5 sucres 1944 ecuador met vermelding mexico
Moderator: koenmunten
Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
5 sucres 1944 ecuador met vermelding mexico
bij het inboeken van de nieuwe aanwinsten viel me op dat hij is geslagen in mexico (Mo mm), maar waarom staat er ook voluit "mexico" op de munt geschreven?

Re: 5 sucres 1944 ecuador met vermelding mexico
Dat deden ze ook al toen de Un (1) Sucre munten werden geslagen tussen 1884 en 1897. Deze kun je vinden met:
Heaton / Birmingham
Santiago / Chile
Lima
Op de grote munten uit Ecuador werd vaak zeer duidelijk aangegeven waar ze geslagen zijn. Waarom dat zo was? Misschien om de kwaliteit te garanderen?
De geldontwaarding had wel toegeslagen. Wat in 1897 nog een 1 Sucre was werd in 1943 al 5 Sucres (zelfde formaat, minder gehalte (eerst 0.900 later 0.720) en zelfde gewicht).
Heaton / Birmingham
Santiago / Chile
Lima
Op de grote munten uit Ecuador werd vaak zeer duidelijk aangegeven waar ze geslagen zijn. Waarom dat zo was? Misschien om de kwaliteit te garanderen?
De geldontwaarding had wel toegeslagen. Wat in 1897 nog een 1 Sucre was werd in 1943 al 5 Sucres (zelfde formaat, minder gehalte (eerst 0.900 later 0.720) en zelfde gewicht).
Jan bedankt.
Nooit te oud om wat te leren.
Nooit te oud om wat te leren.
-
- Donateur
Deze vermelding van de volledige naam was me nog niet eerder opgevallen.
Heb net SCWC eens beter bekeken en op de 2 decimos uit 1914/1916 staat de muntplaats ook volledig nl PHILADELPHIA TF en ook op de 1 sucre uit 1928/30 en 34 staat PHILA . U . S . A .
In ieder gevaL bedankt Neozon voor het melden, weer wat nieuws ontdekt.
Alleen de reden is me toch niet duidelijk, maar mogelijk is de door Jan aangegeven reden (om kwaliteit te garanderen) een goede reden.
Het betreft in ieder geval allen zilveren munten.
gr
Ina
Heb net SCWC eens beter bekeken en op de 2 decimos uit 1914/1916 staat de muntplaats ook volledig nl PHILADELPHIA TF en ook op de 1 sucre uit 1928/30 en 34 staat PHILA . U . S . A .
In ieder gevaL bedankt Neozon voor het melden, weer wat nieuws ontdekt.
Alleen de reden is me toch niet duidelijk, maar mogelijk is de door Jan aangegeven reden (om kwaliteit te garanderen) een goede reden.
Het betreft in ieder geval allen zilveren munten.
gr
Ina
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat