Hulp gevraagd bij determinatie middeleeuwse munt
Hulp gevraagd bij determinatie middeleeuwse munt
Wie kent deze munt? De letters zijn erg moeilijk leesbaar. Ik zie een gevorkt kruis en een ruitvorm met mogelijk daarin een monogram.
Ik dacht aan Frankrijk of Zuidelijke Nederlanden, maar wie weet zit ik verkeerd.
0,64 gram, 20mm.
Ik dacht aan Frankrijk of Zuidelijke Nederlanden, maar wie weet zit ik verkeerd.
0,64 gram, 20mm.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Hulp gevraagd bij determinatie middeleeuwse munt
Ha Koevoets,
Ik kom uit in de zelfde hoek: Frankrijk, Normandie.
Deze laat ik zien vanwege enige gelijkenis. Ik hoop dat ik daarmee niemand in de verkeerde richting stuur. Dus oordeel zelf...
Mvgr, Mel
Ik kom uit in de zelfde hoek: Frankrijk, Normandie.
Deze laat ik zien vanwege enige gelijkenis. Ik hoop dat ik daarmee niemand in de verkeerde richting stuur. Dus oordeel zelf...
Mvgr, Mel
Deze "denier degenere" hebben blijkbar nog een aardige waarde...?!? In sommige opzichten vind ik jouw exemplaar beter. Is het kruis bijvoorbeeld gevorkt?
Laatst gewijzigd door Melcoins op 01 mar 2022, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog een paar andere met dubbele driehoeken...
Dank je. Hier kom ik wel verder mee!
Inmiddels staat de munt in de veiling van a.s. zondag.
https://www.ebay.com/itm/203847924361
Hoewel zeer zeldzaam, verwacht ik op Ebay een opbrengst van slechts een paar tientjes, de vraag naar dit soort munten op Ebay is niet zo groot. Dus als je een zeer zeldzame munt wilt voor weinig kun je je kans grijpen.
https://www.ebay.com/itm/203847924361
Hoewel zeer zeldzaam, verwacht ik op Ebay een opbrengst van slechts een paar tientjes, de vraag naar dit soort munten op Ebay is niet zo groot. Dus als je een zeer zeldzame munt wilt voor weinig kun je je kans grijpen.
Ha Koevoets,
Ik hoop op een verrassing voor jou. Dus dat het niet bij tientjes blijft...!
Het zou ook niet mogen. Het is er een van binnen een leuk verzamelgebied. Mij viel vooral op de grote herkenbaarheid in die tijd door het gebruik van geometrische vormen, in het bijzonder driehoeken.
Zelf had ik een mailtje aan Md'A of Cgb in Frankrijk gestuurd met de vraag of zij geinteresseerd zijn. Mogelijk is dat iets voor de volgende eigenaar!
Ik ben benieuwd wat zondag brengt,
Mel
Ik hoop op een verrassing voor jou. Dus dat het niet bij tientjes blijft...!
Het zou ook niet mogen. Het is er een van binnen een leuk verzamelgebied. Mij viel vooral op de grote herkenbaarheid in die tijd door het gebruik van geometrische vormen, in het bijzonder driehoeken.
Zelf had ik een mailtje aan Md'A of Cgb in Frankrijk gestuurd met de vraag of zij geinteresseerd zijn. Mogelijk is dat iets voor de volgende eigenaar!
Ik ben benieuwd wat zondag brengt,
Mel
Geen verrassing, althans niet in de positieve zin. De opbrengst was slechts $20.50 ofwel €18,73. Ruim 16 Euro na aftrek van Ebay commissie.
Ik heb nog geprobeerd de prijs omhoog te krijgen, dus ik ben nu de gelukkige eigenaar van een muntje van bijna 1000 jaar oud.
Kijk, dat verzacht de pijn.
Fijn dat hij naar een gewaardeerd forumlid is gegaan.
Ja, Koevoets, en een een forumlid dat die deze waardeerd...! Ik hoop dat jij weer snel met een volgende uitzoekklus komt die zo interresant is. Gr, MelKoevoets numismatics schreef: ↑07 mar 2022, 09:20 Kijk, dat verzacht de pijn.