MPO Heritage Auctions veiling mei 2016

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

MPO Heritage Auctions veiling mei 2016

Bericht door Ilosab » 23 mar 2016, 17:45

Van 25 t/m 28 mei zal de veiling van de MPO (Heritage Auctions) weer plaatsvinden in IJsselstein.
Het zal voor mij de 1e keer sinds lange tijd zijn dat ik er niet bij zal zijn vanwege de emigratie maar dankzij het fenomeen internet hoop ik toch de veiling bij te kunnen wonen en misschien wat op de kop te tikken. Hopelijk gaat het goed want bij de Verzamelaarsveiling had ik geen geluid, kostte me een biljet vanwege te laat bieden. Het internet wat hier gebruikt wordt is niet zo snel als in Nederland, dat merk ik aan alles.
Ik heb vernomen dat de MPO er naar streeft om de catalogus op 29 april online te zetten, ik kijk er nu al naar uit.
Noteer de data in je agenda want Jan W. wist laatst ook niet dat de Verzamelaarsveiling zou plaatsvinden terwijl ik het wel op tijd had geschreven.

Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Re: MPO Heritage Auctions veiling mei 2016

Bericht door Jan W » 23 mar 2016, 20:55

Ilosab schreef:Noteer de data in je agenda want Jan W. wist laatst ook niet dat de Verzamelaarsveiling zou plaatsvinden terwijl ik het wel op tijd had geschreven.
Ik sta nu in hun lijstje. :knipoog:

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 23 mar 2016, 21:22

Ik kreeg vandaag Corne binnen volgende maand de veiling. Ned. papiergeld is er nauwelijks aanwezig :-(

sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 26 apr 2016, 19:56

Inmiddels staat de veiling online:
http://www.mpo.nl/nl/veilingen/catalogus_veiling

Heb alleen het koninkrijk even bekeken, maar wat zitten daar schitterende Proefslagen tussen :suprised:
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 26 apr 2016, 20:15

Ik heb het ook al gezien, qua papiergeld valt het enigszins tegen maar desondanks zit er voor mij wel wat tussen om een bod op te wagen.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 21 mei 2016, 10:02

Komende week zal dan de veiling plaatsvinden. Ik heb geen catalogus mogen ontvangen in Hongarije van de MPO maar navraag gaf als antwoord dat ze hem wel hadden verstuurd op 9 mei. Beetje vreemd want tot nu toe heb ik alles ontvangen wat ik in Nederland of het buitenland had gekocht. Ik had het idee dat Posta HU wel beter is dan PostNL. Ze hebben er nog eentje verstuurd terwijl ik had gezegd dat het niet nodig was omdat hun catalogus behoorlijk dik is en dat kost wel iets qua porto. Mogen ze wel genoeg verdienen met hun veilingen maar het is toch zonde van het exemplaar en de portokosten als deze ook niet aankomt, ik ben wel benieuwd.
Ik heb in ieder geval via internet een lijstje gemaakt en hoop minimaal 1 biljet te scoren. Veel succes allemaal, hetzij met munten hetzij met papiergeld.

Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 23 mei 2016, 19:47

En dan vandaag de catalogus ontvangen, behoorlijk boekwerk weer dus ik kan nog even gaan uitpluizen wat mijn voorkeur is. Donderdag verstuurd en maandag binnen, bedankt MPO.

Alfred

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 mei 2016, 20:41

Vandaag was de 1e dag van de veiling en ik heb even getest of alles goed ging qua geluid via internet want bij de laatste veiling van de Verzamelaarsmarkt miste ik het geluid. Alles ging goed en even meegeluisterd naar het biedverloop. Er was een munt met een openingsbod van 10000 euro die verkocht werd voor 20000 euro. De verkoper zal daar uitermate tevreden mee zijn denk ik.
Iemand vandaag nog aanwinsten gescoord?

Alfred

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 24 mei 2016, 20:43

Ik ben er niet in de zaal bij geweest maar als het goed is heb ik een lotje misslagen gewonnen, want die was voor minder afgeslagen dan mijn schriftelijke bod :-)
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 24 mei 2016, 20:45

Het online bieden verliep weer prima, heb 2 muntjes kunnen toevoegen aan de collectie :D

Hopelijk hebben andere ook iets kunnen aankopen vandaag!!!
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 24 mei 2016, 20:48

Nou, in ieder geval al 2 leden die gescoord hebben. V.w.b. de misslagen had ik Ron eigenlijk wel verwacht.
Ik moet nog even wachten tot donderdagmiddag en ik hoop 1 biljet te scoren, alles meer dan 1 is mooi meegenomen.

Alfred

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 24 mei 2016, 21:58

Vrijdag is "mijn" dag. Provinciaal en buitenlands. Hopen dat de prijzen een beetje meevallen. Hoe was dat vandaag?

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 24 mei 2016, 22:15

Mijn indruk is dat de prijzen bij MPO minder hoog liggen dan ze bij Schulman of NMV lagen.

Overigens vind ik dat ze dit keer heel netjes met schriftelijke biedingen omgingen. Bij veel veilinghuizen staat in de voorwaarden dat een schriftelijk bod voorrang heeft boven een bod in de zaal, maar daar houdt men zich lang niet altijd aan. MPO wel: ik had een paar schriftelijke biedingen ingestuurd. Wanneer iemand in de zaal mijn hoogste bod wilde bieden, dan pasten ze de biedstappen aan zodat mijn hoogste bod voor dat van de zaal kwam. Bijv. mijn maximum bod is 600, de biedstappen 50, en mijn huidige bod is 550. Iemand in de zaal gaat eroverheen. Bij sommige veilinghuizen zou zijn bod 600 zijn, en zou hij het voor die prijs krijgen. Wat de veilingmeester echter deed is bij de persoon in de zaal 575 roepen, en dan mijn bod voor 600. Vervolgens moest de persoon in de zaal naar 650 om het kavel te krijgen. Nog steeds geen succes voor mij dus, maar in ieder geval niet de frustratie dat ik het niet gekregen heb terwijl ik de toegeslagen prijs wel had willen betalen.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 25 mei 2016, 08:43

Jan W schreef:Vrijdag is "mijn" dag. Provinciaal en buitenlands. Hopen dat de prijzen een beetje meevallen. Hoe was dat vandaag?
Ga je er naar toe Jan of doe jet via internet?
Ik had trouwens ook wel het idee dat het netjes was verlopen, heb niet alles beluisterd maar ik kreeg wel de indruk dat het goed ging.

Alfred

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 25 mei 2016, 10:56

Ilosab schreef:Ga je er naar toe Jan of doe jet via internet?
Ik had trouwens ook wel het idee dat het netjes was verlopen, heb niet alles beluisterd maar ik kreeg wel de indruk dat het goed ging.

Alfred
Via internet. Soms een beetje "gevaarlijk" omdat ik dan wel eens de neiging heb wat meer te bieden dan ik in eerste instantie wilde. :knipoog:

Maar mooi dat de prijzen op een redelijker niveau lagen. Het zal mij vrijdag benieuwen. Vorig jaar een paar leuke (vooral buitenlandse) munten kunnen kopen voor zeer redelijke prijzen.

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 25 mei 2016, 17:19

Ik heb ook wel wat gekocht hoor Alfred, zal een aanwinst posten in de andere rubriek :-)

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 25 mei 2016, 18:48

rtholen schreef:Ik heb ook wel wat gekocht hoor Alfred, zal een aanwinst posten in de andere rubriek :-)
Mooi, ik had eigenlijk niets anders verwacht na het zien van zoveel misslagen. :thumb up:

Voor mij is het momenteel een beetje verwarrend want in de catalogus staat dat de veiling papiergeld donderdag om 13:00 uur begint. Op de site www.mpoauctions.com staat dat de volgende veiling donderdag om 10 uur begint. Ik heb ze maar een bericht gestuurd en hoop dat ze in ieder geval voor 10 uur reageren.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 26 mei 2016, 18:23

Ik kreeg gisteravond nog antwoord en dat bevestigde dat de veiling om 13 uur zou beginnen. Ik hoopte 1 kavel te winnen en het zijn er 5 geworden dus ik ben uitermate tevreden.

Kavel 7548 5 Gulden 1966 X serie niet na behandeld met vernis in UNC
7548-l.jpg
Kavel 7583 10 Gulden 1953 80 grams papier met vernis in PR/UNC
7583-l.jpg
Kavel 7616 25 Gulden 1971 met opeenvolgende serienummers in UNC
7616-l.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 26 mei 2016, 18:26

En de laatste twee kavels

Kavel 7683 Nederlandse Antillen 10 Gulden 2014 in UNC
7683-l.jpg
Kavel 7837 Anglo-Palestine Bank 1 Pound VF
7837-l.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 27 mei 2016, 10:31

Ik heb nu al het vermoeden dat veel van waar ik in geinteresseerd ben gekocht gaat worden door 8120.

Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken » 27 mei 2016, 10:43

Weet je ookwie8120 is?
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 27 mei 2016, 11:06

Geen flauw idee. Ik had een bod ingestuurd op een St. Martinusdaalder van Weert, waarvan er drie in de veiling zaten. Alledrie werden door 8120 gekocht, dus lijkt me een handelaar en niet een verzamelaar.

Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken » 27 mei 2016, 13:43

Ik heb zelf dit keer op 2 kavels geboden die aan mij zijn toegeslagen. Viel me voorgaande veilingen op dat er heel veel online handelaren bieden volgens mij. Met name ook bij de penningen.
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 27 mei 2016, 14:15

Ik vrees dat het morgen bij de wereldmunten ook een slagveld zal gaan worden :knipoog: Net als de vorige keer waren er bij de kijkdagen weer veel handelaren/opkopers (uit ik denk het Oostblok) die de vorige keer op grote schaal en voor hoge prijzen veel opkochten. Dus met dit soort opkopers in de zaal en rijke handelaars/particulieren online, valt het voor de gewone verzamelaar zoals wij niet mee om nog iets leuks voor een mooie prijs te bemachtigen :onfused:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 27 mei 2016, 14:45

Tot nu toe drie provinciale munten gewonnen voor de inzetprijs of iets daarboven. Ik heb nu niet het idee dat er één handelaar is die iedereen via internet eruit biedt. Wel valt me op dat ik een paar maal werd overboden (ik bied live) door de zaal. Vorige keren werd ik juist dwarsgezeten door één (en dezelfde) internet bieder.

Straks de buitenlandse munten. Het zal mij benieuwen. En anders houd ik mooi vakantiegeld over. :knipoog:

Vanochtend wel problemen gehad met de verbinding. Ik werd er een paar keer uitgegooid en kon daarna wel weer inloggen maar kwam niet terug op de veiling. Gelukkig is MPO goed bereikbaar en losten ze het op door mij opnieuw aan te melden. En dat een paar keer. Uiteindelijk modem en router uit en aan gezet en zelfs Google Chrome geïnstalleerd op hun verzoek. Daarna geen problemen meer gehad.

Wat wel aardig was dat men mij een half uur later nog weer belde om te checken of alles nog functioneerde. :thumb up:

Terug naar “Veilingen”