Op MA-Shops wordt deze rijksdaalder 1863 aangeboden: http://www.ma-shops.nl/koci/item.php5?i ... ref=favMAL
Gezien de rand, het haar en de algemene indruk die de munt maakt denk ik dat dit weer eens een vals exemplaar is. Bizar is dat de verkoper de kwaliteit van deze munt omschrijft als EF- (Prachtig-). Als de munt echt zou zijn zou het in mijn ogen niet meer dan Fraai+ zijn.
Benieuwd naar de reacties van overige forumleden.
Bedenkelijke 2,5 gulden 1863 op MA-Shops
-
- Superlid
Re: Bedenkelijke 2,5 gulden 1863 op MA-Shops
Ik kan niet zeggen dat deze vals is, hij lijkt mij echt.
Wat betreft de kwaliteit ga ik met je mee zeker geen prachtig.
Groet
Dick
Wat betreft de kwaliteit ga ik met je mee zeker geen prachtig.
Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.
hij is gecanceld, niet meer te zien.
Misschien is de munt wel verkocht, dan zie je 'm ook niet meer. Wie weet wel dankzij dit topic?
Ik heb helaas alleen een klein fotootje:
Een volgende keer zal ik wel even een foto bewaren.
Ik heb helaas alleen een klein fotootje:
Een volgende keer zal ik wel even een foto bewaren.
van die postzegel formaat foto word het idd erg lastig kijken
maar op ma-shop vind ik regelmatig munten die niet echt zijn maar wel als echt aangeboden worden. Jammer, maar dat vind je op ebay ook zo vaak.
dit jaar al 2 keer op ebay ongewenst een valse gekocht. en dan is het wel lastig. vaak is terug sturen niet mogelijk omdat het een prive verkoop is (in duitsland) of het kan alleen aangetekend verstuurd worden op eigen kosten waardoor het toch erg duur word naar het buitenland (ptt bedankt voor fijne prijzen).
dus dan maar het verlies nemen en ze in de sub verzameling met valse munten doen
maar op ma-shop vind ik regelmatig munten die niet echt zijn maar wel als echt aangeboden worden. Jammer, maar dat vind je op ebay ook zo vaak.
dit jaar al 2 keer op ebay ongewenst een valse gekocht. en dan is het wel lastig. vaak is terug sturen niet mogelijk omdat het een prive verkoop is (in duitsland) of het kan alleen aangetekend verstuurd worden op eigen kosten waardoor het toch erg duur word naar het buitenland (ptt bedankt voor fijne prijzen).
dus dan maar het verlies nemen en ze in de sub verzameling met valse munten doen
dit is hem.
de link stond nog open dus kon hem nog even kopiëren.
de link stond nog open dus kon hem nog even kopiëren.
Mooi! Goed speurwerk. Ik had de link ook maar kwam de munt niet meer tegen. Nou, dan kunnen de forumleden hun gang gaan. Wordt het een of wordt het een ?
In het laatste geval is de munt voor 400 euro een koopje geweest.
In het laatste geval is de munt voor 400 euro een koopje geweest.
Van mij krijgt ie een negatieve stem ;-)
De kleur staat me niet aan, lijkt kunstmatig gepatineerd, en het zou me ook niks verbazen als die 3 uit een 7 gemaakt is.
En de verkoper wist er heus wel van want 400 is veel te duur voor een valse maar veel te goedkoop voor een echte.
De kleur staat me niet aan, lijkt kunstmatig gepatineerd, en het zou me ook niks verbazen als die 3 uit een 7 gemaakt is.
En de verkoper wist er heus wel van want 400 is veel te duur voor een valse maar veel te goedkoop voor een echte.
-
- Donateur
Ik ga mee met Jan Koevoets. Het jaartal was me nog niet opgevallen, maar dat die 3 ooit een 7 was, is goed mogelijk. Zie onderstaande uitsnede: bovenste is deze munt, onderste is een echte.
Maar ook de kleur op de versleten hoge vlakken, zoals de 2 1/2 G, staat me niet aan. Daar lijkt iets bronskleurigs doorheen te komen. Dat kan natuurlijk gewoon door de foto komen, maar het is iets waardoor ik wel vraagtekens ga zetten.
Maar ook de kleur op de versleten hoge vlakken, zoals de 2 1/2 G, staat me niet aan. Daar lijkt iets bronskleurigs doorheen te komen. Dat kan natuurlijk gewoon door de foto komen, maar het is iets waardoor ik wel vraagtekens ga zetten.
Edit: Zie dat de foto wel heel klein is. Maar goed: het streepje van rechtsboven naar links midden van de 3 loopt bij de onderste verder door dan bij de bovenste. Daarom zou het van een 7 kunnen komen: deze liep immers van rechtsboven naar linksonder ipv midden, en loopt dus minder schuin.