Na toch al wat zoekwerk kom ik er niet uit.
Het gaat om een US half cent 1833 met een ietwat vreemde klop.
De klop lijkt een halfrond gestilleerde letter M of indien omgedraaid een W
Ik heb helaas geen Brunk catalogus om deze op te zoeken
Hulp gevraagd bij DTM (Klop op half cent 1833 USA)
Hulp gevraagd bij DTM (Klop op half cent 1833 USA)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: Hulp gevraagd bij DTM (Klop op half cent 1833 USA)
Ha CorioCoins,
Leuk gebied deze kloppen op Amerikaanse munten. Op het internet (nog) geen gelijke gevonden en ook geen online 'Brunk' catalogus gevonden die helemaal te raadplegen is.
Mvgr, Mel
Leuk gebied deze kloppen op Amerikaanse munten. Op het internet (nog) geen gelijke gevonden en ook geen online 'Brunk' catalogus gevonden die helemaal te raadplegen is.
Mvgr, Mel
Inmiddels heb ik hem verkocht als : Verenigde Staten. Half cent 1833 "countermarked" (M of W) zonder referentie helaas :-(
Aha, Coriocoins,
Vanwege mijn naam vond ik het leuk om uit te zoeken of het inderdaad een 'M'-klop was. Nu deze munt jouw handen al heeft verlaten ga ik er niet meer zo hard achteraan. Uit jouw reactie maak ik op dat jij verwachtte dat met een referentie jij meer had kunnen vragen. Wist de koper misschien iets meer?? Het blijft een interessant verzamelgebied en ik houd de Brunk catalogus op de verlanglijst.
Mvgr, Mel
Vanwege mijn naam vond ik het leuk om uit te zoeken of het inderdaad een 'M'-klop was. Nu deze munt jouw handen al heeft verlaten ga ik er niet meer zo hard achteraan. Uit jouw reactie maak ik op dat jij verwachtte dat met een referentie jij meer had kunnen vragen. Wist de koper misschien iets meer?? Het blijft een interessant verzamelgebied en ik houd de Brunk catalogus op de verlanglijst.
Mvgr, Mel
Brunk staat ook mijn verlanglijst :-)Melcoins schreef: ↑16 feb 2022, 10:18 Aha, Coriocoins,
Mvgr, Mel
Meer verwacht idd, maar soms is het niet anders, het is overigens niet perse dat ik meer wil vragen, meer de wil om elke munt die ik verkoop zo goed mogelijk te omschrijven (en natuurlijk iets bij te leren in dat proces van omschrijving). Als ik iets heb geleerd als VERZAMELAAR is dat ik een broertje dood heb aan ernstig luie/oplichtende handelaren die ook de moeite niet nemen om bijvoorbeeld bij de kwaliteitsmunten te zeggen of een munt is gereinigd of niet en foto's op een dergelijke manier nemen zodat het vanaf een foto lastig te beoordelen is.
Vanuit dat oogpunt heb ik voorgenomen om een munt nooit mooier te adverteren dan hij werkelijk is en met zoveel mogelijk informatie erbij als ik kan vinden, zodat mensen ook door die extra info geïnteresseerd kunnen raken.
ja, nmm dat is de manier ... Mel