Beste N' Maat "cosimo"
Cosimo schreef:Voor mij is de munt helaas te prijzig, dan krijg ik ruzie met de vrouw des huizes.
Dit wil ik je toch mee geven, de munten die ik op dit forum geplaatst heb is niet verkregen in een jaar of twee hé!
Geloof me 200 Euro of meer is voor mij ook veel voor een munt, en zeker voor mijn "Madam'.
Bedenk ook dat iedere verzamelaar ook zijn limiet heeft of hij nu een gewoon arbeider is of directeur is.
Iemand dat welgesteld is gaat op een bepaald ogenblik ook de zelfde woorden zeggen als jou citaat.
Ieder verzamelaar moet voor zich een limiet stellen en keuzes maken.
Nu de munten die ik hier toon zijn meestal prijzig, maar dat wil niet zeggen dat ik rijk ben hé!
Ik heb gewoon een andere keuze gemaakt namelijk, in onze club is er het motto " Kwaliteit blijft".
Dat wil zeggen dat voor een munt van zeer fraaie kwaliteit altijd wel interesse voor is.
Dus wat doe ik, ik kijk en lees veel en spaar en beperk mijn verzamelgebied.
voorbeeld ik zie graag Dukatons en daalders van zuidelijke Nederlanden, maar ik vind antieke munten (denarius) ook mooi en interessant.
Dus ik beperk mij niet in tijd of type, ik maak gewoon een keuze,
Ik wil ook meteen duidelijk zijn als je beslist om munten te verzamelen in kwaliteit: fraai daar is niks mee Hé!
Je gaat minder betalen voor een munt, maar je zal binnen een paar jaar later over een "rijkere" collectie beschikken dan de mijne "snapie"
Ook dit: het is niet dat de meeste munten verzamelen dat jij liever penningen verzameld waarom niet!
Als je de Noord Nederlandse penningen ziet prachtige stukken, altijd een aparte beeldenaar op plus passende Latijnse spreuk best interessant.
Dus als ik je een gouden raad mag geven, kijk eerst wat rond op veilingen en bezoek beurzen. Neem voor jezelf op wat je graag ziet, en maak keuzes.
Groeten Luc.