Nieuw veilingrecord voor Nederlandse munt

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

spatbord
Donateur
Donateur

Nieuw veilingrecord voor Nederlandse munt

Bericht door spatbord » 26 okt 2017, 21:38

Ik zie dat dit nog helemaal niet voorbij is gekomen hier... Vorige maand is bij Kunker een gouden afslag van een zilveren rijder afgeslagen op maar liefst 180.000 euro (terwijl de estimate 20.000 was), exclusief veilingkosten. Dat maakt het naar mijn weten de duurste Nederlandse munt, waarmee het vorige record van de Portugaleser bij MPO niet lang stand heeft gehouden...

sjors-sjors Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Nieuw veilingrecord voor Nederlandse munt

Bericht door sjors-sjors » 27 okt 2017, 22:02

Onvoorstelbaar, wat een bedrag..
-Leeuwendaalders
-Hollandse Scheepjesschellingen.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 27 okt 2017, 23:51

Kwam van een onbekend gehouden verzamelaar die zijn (of haar) collectie tussen vlak voor WO II en de jaren '80 opbouwde (Sammlung Phoibos is een alias). Daar hebben de erfgenamen een hele hoop geld aan overgehouden. :knipoog:
Maar wanneer en waar zou deze gouden afslag indertijd zijn aangeschaft?

Ik moet zeggen dat als je dan toch zoveel geld wilt uitgeven aan een zeldzame gouden munt dit een betere besteding is geweest dan voor die Portugaleser waar een beetje vreemde smaak aanhing.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 28 okt 2017, 09:16

Echt zeldzaam is dit jaartal niet volgens Delmonte (R2), maar de kwaliteit is natuurlijk wel ongeevenaard.
Die portugaleser was natuurlijk zeldzaam, maar had zeker niet het eye appeal van deze munt. Ik zou dan ook eerder voor deze gaan (als mijn budget zover zou strekken, natuurlijk :))

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 28 okt 2017, 20:39

spatbord schreef:Ik zie dat dit nog helemaal niet voorbij is gekomen hier... Vorige maand is bij Kunker een gouden afslag van een zilveren rijder afgeslagen op maar liefst 180.000 euro (terwijl de estimate 20.000 was), exclusief veilingkosten. Dat maakt het naar mijn weten de duurste Nederlandse munt, waarmee het vorige record van de Portugaleser bij MPO niet lang stand heeft gehouden...
De MPO-munt was volgens mij de duurste Nederlandse munt verkocht in Nederland. Ik zou me niet verbazen als er als wel hogere bedragen voor Nederlandse munten in het buitenland betaald zijn.
Ik ben trouwens ook heel benieuwd wat de gouden 3 gulden munt van de voorkant van de MPO-catalogus gaat doen. Startprijs 25000 euro :suprised:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Veilingen”