De stempel is 45 graden gedraaid, en het is een spiegelei ofzo?
En ook een soort van stempelbreuk of iets dergelijks op de 1.
Ik kan het niet helemaal plaatsen.... iemand ideeen?!

juiste gewicht alleen zegt nog niet dat de munt waarschijnlijk echt is, eenvoudig te controleren is ook magnetisme.Kingz schreef:hij lijkt bijna vals maar weegt precies als een normale euro.
Indien gegoten heeft deze munt waarschijnlijk niet de normale (zij)rand.willemo schreef:Lijkt mij een gegoten 1 euromunt dus ik zou zeker zeggen vals...

normale rand? De streepjes zijn ongelijk, hebben niet de zelfde breedte en zijn niet even lang....Kingz schreef:De munt is heeel licht magnetisch en heeft dezelfde rand als een normale 1 euro.

Dit vind ik op zich geen reden om uit te gaan van een valse munt, het zwakke magnetisme wijst zelfs juist op een echte munt.willemo schreef:normale rand? De streepjes zijn ongelijk, hebben niet de zelfde breedte en zijn niet even lang....Kingz schreef:De munt is heeel licht magnetisch en heeft dezelfde rand als een normale 1 euro.

Dat kan zag ik voor "slechts" 50 euro. (Bron: marktplaats)Een stuk wat zeker niet zou misstaan in mijn collectie.
Groeten,
Senior

Dat is dan precies 49 euro te veel. Ik heb voor zowel echte als valse euromunten nog nooit meer uitgegeven dan de waarde die er op staat.willemo schreef:Dat kan zag ik voor "slechts" 50 euro. (Bron: marktplaats)Een stuk wat zeker niet zou misstaan in mijn collectie.
Een islamitische munt? Ik wist niet dat (valse) munten religieus konden zijn. Hun bezitters, okee, maar de munten zelf?grivnagozer schreef:100% vals. Aan de breukvlakken te zien en aan de randen Islamitisch, kanten van Pakistan, Bangladesh op.