Monaco, 2 euro CC 2007 Grace Patricia Kelly
Moderators: numisfreund, euromunter
-
- Lid
Re: Monaco, 2 euro CC 2007 Grace Patricia Kelly
Dat klinkt mij toch een beetje als een "broodje aap verhaal".
De munt is niet nieuw, dus zou ik niet zoveel geld hiervoor uitgeven.
Als je zoveel geld te besteden hebt, dan zou ik dan een nieuwe kopen.
De munt is niet nieuw, dus zou ik niet zoveel geld hiervoor uitgeven.
-
- Senior lid
Mocht je een dergelijke dure munt aan willen schaffen, dan is mijn advies bijna altijd: ga naar een ECHTE (dus geen zwartwerker) handelaar, bekijk de munt (of vraag foto's op), dan weet je 100% zeker dat je aankoop goed is.
Ik geloof overigens niets van het verhaal dat deze munt in circulatie gevonden zou zijn....
Beter een paar honderd euro meer uitgeven in dit geval, zodat je verzekerd bent van een mooi en verzamelwaardig exemplaar!
Ik geloof overigens niets van het verhaal dat deze munt in circulatie gevonden zou zijn....
Beter een paar honderd euro meer uitgeven in dit geval, zodat je verzekerd bent van een mooi en verzamelwaardig exemplaar!
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Wat bedoel je met nieuw?autron schreef:De munt is niet nieuw, dus zou ik niet zoveel geld hiervoor uitgeven.
We hebben het hier over in 2007 uitgegeven munten, hoe wil je die "nieuw" gaan kopen?
Luit
-
- Lid
Die van ebay is dus niet nieuw, ik bedoel natuurlijk dat de munt nieuw is, het jaartal maakt niks uit.
Het is mij een raadsel waarom deze munt zo waanzinnig duur is.
Nog even doorsparen.
Ik heb een probe in mijn album. Kost maar 3,50.
Nog even doorsparen.
Ik heb een lege plek in mijn album, vind ik mooier dan een probe.
Alfred
Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Het is de meest gewilde 2 euromunt met een oplage van 20.001 stuks, dus ook de minst geslagen speciale 2 euromunt (m.u.v. naslagen Luxemburg en munthuistekens Malta). Elk jaar komen er ook weer verzamelaars bij, dus er is constant vraag naar deze munt. Ikzelf heb deze munt nog nooit gehad of gezien (in het echt).autron schreef:Die van ebay is dus niet nieuw, ik bedoel natuurlijk dat de munt nieuw is, het jaartal maakt niks uit.
Nog even doorsparen.
Groet, Kees
Ik snap je nog steeds niet, de munt op ebay is toch niet ouder dan welke andere Grace Kelly 2 euro 2007 dan ook.autron schreef:Die van ebay is dus niet nieuw, ik bedoel natuurlijk dat de munt nieuw is, het jaartal maakt niks uit.
Je kunt misschien betere vinden, maar nieuwere zeker niet.
Luit
Kees heeft net ook al een aantal redenen gegeven waarom deze munt zo duur is, maar er speelt ongetwijfeld nog veel meer mee.autron schreef:Het is mij een raadsel waarom deze munt zo waanzinnig duur is.
Allereerst is de munt nooit goedkoop verkrijgbaar geweest met een uitgifteprijs van ruim 100 euro.
Er blijft inderdaad ook continu wel vraag en zolang er dus geen massaal aanbod is, zal de prijs dus ook niet echt inzakken.
Vrijwel alle munten zullen ondertussen wel bij verzamelaars zitten en de meeste daarvan zullen ze niet goedkoper weg willen doen dan wat ze er voor betaald hebben, dus waar zou goedkoop aanbod vandaan moeten komen?
Daarnaast is het ook voor een deel zo dat iets exclusiefs gewoon duur moet zijn, ongeacht de werkelijke waarde.
Daarom zijn er altijd mensen die er zoveel geld voor over hebben, vergelijk het met een flesje parfum Chanel no.5 waarvan de productiekosten hooguit 5 a 10 euro zijn, maar waar ook grif 90 euro voor wordt betaald.
Luit
Hij bedoelt nieuw als in UNCllinde schreef:Ik snap je nog steeds niet, de munt op ebay is toch niet ouder dan welke andere Grace Kelly 2 euro 2007 dan ook.autron schreef:Die van ebay is dus niet nieuw, ik bedoel natuurlijk dat de munt nieuw is, het jaartal maakt niks uit.
Je kunt misschien betere vinden, maar nieuwere zeker niet.
Luit
(tenminste, dat denk ik)
-
- Senior lid
Vorige jaar op de muntmanifestatie was deze munt bij onze stand te bewonderenkeeser schreef:Het is de meest gewilde 2 euromunt met een oplage van 20.001 stuks, dus ook de minst geslagen speciale 2 euromunt (m.u.v. naslagen Luxemburg en munthuistekens Malta). Elk jaar komen er ook weer verzamelaars bij, dus er is constant vraag naar deze munt. Ikzelf heb deze munt nog nooit gehad of gezien (in het echt).autron schreef:Die van ebay is dus niet nieuw, ik bedoel natuurlijk dat de munt nieuw is, het jaartal maakt niks uit.
Nog even doorsparen.
Groet, Kees
Wellicht volgend jaar weer.
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!
Club van 2304!
Nu niet meer, van 1295 naar 1090 naar verkocht tegen beste voorstel. Ik hou de feed back wel in de gaten, ben benieuwd.
Ooit zal ik hem aan mijn verzameling toevoegen als enige ontbrekende 2 euro cc. Maar zoals al eerder hier aangegeven koop ik hem niet zonder doosje en het liefst bij een van mijn handelaren.
Ooit zal ik hem aan mijn verzameling toevoegen als enige ontbrekende 2 euro cc. Maar zoals al eerder hier aangegeven koop ik hem niet zonder doosje en het liefst bij een van mijn handelaren.
Waar ben je benieuwd naar?Kako schreef:Ik hou de feed back wel in de gaten, ben benieuwd.
munt komt in de veiling van Theo peters(aa muntveiling 14 nov) inzet 800 euro.
Ik was benieuwd, sorry voor de late reactie, naar de feedback en naar de uiteindelijke verkoopprijs, die wordt helaas niet vermeld bij de feedback, wel dat deze munt netjes afgeleverd was en daar was ik ook wel benieuwd naar gezien de vreemde historie van deze aanbieding. Koper zal tevreden zijn, daar gaat het tenslotte om.llinde schreef:Waar ben je benieuwd naar?Kako schreef:Ik hou de feed back wel in de gaten, ben benieuwd.
Volgens mij verkocht voor 1000 euro.NijmegenMunten schreef:munt komt in de veiling van Theo peters(aa muntveiling 14 nov) inzet 800 euro.
Gr. Mischa
Lid van de club van 3292!!!
Blijkbaar is Comptoir naarstig op zoek naar de €2 Grace Kelly, zojuist kreeg ik het volgende mailtje
Peter.
De vraag dus of ik mijn munt aan hun wil verkopen voor €1050.... Tja...Peter.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.
Als je het geld echt nodig hebt! Maar dan nog, vandaag nog 1 weg zien gaan voor €1649,- op eBay
Voor de mensen die wat minder goed in Frans zijn: voor hun cliëntèle zoeken ze zo'n 20 exemplaren; wel geheel compleet met doosje, boekje, enz en...in goede staat. Ze willen dan € 1.050,- per muntje betalen.
Tja, het valt te proberen... voor een munt die je nergens onder de € 1.500,- euro kunt krijgen
Tja, het valt te proberen... voor een munt die je nergens onder de € 1.500,- euro kunt krijgen
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Deze discussie al jaren aan het volgen en al eerder gezegd dat ik hem graag nog een keer zou toe willen voegen aan mijn collectie. Vandaag eindelijk gelukt. Gewoon bij mijn eigen handelaar aangeschaft voor een redelijke prijs. Al zal iedereen bij redelijk een eigen idee hebben.
Jammer dat deze discussie een beetje doodgebloed is, misschien is iedereen inmiddels wel voorzien. Maar als ik naar die prijzen van tegenwoordig kijk op ebay denk ik dat gaat nergens over. Had gedacht dat mensen dat toch wel weer discussie waardig vonden?
Wilde dit toch even mededelen, ben er happy mee.
Groetjes
Jammer dat deze discussie een beetje doodgebloed is, misschien is iedereen inmiddels wel voorzien. Maar als ik naar die prijzen van tegenwoordig kijk op ebay denk ik dat gaat nergens over. Had gedacht dat mensen dat toch wel weer discussie waardig vonden?
Wilde dit toch even mededelen, ben er happy mee.
Groetjes
Wat zonde van deze prachtige munt! Het doet pijn aan m'n ogen om de munt in deze conditie te zien
In Frankrijk was april vorig jaar een melding over een Grace Kelly in omloop gevonden, zou dat deze zijn of zouden er meer in omloop zijn terecht gekomen?
Goh deze was sowieso al nooit in top kwaliteit...
Maar deze lijkt mij inderdaad wel zeer beschadigd. Kan bijna niet anders dan dat deze gecirculeerd heeft...
Dat zal een duur brood geweest zijn :-)
Maar deze lijkt mij inderdaad wel zeer beschadigd. Kan bijna niet anders dan dat deze gecirculeerd heeft...
Dat zal een duur brood geweest zijn :-)
Afgelopen week bracht een 2 euro Grace Kelly op Catawiki € 3089,- op. Excl. commisie. Dat deze munt duur is en steeds duurder wordt is natuurlijk al langer bekend.
Maar het valt me op dat ook andere 2 euro munten van Monaco in de lift zitten. Een jaar geleden zag de 2 euro 2015 Kasteel rots op de HCF nog voor rond de € 1600,-. Recente biedingen op Marktplaats zitten de laatste tijd allemaal boven de € 2500,- Ook recent op Catawiki € 2800,- excl. commissie.
Gisteren liep er een veiling af met de 2 euro 2016 Monte Carlo. Liep af op € 900,- excl. commissie.
Maar het valt me op dat ook andere 2 euro munten van Monaco in de lift zitten. Een jaar geleden zag de 2 euro 2015 Kasteel rots op de HCF nog voor rond de € 1600,-. Recente biedingen op Marktplaats zitten de laatste tijd allemaal boven de € 2500,- Ook recent op Catawiki € 2800,- excl. commissie.
Gisteren liep er een veiling af met de 2 euro 2016 Monte Carlo. Liep af op € 900,- excl. commissie.
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.
En dat is nu juist één van de redenen waarom ik destijds ben gestopt met het verzamelen van 2 euromunten.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie