Liard ??

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de provinciale en stedelijke muntslag. Duiten, stuiverstukken, rijders, schellingen, Stad Utrecht, Daventria, Overijssel, etc. En de Bataafse Republiek (1795-1801). Ook munten uit de zuidelijke Nederlanden kunnen hier geplaatst worden

Moderator: Robin

Baug België
Aankomend lid
Aankomend lid

Liard ??

Bericht door Baug »

Goedenavond,

Ik zou dit schild, dat uit Nederland zou kunnen komen, graag willen kunnen identificeren.

Mijn huidige onderzoek heeft me niet in staat gesteld om het te identificeren.

Ik ben Franstalig en ik gebruik Deepl als vertaler, excuses voor de fouten in het Nederlands.

Schild verdeeld in meerdere wijken, in 1 & 3 een leeuw in 2?????? in 4 & 6 een fess (die doet denken aan het oude Bourgondische schild) en in 5, drie chevrons geplaatst in vriend.

Met vriendelijke groeten

img962.jpg[/attachment]
img961.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Re: Liard ??

Bericht door sjors-sjors »

Lijkt bijzonder veel op een Roermonds exemplaar.
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Ik zie IVST staan en gezien het type (brabants) ga ik voor zuidelijker Reckheim of Gronsveld, bij die laatste staat Joost Maximiliaan van Bronckhorst-Batenburg vaker op munten afgebeeld, doch zijn er nergens de 3 bollen te herkennen die voor Gronsveld wel bekend staan.
Wel zijn de laatste letters (meestal locatief) F I R hetgeen op een vervalsing uit Reckheim zou kunnen duiden met Ferdinandus Imperator (et) Rex als verbastering.

Wellicht kan iemand anders hier nog iets aan toevoegen :-)
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

Natuurlijk zit ik weer fout ;) het is Huissen Possederende vorsten oord 1611 (met dank aan koning G3)

Pannekeet HUI.10

IVSTITIA THRONVM FIR
MO: POSS: PRIN IVL. E. MON

Sjors je zat dichterbij ;-)

Terug naar “Provinciale en stedelijke muntslag en Bataafse Republiek”