Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Bericht door Willem » 11 dec 2014, 21:30

wat is er zo bijzonder aan de munten in onderstaande volgende link, ik weet het niet, maar de opbrengst vind ik wel vreemd.

http://veiling.catawiki.nl/kavels/10347 ... lian-koala

Willem

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 12 dec 2014, 06:38

Willem schreef:wat is er zo bijzonder aan de munten in onderstaande volgende link, ik weet het niet, maar de opbrengst vind ik wel vreemd.

http://veiling.catawiki.nl/kavels/10347 ... lian-koala

Willem
Geen idee. De zilverwaarde ligt rond de 40 euro voor ze alledrie, dus als ze dan drie tot vier keer zoveel opbrengen, zullen ze vast wel bijzonder zijn. Misschien een lage oplage of zo.

Ik heb er ook wel eens aan gedacht om zilveren 1 ounce munten te gaan verzamelen, maar vaak zijn ze zo belachelijk duur. Geef mijn portie dan maar aan fikkie.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 12 dec 2014, 09:20

Dat is inderdaad veel te duur. Dit zijn heel gewone bullion coins. De Australische Kookaburra 1 oz munten hebben een vooraf vastgestelde maximum oplage, de koala munten zijn in principe ongelimiteerd. Het gevolg is dat iedereen eerst voor de Kookaburras gaat, welke dan ook de afgelopen paar jaar een hogere mintage hebben dan de koalas (500.000 vs. plm 300-400.000). De 2011 koala daarentegen heeft wel een veel hogere oplage (meer dan 900.000).
Je zult deze niet kunnen kopen voor de zilverprijs; ze worden uitgegeven tegen een prijs die daar zo'n A$ 10-15 boven ligt, en in de handel is dat ook de gangbare prijs voor de iets oudere jaren. Een redelijke prijs hiervoor is dan ook rond de 20 euro per stuk. en iemand heeft dan ook veel en veel te veel betaald. Voor die persoon heb ik er ook nog wel een paar liggen voor 50 euro per stuk...

JVS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JVS » 12 dec 2014, 10:13

Catawiki is groter dan Jos alleen en bovendien neemt een vervanger alle lusten en lasten over van de voorganger dus we blijven met z'n allen vol verwachting wachten. Mijn onderbuikgevoel zegt dat zaken daar niet kloppen (lees dit forum maar....) en zij dit dan ook niet recht kunnen praten. In plaats daarvan hanteren zij de struisvogelmethode onder het motto: het waait wel over. Eerder in dit forum werd geopperd om melding te maken bij Radar of Kassa; dat is helemaal zo'n slecht idee niet. Als zaken echt niet blijken te kloppen dan moet dit onderzocht worden. Er komt wel in het nieuws hoe groot en goed ze zijn (investeringen van miljoenen en vergelijkingen met o.a. veilinghuis Christies !!!) maar als dit op een niet faire wijze gebeurd dan moet dit ook 'gewoon' aan het licht komen.

hansafloep schreef:Uit betrouwbare bron kan ik jullie melden dat Jos een stapje terug moet doen en even aan zichzelf moet denken.
Zijn taken worden nu door iemand anders waargenomen en dus zal een reactie van Jos vooralsnog uitblijven.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 13 dec 2014, 11:42

Het is inmiddels al een hele discussie die ik op de voet volg voor en achter de schermen. Al geruime tijd word ik benaderd door diverse leden en ook niet-leden die bij Catawiki met hun klachten en onvrede tegen een deur aan lopen. Dit gebeurde in september op de Muntmanifestatie, maar ook via de mail heb ik al diverse keren gesproken over deze misstanden.

Zaken worden hier en ook in die mails duidelijk onderbouwd, uitgelegd en men biedt zelfs oplossingen aan. Helaas zonder enig resultaat. Het forum wordt gevonden en gebruikt om dit te bespreken. Een onderwerp wat inmiddels druk bezocht wordt en gezien de vele reacties en bezoekers een 'hot item'. Ik wil mijn waardering uitspreken op de wijze waarop men hier reageert, op een kleine uitschieter na die al snel is recht getrokken. Men reageert vanuit onvrede met de nodige emotie, maar dit gaat op een nette wijze. Hiervoor mijn dank. Ik begrijp best dat het voor Catawiki niet aantrekkelijk is om hier op het forum te reageren, maar weet ook dat ze de afgelopen periode door diverse gebruikers zijn benaderd op persoonlijk niveau. Ik nodig hen toch uit om deel te nemen aan deze discussie en op gedegen en onderbouwde wijze antwoord te geven op de vragen die men hier stelt. De vraag aan onze leden om deze discussie in deze hoedanigheid voort te zetten en op een nette wijze te blijven communiceren.

Ik vind het spijtig om te vernemen dat Jos Zinkstok een stapje terug heeft moeten doen, dat is zeker niet mijn intentie van deze discussie, of de mogelijkheid die ik met het forum aanbied om deze discussie te kunnen voeren. Het is jammer dat Catawiki zelf niets schijnt te doen met alle feedback die hen letterlijk en figuurlijk is aangedragen. Zaken waar ze per direct mee aan de slag kunnen en voor veel zaken al snel een oplossing kunnen vinden.

Ik kan wel melden dat ik achter de schermen contact heb met Catawiki en wachtende ben op een reactie op mijn uitgebreide antwoord op hun e-mail. Echter staat er in mijn antwoord niets nieuws wat hen nog niet eerder heeft bereikt.

Ik hoop echt dat de alarmbellen bij Catawiki inmiddels onafgebroken blijven rinkelen en ze actie ondernemen. Iets wat ze hun trouwe gebruikers in mijn ogen verplicht zijn, maar als organisatie die zo hard aan de weg lijkt te timmeren om hoog in de rangorde te komen staan zelfs juridisch verplicht zullen zijn. Het moet natuurlijk leuk blijven in de munten en bankbiljettenwereld en ik ben van mening dat zaken dan gewoon moeten kloppen en als dat niet zo is dat er dan hard aan gewerkt wordt.

Ik hoop dus dat deze discussie zinvol zal blijken en er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt en Catawiki een mooie aanvulling zal worden op het verzamelen.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 13 dec 2014, 14:01

:thumb up: Jeroen.

Ik sta versteld van je keurige en juiste woordkeuze.
Wellicht zal en nette mail van een gerespecteerd verzamelaar en forumbeheerder wel het gewenste resultaat behalen.
Ik wacht met smart af.

mvg,

Bert

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 13 dec 2014, 21:18

Persoonlijk denk ik niet dat ze zullen reageren. Als ze ook maar voor 1% denken dat hun niets valt te verwijten dan hadden ze allang gereageerd. Volgens mij hebben ze geen antwoorden op de vragen en problemen die zich hier in dit topic hebben geventileerd. Ik denk zelf dat er zich daar achter de schermen meer afspeelt want je maakt mij niet wijs dat Jos Zinkstok door dit topic heeft moeten besluiten om het rustiger aan te doen. Het is al erg genoeg dat iemand vanwege medische gronden moet afhaken, nota bene de enige die antwoord heeft gegeven. Waarschijnlijk hebben ze het te druk met het besteden van de pegels van die nieuwe investeerder.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 13 dec 2014, 21:49

Ik vind catawiki de laatste weken erg in kwaliteit achteruit gegaan en ik zal ook niet meer iets aanbieden voor de veilingen. Wel vind ik het interessant om de veilingen te volgen. Deze week staat er ook weer een muntje in de veiling wat mijn interesse heeft. Helaas is mijn ervaring met die munt dat die ook vaak voor veel te veel geld wordt afgehamerd. Nou ja, we zullen eens zien.

En langs deze (onpersoonlijke) weg wil ik Jos toch even beterschap wensen!
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 14 dec 2014, 21:07

Ik kan inmiddels melden dat Catawiki een keurig en zeer uitgebreid antwoord heeft teruggestuurd op mijn antwoorden op hun mail.

Dit geeft mij wel het gevoel dat ze er wel degelijk mee bezig zijn en het hen raakt dat deze zaken spelen. Natuurlijk voor hen niet al te prettig dat dit extern plaats vindt en tevens lastig omdat het niet handig is om vanuit Catawiki op dit forum te reageren. Ik hoop echt dat ze deze misstanden in zich op nemen en er serieus naar kijken, gezien de antwoorden heb ik daar zeker wel vertrouwen in.

Ik ben zeker niet van mening dat Catawiki er doelbewust mee bezig is deze zaken expres te laten plaats vinden en dat natuurlijk de beleving bij de diverse partijen lijnrecht tegenover elkaar staan. Het probleem zit hem wellicht meer in de communicatie én het aannemen (en accepteren) van de gegeven feedback. In eerste instantie wordt deze ook netjes benoemd en aangedragen, maar wordt er een beetje onhandig op gereageerd (mijn beleving). Dit levert dan weer onvrede op en in samenspraak met andere Catawiki-gebruikers wordt het al snel een hele discussie hier op het forum.

Ik hoop dat Catawiki de tijd zal nemen om de ervaringen van haar gebruikers te bestuderen en zaken op te lossen die opgelost kunnen worden. Op die manier zal de Catawikiveiling een mooie aanwinst kunnen worden in de verzamelaarswereld.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 15 dec 2014, 09:42

Ik denk dat het kwaad bij velen al is geschied en weinig tot geen vertrouwen meer hebben in CW. Ik vond ze al te duur dus ik was in een veel eerder stadium al afgehaakt, neem niet eens meer de moeite om te kijken.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 15 dec 2014, 15:11

Ik wil toch ook nog graag een kleine reactie geven :

Allereerst betreur ik het natuurlijk om te vernemen dat J. Zinkstok ernstig ziek is.
Alhoewel ik persoonlijk vind dat de aantijging; "de hoofdoorzaak hiervan ligt bij de persoonlijke aanval op dit forum" (in hoofde ondergetekende), een zeer kwalijke zaak is.
Een persoonlijke mening mijnerzijds
Persoonlijk heb ik alleen negatieve ervaringen met deze weerzinwekkende persoon, maar dit even terzijde.
en een (inmiddels door mijzelf) verwijderde ongenuanceerde uit frustratie geschreven uitdrukking, kunnen mijns inziens voor een stressvolle baan als veilingmeester niet leiden tot ernstige aandoening. Enfin.

Zoals een ieder bij mij ook heeft kunnen lezen, Catawiki heeft ook een aantal voordelen, doch helaas staan daar vooralsnog vele nadelen tegenover.
Groot voordeel is dat verkoopafhandeling rompslomp zoals bij bijvoorbeeld eBay (elke keer weer gezeur over de rekening, hoe te betalen enz.) centraal geregeld wordt,
maar helaas brengt dit dan wel weer hogere verzendkosten voor de koper met zich mee.
Ook is het bereik van veel meer mensen over de hele wereld vaak (zeker niet altijd) de oorzaak van hele hoge biedingen.
Vandaar dat ik aanvankelijk was overgestapt van Marktplaats (die toen een nieuw beleid hebben ingevoerd) naar Catawiki.

Na een jaar gebruik zijn mij persoonlijk de volgende feiten opgevallen en heb ik deze klachten cq. misstanden gemeld.
Als eerste aan de veilingmeester Jos, vervolgens Ruud (assistent veilingmeester) en Guido (Account manager), daarna René Schoenmakers (Algemeen directeur) en gezien de passieve verwijtende houding heb ik pas hierna mijn beklag gedaan zodat een ieder zelf kan oordelen.
- voortrekken van bedrijven rond Assen of aan de veilingmeester gerelateerde bedrijven.
- onkundigheid van voormalig veilingmeester Jos de Kraker en Jos Zinkstok en alle anderen eraan verbonden die geregeld valse munten op de veiling laten verschijnen.
- onrealistische schattingen ook al dan niet door vriendjespolitiek, hetgeen dit topic natuurlijk over gaat.
- onnodig extra werk oftewel doelbewust pesten om kavels in orde te krijgen.
- het structureel niet beantwoorden van mail of vragen, overigens op heel Catawiki.
- ongewenste rancuneuze behandeling en zeer sarcastische ondertonen, voordat ik mijn minachting jegens de veilingmeester had geuit!
- shill-bidding van veilingmeester op eigen kavel (hetgeen inmiddels in mijn ogen nog steeds niet onderbouwd is uitgelegd)

René heeft doch helaas tot op heden geen antwoord op de meeste bevindingen gegeven, terwijl hij ook hier een eigen account heeft :lollig:

Wel ben ik van mening dat nu er iets aan gedaan wordt, waarschijnlijk door de "hot topic" reacties op dit forum, dit natuurlijk positief voor beginnende verzamelaars.
Zeker het notarieel toezicht is een zekere plus i.v.m. de aangegeven shill bids van diverse grootaanbieders.
De argumentatie dat zij hun kavels uit luiigheid kopiëren en er daarom een gelijk kavel vaker voorbij komt is te kort door de bocht.
Dit zal zeker een enkele keer gebeuren maar gezien de schaal waarmee dit gebeurt en dat de kavels gewonnen worden door eenzelfde account is niet alleen verdacht!

Vanuit René 's positie kan ik begrijpen dat hij achter zijn werknemers staat, maar klachten ongeacht door wie en over wie,
zal elk bedrijf serieus moeten behandelen om de escalatie zoals het nu wordt te voorkomen.

Hopelijk zal hij nu beseffen dat de struisvogelpolitiek niet helpt en gaat hij aan de slag met de aangeleverde feiten.

mvg,

Bert Willemsen aka XntriQ-Coins

NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 15 dec 2014, 23:21

Jeroen, kunnen wij gedeeld worden in die antwoorden van Catawiki zijde? Wellicht schept dat meer begrip en duidelijkheid.
Of heeft catawiki aangegeven dat ze dat niet willen? Wat in mijn ogen een zwaktebod is. Alleen een mail naar de beheerder van het forum in de hoop dat er dan een reactie komt vanuit jou waarop iedereen netjes denkt ok dan zal het wel. En uiteindelijk met de hoop dat het overwaaid uiteraard.
Maar goed dat is mijn bescheiden kijk op de zaak. Ik heb geen uitgesproken mening in deze kwestie maar vind de aanpak vanuit catawiki meer dan onhandig.

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 16 dec 2014, 01:01

je schreef wat ik dacht :lach:

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 dec 2014, 16:11

Dat komt allemaal in orde maar ik denk niet dat we vooraf al op deze wijze zaken in moeten vullen. Catawiki reageert in eerste instantie naar mij. Voor de handelaren en ook Catawiki is het niet erg makkelijk om op een forum zaken te bespreken.

Ga er van uit dat dit overigens wel zal gebeuren. Hoop dan natuurlijk op eenzelfde nette discussie als dat het nu verloopt.

Vriendelijke groeten,

Jeroen

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 17 dec 2014, 12:02

Munthunter schreef:Dat komt allemaal in orde maar ik denk niet dat we vooraf al op deze wijze zaken in moeten vullen. Catawiki reageert in eerste instantie naar mij. Voor de handelaren en ook Catawiki is het niet erg makkelijk om op een forum zaken te bespreken.

Ga er van uit dat dit overigens wel zal gebeuren. Hoop dan natuurlijk op eenzelfde nette discussie als dat het nu verloopt.

Vriendelijke groeten,

Jeroen
Jeroen,

Is er al een duidelijke verklaring van Catawiki m.b.t. het meerdere keren aanbieden van dezelfde kavels op de muntenveiling?
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 18 dec 2014, 14:02

koenmunten schreef: Is er al een duidelijke verklaring van Catawiki m.b.t. het meerdere keren aanbieden van dezelfde kavels op de muntenveiling?
Ja maar het is even rustig wat betreft het ontvangen van een reactie. Overigens wel bericht ontvangen dat hè even druk was en antwoord wat later zal komen.

In ieder geval zijn er aanbieders die de foto's meerdere keren gebruiken, ondanks dat Catawiki aangeeft dat dit niet de bedoeling is. Andere opties, de reserveprijs is niet gehaald, kavel is niet betaald door koper.

Gr. Jeroen

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 18 dec 2014, 15:33

Jeroen,

Dat de koper niet betaalt, zal vast wel eens gebeuren, maar ik ga er toch van uit dat dit niet stelselmatig is. De reserveprijs an sich is geen verklaring voor het feit dat items niet verkocht worden terwijl de startprijs 1 euro is. Ik denk dat Catawiki toch eens met eens met een volledige uitleg zal moeten komen.

Groet,

Mark

Einstein België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein » 18 dec 2014, 16:00

marksch schreef:Jeroen,
De reserveprijs an sich is geen verklaring voor het feit dat items niet verkocht worden terwijl de startprijs 1 euro is. Ik denk dat Catawiki toch eens met eens met een volledige uitleg zal moeten komen.
Groet,
Mark
In andere rubrieken nemen ze die startprijs van 1 euro toch wel ernstig:
zo heb ik deze week twéé boeken uit 1825 gekocht voor een totaal van 15 euro...
Dat is natuurlijk een aangename verrassing tussen de miserie van hun muntenveilingen!
marc

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 18 dec 2014, 16:10

Munthunter schreef:
koenmunten schreef: Is er al een duidelijke verklaring van Catawiki m.b.t. het meerdere keren aanbieden van dezelfde kavels op de muntenveiling?
Ja maar het is even rustig wat betreft het ontvangen van een reactie. Overigens wel bericht ontvangen dat hè even druk was en antwoord wat later zal komen.

In ieder geval zijn er aanbieders die de foto's meerdere keren gebruiken, ondanks dat Catawiki aangeeft dat dit niet de bedoeling is. Andere opties, de reserveprijs is niet gehaald, kavel is niet betaald door koper.

Gr. Jeroen
Ja dit zijn op zich logische redenen. Maar hergebruik foto zal in principe niet vaak kunnen... kijk als iemand nou bijvoorbeeld 2 euro munten aanbiedt waarvan diegene misschien een paar rollen heeft dan snap ik het. Maar herplaatsingen betreffen vaak unieke items, zonder reserveprijs die gewoon verkocht zijn... dat zou alleen herplaatst kunnen worden als een koper niet betaalt (of het later zelf weer aanbiedt)... Dat is mij in een jaar of tien misschien 2 keer gebeurd... en dan kan het toch niet zo zijn dat dat bij catawiki wekelijks aan de hand is :onfused: . Maar het zal nu vast opeens minder vaak gaan gebeuren, nu iedereen er op let :knipoog:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door C.vanderLey » 18 dec 2014, 16:28

Een reserve prijs is niets meer dan een prijs die de verkoper minimaal voor een bepaald stuk wil verkrijgen.
Deze reserve prijs wordt zo ingesteld dat hij niet te zien is voor de eventuele kopers en deze dus ook niet weten wat de reserve prijs is.
Het bieden begint dan gewoonlijk bij bijv. 1,- euro.
Doordat bieders tegen elkaar op bieden kan het zijn dat op een gegeven moment één van de bieders de reserve prijs bereikt.
Dat wil niet zeggen dat deze bieder dan ook dit kavel heeft gewonnen, immers zolang de veiling nog loopt kan er nog hoger geboden worden door andere bieders.
Voordeel voor de verkoper om op deze manier te veilen is dat hij geen risico loopt dat het kavel voor te weinig weg gaat, maar voor een prijs die hij er minimaal voor wil hebben.
Wanneer de reserve prijs niet wordt gehaald blijft het kavel onverkocht en kan een volgende keer opnieuw worden aangeboden.
Het bieden op veilingen wordt gevoed door een psychologisch aspect.
Wanneer de verkoper zijn minimale verkoopprijs bekend had gemaakt en deze prijs ook als inzet prijs had gebruikt, dan was de kans veel groter geweest dat het stuk onverkocht bleef of voor niet meer dan de inzet prijs was weg gegaan.
Door te starten op 1,- euro krijg je gelijk veel bieders die de prijs aardig op beginnen te drijven, op een gegeven moment houdt je een aantal bieders over die werkelijk geïntresseerd zijn en die niet alleen het kavel willen winnen maar ook nieuwsgierig zijn naar de ingestelde reserve prijs.
Wanneer zij telkens bericht krijgen dat ze de hoogste bieder op dit moment zijn maar dat de reserve prijs nog niet bereikt is zullen zij opnieuw een poging wagen.

Ook op E-bay is het mogelijk om op deze manier te veilen.

Groeten, Cor.

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 18 dec 2014, 16:58

Klopt, Cor. Iedereen weet dat en toch blijkt uit het voorgaande in dit draadje dat de combinatie van de door CW gehanteerde methodes enige wrevel wekt. Daarom zou het toch goed zijn om eens een uitleg van de zijde van CW te krijgen. Het probleem is immers niet zozeer dat er een reserveprijs is, maar vooral het algehele gebrek aan transparantie en het vermoeden dat er ongeoorloofde praktijken plaatsvinden.

Groet,

Mark

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 18 dec 2014, 17:02

Einstein/Marc dat is goed nieuws. Had die veiling een andere veilingmeester dan de meeste muntenveilingen?

Mark

Einstein België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein » 18 dec 2014, 17:10

marksch schreef:Einstein/Marc dat is goed nieuws. Had die veiling een andere veilingmeester dan de meeste muntenveilingen?
Mark
Ja zeker: elke rubriek heeft een eigen veilingmeester!
Je kan ze hier bekijken: http://www.catawiki.nl/veilingmeesters

JVS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JVS » 22 dec 2014, 23:32

Vind de reactie van Catawiki wel erg lang op zich wachten. Is het zo'n moeite om antwoord te geven? Veel zaken zijn al geruime tijd bij hun bekend dus van een donderslag bij heldere hemel is geen sprake... Ze hadden zich al een beetje kunnen voorbereiden.

Van het schatten hebben ze weinig lering getrokken. Het was vanavond wederom een lachwekkende vertoning. 2 van alle schattingen (en dat was weer een karrenvracht vol) haalden net aan de onderkant van de schatting! Dit is best schrijnend vooral in de wetenschap dat dit ter discussie is gesteld (lees de titel van dit forum) en Catawiki ook van dit forum weet.

We gaan maar weer rustig wachten op Catawiki.......

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 23 dec 2014, 12:21

Heb zelf gisteravond dankzij een tip van janssenfrank :thumb up: dit kavel gewonnen, voor naar mijn mening een hele nette prijs. Deze munt wilde ik nog heel graag toevoegen aan mijn verzameling. De laatste munt die ik nog graag wil. Nu weer helemaal focus op mijn echte liefde de bankbiljetten :lach: .

http://veiling.catawiki.nl/kavels/10836 ... -in-londen

Totaal inclusief aanvullende kosten € 156,15.

Als je naar andere veilingen van deze munt zoekt op Catawiki is dit de laagste prijs waarvoor deze weggegaan is bij Catawiki.

http://www.google.nl/#q=catawiki+wilhelmina+in+london
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC

Terug naar “Veilingen”