Waarom er altijd knikjes zitten in unc biljetten uit

Forumregels
Kijk eerst even goed of je, je bericht in de juiste rubriek plaatst!
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Waarom er altijd knikjes zitten in unc biljetten uit

Bericht door grivnagozer »

Sierra Leone. Foto van 9 1/2 miljoen Sierra Leone dollars met een tegenwaarde van 15000 Deense kronen. Bank verzegeld, zo zien de verzamelaars het niet graag!
penge.jpg
Foto is representatief voor een hoop Afrikaanse landen met deukjes en scheurtjes en dergelijke op bankfris danwel unc-omschreven biljetten.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Re: Waarom er altijd knikjes zitten in unc biljetten uit

Bericht door squarecoin »

grivnagozer schreef:Sierra Leone. Foto van 9 1/2 miljoen Sierra Leone dollars met een tegenwaarde van 15000 Deense kronen. Bank verzegeld, zo zien de verzamelaars het niet graag!
penge.jpg
Foto is representatief voor een hoop Afrikaanse landen met deukjes en scheurtjes en dergelijke op bankfris danwel unc-omschreven biljetten.
Ik begrijp dit berichtje niet helemaal, Ik woon niet in een afrikaans land , maar ik maak ook altijd ven die pakjes als ik ga winkelen anders waaien ze uit de kruiwagen. Hoe doen jullie dat dan als je iets groots moet kopen ?

squarecoin
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Sealingen en wikkels laten hun sporen na, vaak zitten de biljetten per 10 uitgeteld voorzien van een paperclip. En ieder kreukje in een biljet maakt van een uncirculated exemplaar een gebruikt biljet... ongeacht de inflatie...
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

squarecoin schreef:Ik begrijp dit berichtje niet helemaal, Ik woon niet in een afrikaans land , maar ik maak ook altijd ven die pakjes als ik ga winkelen anders waaien ze uit de kruiwagen. Hoe doen jullie dat dan als je iets groots moet kopen ?

squarecoin
Dan betaal ik met goud. Makkelijker te tillen. :)

Terug naar “Afrika”