Groet, Cor.
Moderators: maarten89, WBE
Ik begrijp het probleem van een creditcard niet. Toch niet zo moeilijk om er een te hebben? Bij internationale veilinghuizen is het naar mijn ervaring vrijwel standaard. Creditcard heeft ook voordelen.Ilosab schreef:Ik ga sowieso niet bieden omdat er niets interessants bijzit voor me maar dit heb ik niet eerder gehoord. Bij andere veilinghuizen wordt nooit gevraagd naar een creditcard.
Ik heb nog nooit mijn creditcardgegevena achter hoeven laten bij het insturen van biedingen voor een buitenlandse veiling (noch voor de livebid)...Melcoins schreef:Ik begrijp het probleem van een creditcard niet. Toch niet zo moeilijk om er een te hebben? Bij internationale veilinghuizen is het naar mijn ervaring vrijwel standaard. Creditcard heeft ook voordelen.
Mvgr, Mel
Hier een voorbeeld daarvan:spatbord schreef:En bijna geen enkele keer greep ik er maar net naast, meestal gingen ze voor veel meer dan ik bood.
Is die toen ook werkelijk verkocht op Catawiki? Ik ben er niet zo bekend mee, maar heb er wel vaker gezien dat munten niet verkocht waren omdat de reserve price niet bereikt was. En bij deze staat: "Schatting veilingmeester € 2.200 - € 4.000", meestal betekent dat dat de reserve niet veel lager dan dat ligt.C.vanderLey schreef:Hier een voorbeeld daarvan:
Kavelnummer 125, een rijksdaalder van Utrecht 1675, onlangs nog verkocht via Catawiki voor 900,- op 21 augustus j.l.
https://veiling.catawiki.nl/kavels/1320 ... ods-silver
Opbrengst 2600,- ex. com.![]()
Groet, Cor.
Wanneer de munt niet verkocht zou zijn en er hing een reserve price aan dan had er na afloop van de veiling wel gestaan "reserve price niet gehaald"spatbord schreef:Is die toen ook werkelijk verkocht op Catawiki? Ik ben er niet zo bekend mee, maar heb er wel vaker gezien dat munten niet verkocht waren omdat de reserve price niet bereikt was. En bij deze staat: "Schatting veilingmeester € 2.200 - € 4.000", meestal betekent dat dat de reserve niet veel lager dan dat ligt.
Aardig om te lezen dat Tristán denkt op de hoogte te zijn van mijn financiële situatieJO3023 schreef:Tegen de persoon in de zaal die op deze munt bood kun jij niet op Cor zelfs al had jij tot 19000 euro geboden.
Gr,
Tristán
Ik geloof je graag, maar houd toch mijn twijfels.C.vanderLey schreef:Wanneer de munt niet verkocht zou zijn en er hing een reserve price aan dan had er na afloop van de veiling wel gestaan "reserve price niet gehaald"
Dit staat er niet en dus is de munt naar mijn mening gewoon verkocht via Catawiki.
Gezien de korte tijd tussen deze koop en de sluittijd voor inbreng in de Schulman veiling 354 heb ik wel een vermoeden door wie deze munt is aangekocht op Catawiki ....
Misschien was het wel Jeff Bezos in de zaal.C.vanderLey schreef:Aardig om te lezen dat Tristán denkt op de hoogte te zijn van mijn financiële situatie![]()
Groet, Cor.
Ha, ha, ha, nee ik ben niet op de hoogte van jou financiële situatie maar wel van degene die op de munt geboden heeft en aan wie de munt is toegekend. Deze persoon in kwestie heeft overigens op nog een aantal andere munten geboden. Één daarvan heeft zelfs de prijs van 17.000 euro gehaald (lot 108, uitstekende keuze). Deze persoon zwemt letterlijk in het geld. En nee, het was niet Jeff Bezos, wel een munthandelaar want met zoveel geld zou ik hem geen verzamelaar meer noemen. Hij of zij koopt wat hij of zij wil, legt het weg, en als de tijd rijp is verkoopt hij of zij het stuk met winst.Aardig om te lezen dat Tristán denkt op de hoogte te zijn van mijn financiële situatieJO3023 schreef:Tegen de persoon in de zaal die op deze munt bood kun jij niet op Cor zelfs al had jij tot 19000 euro geboden.
Gr,
Tristán![]()
Groet, Cor.