MPO Meiveiling

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

MPO Meiveiling

Bericht door Ilosab » 07 apr 2015, 18:54

De veiling bij de MPO volgende maand zal van 20 t/m 23 mei plaatsvinden. Ongeveer op 23 of 24 april zal de veilingcatalogus online komen te staan.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

rtholen
Globale moderator
Globale moderator

Re: MPO Meiveiling

Bericht door rtholen » 07 apr 2015, 19:45

21 april

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 07 apr 2015, 22:34

:lach: :lach: :lach:

Mooi, ik brand weer van nieuwsgierigheid

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III » 07 apr 2015, 22:41

Ik wacht er ook weer met smart op! Altijd weer mooi materiaal, en voor mij is het ongeveer een steenworp fietsen :thumb up:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 08 apr 2015, 13:04

Voor mij kost het weer een vrije dag maar ik moet er nog 80 opmaken voor 31 december dus dat gaat wel lukken, geen probleem.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 22 apr 2015, 11:35

Ik ben ook benieuwd.

Hopelijk dat het aanbod kampgeld, en noodgeld weer net zo groot is als de voorgaande veiling.

Benieuwd naar de catalogus!
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Lumi
Donateur
Donateur

Bericht door Lumi » 22 apr 2015, 12:54

Kijken dan maar, want de catalogus staat al op de site.

Ludo
Marktplaats: http://verkopers.marktplaats.nl/619572
Catawiki: Mijn shop - Luudmir
Gezocht munten van Montmorency - Hoorne - Horne - Weert

MPO
Lid
Lid

Bericht door MPO » 22 apr 2015, 13:32

We zijn nog aan het uploaden dus niet alles is al beschikbaar, ergens vandaag staat daadwerkelijk alles online (mits geen onverwachte gebeurtenissen).

We zullen een aankondiging maken voor als het helemaal online staat.
MPO. inkoop - verkoop - taxatie- veilingen - beurzen. www.mpo.nl 030-6063944

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 22 apr 2015, 18:07

Aan het noodgeld aanbod zal het niet liggen deze keer.
Aan Nederlandse bankbiljetten zit er op 1 of 2 na niet heel veel voor me bij.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 22 apr 2015, 20:48

Met de komst van de catalogus van Patrick Plomp was het te verwachten dat er op allerlei veilingen dus ook MPO veel of relatief veel noodgeld wordt aangeboden.
In eens is er een prijskaart vastgesteld in een boekje.....

Ik ben heel voorzichtig met de aanschaf van noodgeld, het zou mij namelijk niet verbazen dat er de komende periodes nog veel meer boven tafel komt terwijl er nauwelijks verzamelaars zijn, e.e.a zou kunnen betekenen dat het aanbod zo groot wordt dat de prijzen zullen dalen, je ziet het nu al op voorgaande veilingen van andere aanbieders, het meeste noodgeld gaat retour.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 22 mei 2015, 13:39

Er was wel eens commentaar over dat de verilingmeester aangaf dat hij bij zijn hoogste bod was aanbeland. Daar kan ik nu niets van merken; slechts nadat de hoogste schriftelijke bieding is overboden zegt hij dat hij er niet meer overheen gaat. Heel netjes dus, zoals het hoort.

Wat ik wel vreemd vind is dat ik nu al een paar keer heb gemerkt dat ik de hoogste bieding had doorgegeven online (hij geeft bijv. aan dat de current bid 100 euro is, en dat mijn bod 130 is, dus het huidige bod van 100 is mijn bod), en dat vervolgens de veilingmeester begint met 'ik begin met een bod van 110, iemand meer dan 110?'. En vervolgens wordt het kavel aan mij toegeslagen op 110. Hoe kan dat nou? Ik zou hem dan toch voor 100 moeten hebben? Als er een bieding van 110 was binnengekomen, dan had ik al op 120 moeten zitten, en niet op 110. Iemand een mogelijke verklaring?

C.vanderLey
Senior lid
Senior lid

Bericht door C.vanderLey » 22 mei 2015, 15:10

Wellicht dat er dan ook iemand is geweest met een schriftelijk bod van 100,- euro waardoor jouw bod automatisch 110,- euro wordt, anders zou ik het niet kunnen verklaren.

Groeten, Cor.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 22 mei 2015, 15:43

Ik heb het net weer een paar keer zien gebeuren. Schriftelijke biedingen worden door MPO ook in het systeem gezet dat je online ziet, dus de schriftelijke biedingen zouden daarin meegenomen moeten zijn. Ik zie namelijk geen enkele keer een startprijs die meer dan een biedstap afwijkt van wat ik online als 'current bid' zie in mijn volglijst, en dat zou je wel verwachten als schriftelijke biedingen nog niet meegenomen zijn.

Wat volgens mij gebeurt: als je de enige schriftelijke bieder bent, en je bod is de inzet, dan wordt daarmee afgetrapt. Is je bod hoger dan de inzet, dan wordt afgetrapt met een biedstap boven de inzet. Dus als de startprijs 100 is, en je bod 120, dan begint men met 'ik heb een bod voor 110'. En dat vind ik een kwalijke zaak. Dat is namelijk niet wat ze in hun verkoopvoorwaarden hebben staan (Toewijzing van kavels aan schriftelijke bieders zal geschieden op basis van het op een na hoogste bod') Er is in deze gevallen geen op een na hoogste bod, dus zou het kavel gewoon voor de startprijs toegeslagen moeten worden.

Om dit te controleren heb ik al mijn biedingen bij vorige MPO veilingen eens nagekeken. 11 keer is er een kavel voor de startprijs aan mij toegeslagen, en in al deze gevallen was dat ook mijn limiet. Geen enkele keer is er een kavel voor de startprijs aan mij toegeslagen terwijl mijn limiet hoger was. Wel is er in die gevallen (waar de limiet>startprijs) regelmatig een kavel voor een biedstap boven de startprijs aan mij toegeslagen.

C.vanderLey
Senior lid
Senior lid

Bericht door C.vanderLey » 22 mei 2015, 16:02

Wanneer ik jouw verhaal zo lees is het inderdaad wel vreemd.
Misschien dat je toch beter bij de MPO eens navraag kunt doen, zij zullen er ongetwijfeld wel een verklaring voor hebben.

Groeten, Cor.

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 22 mei 2015, 16:36

Wanneer ik mijn kavels ga ophalen zal ik er naar vragen.

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 22 mei 2015, 17:38

spatbord schreef:Wanneer ik mijn kavels ga ophalen zal ik er naar vragen.
Kavels... dat is in ieder geval nog meervoud. Ik had bij de provinciale veiling precies één kavel gewonnen.. :knipoog: (maar wel een bijzonder geval die (nog) niet in de CNM staat).

Ik zag trouwens dat er nogal wat provinciale munten niet zijn afgeslagen, waarschijnlijk was de startprijs dus te hoog in combinatie met een matige kwaliteit. Er zaten munten bij die weliswaar op Zeer Fraai- waren gezet maar er niet echt geweldig uit zagen (slechte plaatjes, gepoetst, krassen). Andere munten gingen soms zeer goedkoop weg vond ik.

Morgen verder met het buitenlandse spul. Eens zien of daar nog wat tegen een leuke prijs te krijgen valt. :thumb up:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 22 mei 2015, 17:56

Ik was uitermate tevreden met mijn 3 kavels papiergeld want als je in een zaal zit met diverse handelaren en de boys uit Klaaswaal dan is het bijna onmogelijk om iets te pakken te krijgen.
Ik heb tot nu toe alle veilingen via internet gevolgd en volgens mij heeft de MPO weer aardig wat verdiend.

Alfred

merijn11
Donateur
Donateur

Bericht door merijn11 » 22 mei 2015, 18:01

ik ben erg tevreden met mijn 10 cent 1941 zink ontwerp driekruin!

stond al lang op mijn verlanglijst!!

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III » 22 mei 2015, 19:22

Licht het aan mij, of is zojuist het live bid systeem plat gegaan?

Groet,

Mika

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 22 mei 2015, 19:58

George_III schreef:Licht het aan mij, of is zojuist het live bid systeem plat gegaan?
Ligt waarschijnlijk aan jouw computer/verbinding, hier werkt het nog.

C.vanderLey
Senior lid
Senior lid

Bericht door C.vanderLey » 22 mei 2015, 20:44

Jan W schreef:Kavels... dat is in ieder geval nog meervoud. Ik had bij de provinciale veiling precies één kavel gewonnen.. (maar wel een bijzonder geval die (nog) niet in de CNM staat).
Nu maak je me toch nieuwsgierig Jan ! :lach:

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Bericht door George_III » 22 mei 2015, 20:45

Bij mij is het ook al gefixt. Maar volgens mij was het wel een universeel probleem; na kavel 3015 werd de hele veiling stil gelegd en ze begonnen ongeveer een kwartier later weer opnieuw met lot 3015. Ook kon ik op geen enkele pc verbinding krijgen met de live-veiling (wel met andere websites).

Groet,

Mika

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 22 mei 2015, 21:10

Ik heb 10 kavels kunnen verkrijgen, niet slecht als ik eerlijk ben , het leek wel een bied oorlog :lach:

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 22 mei 2015, 22:03

Ik ben er vandaag lekker voor gaan zitten, en zag tot mijn grote spijt dat de biljetten veiling gisteren was.

Stom,....

En zonde :)

Geen nieuwe aanwinsten voor mij dus,

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 22 mei 2015, 22:28

SnakeDoc schreef:Ik ben er vandaag lekker voor gaan zitten, en zag tot mijn grote spijt dat de biljetten veiling gisteren was.

Stom,....

En zonde :)

Geen nieuwe aanwinsten voor mij dus,
Wel een goedkope dag voor je :lollig:

Terug naar “Veilingen”