Muntmanifestatie 10 september 2022 Expo Houten
-
- Volledig lid
Re: Muntmanifestatie 2017 16 september Expo Houten
IBNS-leden mogen net als iedereen gewoon 5 euro betalen.
Leon,
Mooie Muntjes accepteert deze munten tijdens de beurs wel hoor! Kom gerust langs want we hebben weer genoeg leuks. Iedere beurs weer nieuwe producten in de tableaus dus altijd weer verrassend.
Munten gaan op grote hoop en worden niet verkocht. We zijn niet echt van deze munten en dan zou verkoop 'huilen met de vijand' zijn
Tot zaterdag!
Teun en René
Mooie Muntjes accepteert deze munten tijdens de beurs wel hoor! Kom gerust langs want we hebben weer genoeg leuks. Iedere beurs weer nieuwe producten in de tableaus dus altijd weer verrassend.
Munten gaan op grote hoop en worden niet verkocht. We zijn niet echt van deze munten en dan zou verkoop 'huilen met de vijand' zijn
Tot zaterdag!
Teun en René
zoals het nu staat ben ik zaterdag ook in Houten te vinden, hoe laat hangt af van de vrouw of ze de auto nodig heeft.
Mocht ik er vroeger zijn dan kom ik ook wel aanwaaien in het restaurant.
Mocht ik er vroeger zijn dan kom ik ook wel aanwaaien in het restaurant.
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
-
- Senior lid
Ook wij zullen er staan en accepteren 5 euromunten voor 5 euro.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Eindelijk na een paar jaar, ben ik weer in de gelegenheid om naar de muntmanifestatie te komen!
Gr. Mischa
Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Ook ik zal er deze keer zijn. Benieuwd of er voor mij nog wat leuks tussen zit. Overigens is het altijd een plezier om even met Decazo1 bij te praten.
Gr,
Tristán
Gr,
Tristán
Zo te lezen word het weer gezellig druk met forumleden, morgen op de beurs
Voor de mensen die het leuk vinden rond 12 uur gezellig aan te schuiven, het betreft dus het restaurant welke je aan de rechterkant ziet net voor je de zaal in gaat. Het is dus niet de koffiehoek in de zaal zelf,vorig jaar zat één van de leden daar geruime tijd voor niets te wachten. Mocht je nog niet eerder de (bescheiden) forumbijeenkomst bezocht hebben en geen idee hebben hoe we er uit zien, kijk dan even na 12 gewoon even in het restaurant. De meeste mensen zitten hier alleen of met z'n tweeën, dus mocht je een groepje van meer dan 4 zien zitten dan is de kans groot dat wij dat zijn!!
Mocht je nog munten of bankbiljetten hebben die je wil verkopen of ruilen, neem deze dan zeker mee. Wellicht doe je er een andere forumlid veel plezier mee.
Ik wens iedereen een geslaagde beurs en tot morgen!!
Voor de mensen die het leuk vinden rond 12 uur gezellig aan te schuiven, het betreft dus het restaurant welke je aan de rechterkant ziet net voor je de zaal in gaat. Het is dus niet de koffiehoek in de zaal zelf,vorig jaar zat één van de leden daar geruime tijd voor niets te wachten. Mocht je nog niet eerder de (bescheiden) forumbijeenkomst bezocht hebben en geen idee hebben hoe we er uit zien, kijk dan even na 12 gewoon even in het restaurant. De meeste mensen zitten hier alleen of met z'n tweeën, dus mocht je een groepje van meer dan 4 zien zitten dan is de kans groot dat wij dat zijn!!
Mocht je nog munten of bankbiljetten hebben die je wil verkopen of ruilen, neem deze dan zeker mee. Wellicht doe je er een andere forumlid veel plezier mee.
Ik wens iedereen een geslaagde beurs en tot morgen!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Willem schreef:Ik ben ook weer aanwezig en hoop op vele aanwinsten deze keer, tot over 2 week.
Groet, Willem
Moet er even op terug komen, ben er deze editie helaas niet bij
Willem
Jammer Willem! Hopelijk de volgende keer wel dan
Ik zal er als het goed is wel bij zijn. Ik zal wel even een bakje met antieke muntjes meenemen, om lekker in te neuzen voor een bescheiden prijsje. En wie weet kan ik iemand van jullie overhalen om naar de 'dark-side' van het munten-verzamelen te verhuizen; de antieken. Tot morgen!
Ik zal er als het goed is wel bij zijn. Ik zal wel even een bakje met antieke muntjes meenemen, om lekker in te neuzen voor een bescheiden prijsje. En wie weet kan ik iemand van jullie overhalen om naar de 'dark-side' van het munten-verzamelen te verhuizen; de antieken. Tot morgen!
Ik kom morgen ook naar Houten. Ik heb overigens een gulden 1914 dubbel. Wil iemand ruilen tegen een gulden 1915? En een halve gulden 1913 ruilen tegen een halve gulden 1919?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
-
- Donateur
Ik ben er niet bij, maar wil iedereen veel plezier wensen! Hopelijk zullen we veel nieuwe aanwinsten kunnen zien in het 'nieuwe aanwinsten' topic de komende dagen!
Ik wens iedereen veel plezier en veel nieuwe aanwinsten toe vandaag. Ik ben benieuwd wat men kan scoren en of Frank inderdaad zijn gulden en halve gulden heeft kunnen ruilen. En zo'n bijeenkomst is altijd gezellig, men leert de verzamelaar kennen achter de naam. Uiteraard zal ik niet aanwezig zijn, ik heb mijn zinnen gezet op het papiergeld in Valkenburg volgende week. Bijgaand een foto van de forumbijeenkomst van april 2011.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Zo, weer thuis. Was er al vroeg want ik moest ook op tijd weg. Helaas dus geen meeting kunnen bijwonen. Altijd weer leuk om er even rond te lopen maar het aanbod vond ik persoonlijk wat mager of veel te prijzig. Heel veel mappen vol voornamelijk moderne munten. Daarnaast de handelaren die muntladen op tafel gestald hebben met munten die je eerst moet oppakken om de prijs te kunnen zien (staat op een papiertje wat onder de munt ligt). Ik vind dat altijd vervelend, zie liever dat de prijs duidelijk zichtbaar is. Verder veel aanbod wat ik ook al van vorige keren kende (gepoetst provinciaal).
De prijzen vond ik over het algemeen aardig hoog liggen. Vooral opvallend omdat je bepaalde munten /bankbiljetten toch wel erg vaak tegenkomt waardoor ik verwacht dat deze handelaren hun waar nooit zullen kwijtraken.
De verlichting mag trouwens wel wat beter viel me op. Een aantal handelaren hadden gelukkig hun eigen lampen meegenomen. Ook opvallend dat een aantal handelaren er nou niet echt vrolijk en uitnodigend bijzaten maar meer als een zoutzak op hun mobieltjes keken.
De score was één munt, een Lindner muntenlade, wat muntcapsules, een paar plastic bankbiljettenbladen en de onvermijdelijke gratis Muntkoerier.
Ondanks mijn kritische noten vind ik het altijd wel aardig om even rond te kijken. Maar voor aankopen wacht ik de komende grote veilingen wel weer af.
De prijzen vond ik over het algemeen aardig hoog liggen. Vooral opvallend omdat je bepaalde munten /bankbiljetten toch wel erg vaak tegenkomt waardoor ik verwacht dat deze handelaren hun waar nooit zullen kwijtraken.
De verlichting mag trouwens wel wat beter viel me op. Een aantal handelaren hadden gelukkig hun eigen lampen meegenomen. Ook opvallend dat een aantal handelaren er nou niet echt vrolijk en uitnodigend bijzaten maar meer als een zoutzak op hun mobieltjes keken.
De score was één munt, een Lindner muntenlade, wat muntcapsules, een paar plastic bankbiljettenbladen en de onvermijdelijke gratis Muntkoerier.
Ondanks mijn kritische noten vind ik het altijd wel aardig om even rond te kijken. Maar voor aankopen wacht ik de komende grote veilingen wel weer af.
Ook net terug van m'n eerste muntmanifestatie. Ik vond het ruim opgezet, en volgens mij voldoende aanbod voor elk verzamelgebied. Wat Jan W zegt over de houding van handelaren herken ik wel. Ik zou het leuk vinden om als 'jonge'' verzamelaar aangesproken te worden en dat er gevraagd word naar mijn interesses. Nu begin ik er zelf maar over. Ik ben uiteindelijk vertrokken met een leuke Philipsdaalder die ik binnenkort op het forum mik.
Daarnaast erg leuk om een aantal forumleden int echie te zien, helaas te weinig tijd en daardoor niet iedereen even uitgebreid gesproken als ik zou willen. Volgens mij waren we uit eindelijk met een man of 12?
Daarnaast erg leuk om een aantal forumleden int echie te zien, helaas te weinig tijd en daardoor niet iedereen even uitgebreid gesproken als ik zou willen. Volgens mij waren we uit eindelijk met een man of 12?
Ik herken wat je zegt Jan W. Ikzelf ben ook maar met één munt richting huiswaarts gekeerd (en daar had ik niet helemaal voor naar Houtgen gehoeven, munt gekocht bij Theo Peters) en ook met behoorlijk wat boeken gekocht bij de EGMP, de KNGMP en hoe kan het ook anders bij decazo1 (Henk). Net als vorige jaren prijzen bij de meeste handelaren veel te hoog en totaal geen mogelijkheid om over de prijs de onderhandelen. Geen wonder dat je jaar na jaar ook dezelfde munten in de boeken tegenkomt.
sjors-sjors, ben benieuwd naar je Philipsdaalder. Ik heb er een aantal gezien die wel aardig waren.
Gr,
Tristán
sjors-sjors, ben benieuwd naar je Philipsdaalder. Ik heb er een aantal gezien die wel aardig waren.
Gr,
Tristán
Ik vond het aanbod beter dan de vorige keer en er was ook mee aanloop leek het in ieder geval in de ochtend werd er behoorlijk gehandeld. Geen plantagegeld kunnen vinden of echt bijzondere dingen voor mijn verzameling, maar me daardoor weer eens op de eenvoudige wereldmunten gestort en de nodige nieuwe setje en losse munten kunnen aankopen.
Ik heb voor het eerst mijn zoontjes ook meegenomen en die hebben zich ook prima vermaakt en kwamen beiden ook met behoorlijk wat munten naar huis.
Forummeeting vond ik gezellig, leuk om diverse oude rotten weer even te zien en kennis te maken met nieuwelingen.
Zo nu langzaamaan op naar het veilinggeweld de komende maanden
Ik heb voor het eerst mijn zoontjes ook meegenomen en die hebben zich ook prima vermaakt en kwamen beiden ook met behoorlijk wat munten naar huis.
Forummeeting vond ik gezellig, leuk om diverse oude rotten weer even te zien en kennis te maken met nieuwelingen.
Zo nu langzaamaan op naar het veilinggeweld de komende maanden
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Voor mij was het een geslaagd dagje.
Allereerst leuk om eens gezichten achter de berichten te zien.
Heel wat gaten kunnen opvullen qua jaartallen voornamelijk in Amerika en Groot Brittannië.
Aantal munten gewoon voor de leuk erbij, foto's volgen.
Het ergste van vandaag is : Ik had een munt in handen en weer terug gelegd, was boven mij budget, deze blijft maar in mijn hoofd zitten....
Allereerst leuk om eens gezichten achter de berichten te zien.
Heel wat gaten kunnen opvullen qua jaartallen voornamelijk in Amerika en Groot Brittannië.
Aantal munten gewoon voor de leuk erbij, foto's volgen.
Het ergste van vandaag is : Ik had een munt in handen en weer terug gelegd, was boven mij budget, deze blijft maar in mijn hoofd zitten....
Verzamelaar van munten van het Koninkrijk der Nederland,Groot Brittannië, Duitsland en Rusland
Ik was rond een uur of 11 binnen. Ik kom altijd iets later om de rij een beetje te vermijden. Omdat ik niet met de auto voor de deur kon komen vreesde ik een hele grote drukte, maar dat viel mee. Het is altijd een beetje alsof het kind in mij wordt losgelaten in een snoepwinkel, dus ik loop dan eerst even rond om gewoon te kijken. Maar al vrij snel waren de eerste aankopen al gedaan. Ik had met name goedkope muntjes op de lijst staan en dan zijn de prijsverschillen ook minder groot.
Op de forummeeting even gesproken met Leon Voorn, jeffelz, koenmunten en nog een oudgediende van het forum. Ik had nog met meer mensen een praatje willen maken, maar het lukte niet meer. Tijd voor het tweede deel van de jacht. Uiteindelijk met een relatief klein budget toch nog 37 aankopen gedaan. Vooral veel europa pre-euro, maar ook weer een aantal wereldmunten met een 1 erop, waarvan de meeste uit landen waar ik nog niets van had. Zelfs nog een muntje met een paus erop (Pius IX, de laatste paus van de kerkelijke staat) en natuurlijk nog wat koninkrijk en overzee.
Niet onbelangrijk: munthouders 40mm gekocht voor de rijksdaalders van Wilhelmina. Die grote maat munthouders is ideaal, want de 39½mm in kleine formaat is eigenlijk niks: ze gaan bij mij tenminste altijd los.
Op de forummeeting even gesproken met Leon Voorn, jeffelz, koenmunten en nog een oudgediende van het forum. Ik had nog met meer mensen een praatje willen maken, maar het lukte niet meer. Tijd voor het tweede deel van de jacht. Uiteindelijk met een relatief klein budget toch nog 37 aankopen gedaan. Vooral veel europa pre-euro, maar ook weer een aantal wereldmunten met een 1 erop, waarvan de meeste uit landen waar ik nog niets van had. Zelfs nog een muntje met een paus erop (Pius IX, de laatste paus van de kerkelijke staat) en natuurlijk nog wat koninkrijk en overzee.
Niet onbelangrijk: munthouders 40mm gekocht voor de rijksdaalders van Wilhelmina. Die grote maat munthouders is ideaal, want de 39½mm in kleine formaat is eigenlijk niks: ze gaan bij mij tenminste altijd los.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik was iets na 12 uur even langs de kantine (in de zaal waar de munthandelaren stonden) gelopen maar ik kon helaas niet zien waar de forumleden zaten. Ik had graag een aantal forumleden willen ontmoeten. Misschien een idee om voor de volgende keer b.v. een vlaggetje op tafel te zetten met het logo van Munthunter.
Gr,
Tristán
Gr,
Tristán
Geen slecht idee. En misschien voor de herkenbaarheid een naamkaartje voor de forumleden (pas opspelden in het restaurant). Ik was er trouwens pas om half 1, maar toen zag ik in het midden een grote tafel met verschillende mensen eraan. Toen kon het bijna niet meer missen.JO3023 schreef:Ik was iets na 12 uur even langs de kantine (in de zaal waar de munthandelaren stonden) gelopen maar ik kon helaas niet zien waar de forumleden zaten. Ik had graag een aantal forumleden willen ontmoeten. Misschien een idee om voor de volgende keer b.v. een vlaggetje op tafel te zetten met het logo van Munthunter.
Gr,
Tristán
Jammer dat je de meeting hebt gemist Tristán, we zaten dan ook niet in de zaal maar in het restaurant net voor de ingang van de zaal. Ik had hier vrijdag nog een berichtje over geplaatst, maar waarschijnlijk heb je deze gemist. Het koffiehoekje in de zaal is veel's te klein om met een groepje rustig bij elkaar te gaan zitten, het was om 11 uur al een probleem om 2 vrije stoelen te vinden!!JO3023 schreef:Ik was iets na 12 uur even langs de kantine (in de zaal waar de munthandelaren stonden) gelopen maar ik kon helaas niet zien waar de forumleden zaten.
Het was weer een geslaagde beurs, waar er om half tien toch een lange rij voor de ingang stond. De zoektocht naar koninkrijks munten in TOP kwaliteit (min MS64) heeft helaas weer geen aanwinst opgeleverd en is het maar weer wachten op de veilingen. Gelukkig was er voor het aanbod van moderne zilveren wereldmunten genoeg keuze en heb ik hier wat leuke aanwinsten kunnen doen. De forummeeting was weer gezellig met vele bekende gezichten en enkele nieuwe leden, waar ik van Leon nog 2 munten kunnen kopen Mika leuk je gesproken te hebben, kijk nu al uit naar de verhalen van je aanwinsten.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Waarschijnlijk was je net aan de vroege kant. Als je het kwart over twaalf nog een keer geprobeerd had had je het echt niet kunnen missen. Een man of 10 op dat moment, pratend over munten en met allerlei nieuwe aanwinsten op tafel. Maar een vlaggetje o.i.d. is natuurlijk geen slecht idee. Volgende keer even kijken hoe we het voor nieuwere leden (die anderen nog niet van gezicht kennen) makkelijker kunnen maken.JO3023 schreef:Ik was iets na 12 uur even langs de kantine (in de zaal waar de munthandelaren stonden) gelopen maar ik kon helaas niet zien waar de forumleden zaten. Ik had graag een aantal forumleden willen ontmoeten. Misschien een idee om voor de volgende keer b.v. een vlaggetje op tafel te zetten met het logo van Munthunter.
Gr,
Tristán
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
-
- Donateur
hallo colega verzamelaars
mooie biljetten gescoord ,munten voor zilverprijs weggedaan dus geen winst gemaakt
meeste buitenlandse tafels hadden de goede verkoop prijzen en de nederlandse handelaren zaten meest te hoog,jammer
ook weer de leuke souvenier wals-munten gratis gescoord,biljetmappen en munthouders gekocht,was trouwens niet zoveel in toebehoren
kon de determinatiestand niet goed vinden.verder wel fijne meeting gehad!en het idee om met minimaal 4 enthousiaste mensen een tafeltje te huren lijkt mij een geweldig idee,want ik heb nog wel een boek met mooie muntjes en biljetten!
heerlijk broodje kroket en leuk om iedereen weer te zien, N.S een DRAMA!
tot de filanumus!
mooie biljetten gescoord ,munten voor zilverprijs weggedaan dus geen winst gemaakt
meeste buitenlandse tafels hadden de goede verkoop prijzen en de nederlandse handelaren zaten meest te hoog,jammer
ook weer de leuke souvenier wals-munten gratis gescoord,biljetmappen en munthouders gekocht,was trouwens niet zoveel in toebehoren
kon de determinatiestand niet goed vinden.verder wel fijne meeting gehad!en het idee om met minimaal 4 enthousiaste mensen een tafeltje te huren lijkt mij een geweldig idee,want ik heb nog wel een boek met mooie muntjes en biljetten!
heerlijk broodje kroket en leuk om iedereen weer te zien, N.S een DRAMA!
tot de filanumus!
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Mmm, ik liep inderdaad langs het koffiehoekje in de zaal. Dacht dat dat het restaurant was. Ik zal volgende keer als ik het gebouw betreedt even wat beter bij de ingang letten of ik het echte restaurant zie.sgtravel schreef:Jammer dat je de meeting hebt gemist Tristán, we zaten dan ook niet in de zaal maar in het restaurant net voor de ingang van de zaal. Ik had hier vrijdag nog een berichtje over geplaatst, maar waarschijnlijk heb je deze gemist. Het koffiehoekje in de zaal is veel's te klein om met een groepje rustig bij elkaar te gaan zitten, het was om 11 uur al een probleem om 2 vrije stoelen te vinden!!JO3023 schreef:Ik was iets na 12 uur even langs de kantine (in de zaal waar de munthandelaren stonden) gelopen maar ik kon helaas niet zien waar de forumleden zaten.
Het was weer een geslaagde beurs, waar er om half tien toch een lange rij voor de ingang stond. De zoektocht naar koninkrijks munten in TOP kwaliteit (min MS64) heeft helaas weer geen aanwinst opgeleverd en is het maar weer wachten op de veilingen. Gelukkig was er voor het aanbod van moderne zilveren wereldmunten genoeg keuze en heb ik hier wat leuke aanwinsten kunnen doen. De forummeeting was weer gezellig met vele bekende gezichten en enkele nieuwe leden, waar ik van Leon nog 2 munten kunnen kopen Mika leuk je gesproken te hebben, kijk nu al uit naar de verhalen van je aanwinsten.
Gr,
Tristán
Ingang is direct naast het toilet, kan niet missen.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie