1/2 Stuiver of Butken z.j. van Leeuwarden
Moderator: Robin
1/2 Stuiver of Butken z.j. van Leeuwarden
Een iets gehavende 1/2 stuiver van Leeuwarden, geslagen te Leeuwarden rond 1580 meende ik
Voorzijde: MO.NO. [...] RD. wapenschildje leeuw [...]/ Provinciewapen met kroon tussen 1/2 S
Keerzijde: NISI.DNS.NO[..]/ kruis met leeuwtje in ruit in de vier segmenten Leeuwtje-F-Leeuwtje-F
19mm
0,81gram
Voorzijde: MO.NO. [...] RD. wapenschildje leeuw [...]/ Provinciewapen met kroon tussen 1/2 S
Keerzijde: NISI.DNS.NO[..]/ kruis met leeuwtje in ruit in de vier segmenten Leeuwtje-F-Leeuwtje-F
19mm
0,81gram
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Fivelgo82 op 06 mei 2019, 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 1/2 Stuiver of Butken z.j. van Leeuwarden
Bodemvondst? Zelf opgegraven?
Zelf opgegraven inderdaad. In Techum, bij Leeuwarden
Als er nog liefhebbers voor Nederlandse middeleeuwse-17e eeuwse muntslag zijn, ik ga snoeien in de collectie (om daarna weer te vullen met nieuwe natuurlijk )
Mocht je ze hebben: met Leeuwendaalders houd ik mijzelf altijd aanbevolen.
Tegelijk Sjors
Zo’n voornemen juich ik toe . Ik houd mij aanbevolen voor munten van Deventer en de Drie Steden.
Ik mis nog een Filips II munt uit Leeuwarden. Naar het schijnt zijn Friese halve Filipsdaalders geslagen. Als je er ooit eens één opgraaft in mooie kwaliteit ... maar het zijn wel zeldzame munten.
Gr.
P.S. De foto's met het meetlintje zien er vrij professioneel uit.
Gr.
P.S. De foto's met het meetlintje zien er vrij professioneel uit.
Dank, Het meetbalkje gebruik ik bij alle officiële foto's. Dan is er in 1 oogopslag te zien wat het formaat is.
Aangezien dit een verzamelaars/determinatie forum is, hoe werkt het hier precies met het aanbieden van muntstukken? Is dat hier überhaupt toegestaan?
Aangezien dit een verzamelaars/determinatie forum is, hoe werkt het hier precies met het aanbieden van muntstukken? Is dat hier überhaupt toegestaan?
Ikzelf heb geen flauw idee omdat ik niets te koop heb. Wel ben ik eens via een PB benaderd of ik in een bepaalde munt interesse zou hebben.
Wellicht dat anderen je hier meer over kunnen vertellen.
Gr.
Wellicht dat anderen je hier meer over kunnen vertellen.
Gr.
Wat mij betreft mag je er gewoon een topic voor aanmaken. Je zou ook marktplaatsadvertenties kunnen maken en deze hier delen.
Volgens mij zijn verkooptopics niet de bedoeling. Mocht dat wel zo zijn dan hoor ik dat graag van een moderator, ik heb nog wel wat liggen
Ik zou eigenlijk niet weten waarom een aparte verkooptopic niet zou kunnen voor de vaste handelaren die hier ook hun bijdrage's leveren.
Groet, Cor
Groet, Cor
Als de moderatoren het goedvinden wil ik best wat ter verkoop plaatsen.
Misschien is het handig dat, als we ook gaan verkopen in topics, daar wat spelregels aan te verbinden. Er bestaat wel de kans dat de verkooptopics anders snel een forum gaan overheersen.
Misschien is het handig dat, als we ook gaan verkopen in topics, daar wat spelregels aan te verbinden. Er bestaat wel de kans dat de verkooptopics anders snel een forum gaan overheersen.
Prima toch, ik zeg gewoon doen. Hadden in de beginjaren ook wekelijks veilingen en een muntmarkt en dat ging ook prima.
Willem
Willem
Dan eerst even wachten tot hier weer een speciale markt topic voor is aangemaakt?
Een markt zal helaas niet worden aangemaakt.
Een aantal moderatoren hebben 'allround/overall' permissies gekregen maar we kunnen geen rubrieken bouwen of toevoegen.
Verkopen geeft dusdanig veel moderatorwerk en vervuiling dat dit bewust niet meer wordt toegevoegd.
Eventueel aanbod in lijstvorm kan worden geplaatst in de rubriek veilingen. In de vorm van een link/verwijzing naar Ebay of bijv. Marktplaats.
Overigens kan men altijd elkaar middels pb contacten en eventueel aanbod onderling uitwisselen.
Een aantal moderatoren hebben 'allround/overall' permissies gekregen maar we kunnen geen rubrieken bouwen of toevoegen.
Verkopen geeft dusdanig veel moderatorwerk en vervuiling dat dit bewust niet meer wordt toegevoegd.
Eventueel aanbod in lijstvorm kan worden geplaatst in de rubriek veilingen. In de vorm van een link/verwijzing naar Ebay of bijv. Marktplaats.
Overigens kan men altijd elkaar middels pb contacten en eventueel aanbod onderling uitwisselen.
Sorry Ron, ik ben het niet met je eens. Sinds wanneer bepaal jij het reilen en zeilen hier?
Willem
Willem
Het staat je vrij een los topic aan te maken.
Ik bepaal niets, enige wat je niet hoeft te verwachten is dat er een speciale rubriek bij komt. Jeroen initieert dat niet, en wij kunnen het niet.
Die vraag komt namelijk elk jaar weer een keer terug, maar een antwoord komt er nooit.
Ik bepaal niets, enige wat je niet hoeft te verwachten is dat er een speciale rubriek bij komt. Jeroen initieert dat niet, en wij kunnen het niet.
Die vraag komt namelijk elk jaar weer een keer terug, maar een antwoord komt er nooit.
Ik blijf het vreemd vinden een schip zonder kapitein, toch Ron?
Groet, Cor
Groet, Cor
ik snap dat Ron, maar wij hadden het in het begin ook en ondanks de bakken kritiek die ik toen kreeg werkte het wel prima.
Willem
Willem
Zal ik dan een verkooptopic plaatsen en dat we dan kijken hoe het gaat?
Natuurlijk jan doen!
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.