_BwE
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: Is deze munt bijzonder? Griekse 2 euromunt met S in de onderste / middelste ster

Bericht door Jan W »

Die 2 euro munten van Griekenland uit 2002 met een S in de ster zijn helemaal niet zeldzaam. En die foutjes lijken meer gebruikssporen of wat stempelslijtage. Ik zie sommige aanbieders heel veel verschillende euromunten aanbieden met "foutjes" die allemaal als zeldzaam worden omschreven maar dat absoluut niet zijn. En met prijzen die echt waanzinnig zijn, een soort BVA-auctions maar dan in het kwadraat. :thuink:

Tja, misschien gokken ze op miljardairs voor wie 46.500 euo voor een normale 2 euro munt een peulenschil is? Misschien is het wel een witwasserij waar zwart geld kan worden omgezet? In ieder geval ver hiervan vandaan blijven.
rorororo Nederland
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Is deze munt bijzonder? Griekse 2 euromunt met S in de onderste / middelste ster

Bericht door rorororo »

Bedankt voor je reactie en advies Jan, daar kan ik zeker wat mee!
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Zie nu een NL cent uit 1956 staan voor meer dan 4200 euro. Zeldzaam te vinden... :suprised:

https://www.etsy.com/nl/listing/1165427 ... rland-cent
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Bericht door Anomander_Rake »

Bestaan er überhaupt euromunten die dusdanig zeldzaam zijn dat ze een paar honderd of zelfs duizend euro opbrengen bij veilingen? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen. En dan heb ik het niet over speciale uitgaven die in goud geslagen zijn, als die bestaan. Nu ik erover nadenk, worden er eigenlijk wel euromunten aangeboden door de gerenommeerde veilinghuizen? Ik heb er geen voorbij zien komen in de Schulman selectiecatalogus...

Dat etsy zich voor zulke oplichtingspraktijken leent, is stuitend. Etsy gaat op de zwarte lijst! BVA auctions stond er al op.
Dank voor het melden, RORORORORORORO
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Anomander_Rake schreef: 25 mar 2022, 21:30 Bestaan er überhaupt euromunten die dusdanig zeldzaam zijn dat ze een paar honderd of zelfs duizend euro opbrengen bij veilingen? Ik kan me dat nauwelijks voorstellen.
Diverse 2 euromunten uit Monaco hebben normale handelsprijzen tot ver boven duizend euro.
Anomander_Rake Ukraine
Senior lid
Senior lid

Bericht door Anomander_Rake »

llinde schreef: 25 mar 2022, 21:57
Diverse 2 euromunten uit Monaco hebben normale handelsprijzen tot ver boven duizend euro.
[/quote]

Ik zie het ja. Ff gegoogled op Monegaskische euromunten. Dank voor het delen. Weer wat geleerd :D
Leestip: Achtervolgd door de staatsmaffia, geschreven door Bill Browder.

Terug naar “Welke munt heb ik hier?”