Onlineveilingmeester

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Onlineveilingmeester

Bericht door Jan W » 21 dec 2016, 22:23

Kwam deze site tegen via MP: https://www.onlineveilingmeester.nl/nl/ ... illem+1848

Dat is natuurlijk ook wel een beproefde methode om de hebzucht bij mensen aan te wakkeren: zet een fantasieprijs op de munthouder en sommige mensen gaan daar onbewust toch naar handelen.

Deze rijksdaalder 1848 is zwaar beschadigd en niet meer waard dan (iets boven) de zilverprijs, zeg 15 euro. Waar ze dan een prijs van 335 euro vandaan halen is mij een raadsel. Helaas is er al iemand die 31 euro voor dit misbaksel biedt. :suprised:

Er staan trouwens veel meer munten met fantasieprijzen op de munthouder op deze site.

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Re: Onlineveilingmeester

Bericht door CorioCoins » 21 dec 2016, 23:11

grappig na een half uur googlen weet ik dat er 6 zusterbedrijven zijn maar geen eigenaar zichtbaar, het gaat om diverse veilingsites.
Tja 335 euro (ik kan me niet herinneren dat ik ooit een rijksdaalder 1848 voor meer dan 200 euro heb verkocht)

sjors-sjors Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door sjors-sjors » 22 dec 2016, 11:30

Hahaha dat biedt perspectief voor mijn verzameling knaken :gniffel:
-Leeuwendaalders
-Hollandse Scheepjesschellingen.

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 22 dec 2016, 18:39

Deze veilingsite houd zich vooral bezig met boedels uit faillissementen net zoals BVA auctions, maar ook particulieren kunnen hier hun spullen laten veilen, wat misschien de hoge inzet verklaard. Persoonlijk heb ik met beide veilingsites goede ervaringen.

Groet Willem

Terug naar “Veilingen”