Munthunter schreef: maar ook gewoon omdat het din naar mij begon te roepen, 'koop mij, koop mij, koop mij'...
Jij ook al! Die munten zijn niet te doen. Ze maken mij ook wakker s'nachts en lokken mij naar mijn pc om een bestelling te plaatsen. Zal waarschijnlijk ook wel plooien voor dit aanbod binnen no time ..
resparvae schreef:De proof gedenkmunt Monaco 2012 (500 Jaar Soevereiniteit) is vandaag bij mij binnengekomen en heeft totaal geen randschrift.
Zijn er misschien mensen die deze proof munten met randschrift hebben?
Eigenlijk is het heel slordig om het randschrift weg te persen. Het komt echter wel heel veel voor bij proof munten.
Zijn ze zonder randschrift eigenlijk niet vals? Want het is toch eigenlijk een veiligheidskenmerk?
Thomas
Zojuist mijn 2 euro CC Monaco binnen gekregen en deze is MET Randschrift, * 2 * * (2 op zijn kop) * * 2 etc etc.
Weten jullie zeker dat die van jullie zonder randschrift is???
Bij mij ook zeer vaag het randschrift te zien. Moet, om dit te kunnen zien, wel de munt uit de capsule halen. Als ik namelijk door de capsule kijk is het net alsof er geen randschrift is.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ja ik vond het ook wel een leuk nummer en heb maar gelijk een watermerk er in gezet zodat niemand ze kan gebruiken
ps, bij mij is het randschrift wel duidelijk te zien
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Inderdaad en nu nog mooi qua prijs, net als vorig jaar. Hopelijk blijft het zo want Monaco 2010 is nog steeds een hapende wonde.. of in de verzameling of in de buidel
Yosoyke schreef:(zag niet direct copyrights erop dus bij deze )
Dat is helaas het verkeerde uitgangspunt, op alle afbeeldingen zit automatisch copyright, dus als je geen toestemming hebt of er uitdrukkelijk bij staat dat het vrij is om te gebruiken, kun je deze beter verwijderen.
zal het voor de veiligheid wel even doen tot je weet of deze mag.
Yosoyke schreef:(zag niet direct copyrights erop dus bij deze )
Dat is helaas het verkeerde uitgangspunt, op alle afbeeldingen zit automatisch copyright, dus als je geen toestemming hebt of er uitdrukkelijk bij staat dat het vrij is om te gebruiken, kun je deze beter verwijderen.
zal het voor de veiligheid wel even doen tot je weet of deze mag.
Luit
Heb de afbeelding met google images gezocht en daar niets gevonden buiten de ebay dingetjes..
Zo dat ik het bedoelde
het is heel belangrijk dat je als uitgangspunt neemt dat elke afbeelding die niet van je zelf is, verboden is tenzij dat uitdrukkelijk anders staat vermeld.
Het is dus niet nodig dat ergens vermeld staat dat er copyright is op een afbeelding, ook als er niets bij staat is er gewoon copyright op.
llinde schreef:Op ebay wordt ondertussen ook de normale 2 euro 2012 munt aangeboden, blijkbaar is die ook uitgegeven.
Luit
En nog geen meldingen van gemixte rollen! Kan natuurlijk zijn dat ze dit later alsnog gaan doen, maar dan lijkt het er dus voorlopig op dat de 2 euro herdenkingsmunten in aparte rollen uitgegeven gaan worden.
De verzamelaarsmunt van dit jaar zal een zilveren 10 euro zijn die wordt geslagen in de kwaliteit Proof.
De oplage bedraagt 6.500 stuks en de munt zal op 1 december tijdens de Internationale Numismatische Expo verschijnen. Deze wordt gehouden in de Mussee des Timbres et des Monnaies.
Het thema van de 10 euromunt zou dan gebaseerd zijn op het feit dat Honore II 400 jaar geleden Prins van Monaco werd. Het ontwerp zal sterk geïnspireerd worden door de zilveren medaille welke is uitgegeven in 1624 met daarop de jonge Prins Honore II. Honore II was Heer van Monaco van 1604 tot 1612 en de Prins van Monaco in de periode van 1612 t/m 1662.
Zal mijn hoop maar stilletjes opbergen zeker.
Had op 07/07 een mail gestuurd naar MTM maar nog steeds geen antwoord mogen ontvangen met betrekking op het bestellen van de 2 euro CC 2012.
En als je de prijzen zit op E-bay of andere sites zal het waarschijnlijk wachten worden tot de UNC uitkomt.
De circulatiemunt 2€CC Monaco 2012 "Lucien I" ist vanaf aanstande diensdag in Duitsland leverbaar - bij een ook hier bekende "sterren"-handelaar uit het "Ruhrgebiet". Ik ben benieuwd, hoe ver nu de prijs van de proofversie afdaald ...
numisfreund schreef:De circulatiemunt 2€CC Monaco 2012 "Lucien I" ist vanaf aanstande diensdag in Duitsland leverbaar - bij een ook hier bekende "sterren"-handelaar uit het "Ruhrgebiet". Ik ben benieuwd, hoe ver nu de prijs van de proofversie afdaald ...
Tevens is er een coincard/numisbrief verschenen met hierin de 2 euro herdenkingsmunt van 2012 en een postzegel van € 0,55.
Oplage bedraagt 1.500 stuks.