Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Re: Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Bericht door Nieuwemunt » 05 dec 2014, 15:09

marksch schreef:NM, je hebt munten verkocht en gewoon je geld gekregen. Wat is het probleem?

Ik denk dat het een goed idee zou zijn als iedereen even in het oog zou houden wat nu echt belangrijk is en wat niet. De overwaarderingen en eventueel de valse concurrentie lijken me duidelijke problemen die opgelost moeten worden. Die ene eigen feedback lijkt me volstrekt onbelangrijk.

Groet,

Mark
Beste Mark,
Zoals je leest heb ik ook geen probleem, ik reageer op Jos die zegt nooit te hebben geboden op een kavel en dat is niet waar.
Er is geboden op mijn kavel en ik heb het naar hem verstuurd niet meer of minder. Ik geef alleen aan wat mijn ervaring is geweest met Catawiki en heb met niemand problemen.

Groeten NM
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 05 dec 2014, 15:17

Ik nu snap wat je bedoelt, NM. Jos schrijft echter dat hij nooit een bod heeft gedaan als veilingmeester. Ik weet niet of dat ook impliceert dat hij nooit als gewone verzamelaar een bod heeft gedaan. Ik kan mij niet goed voorstellen dat hij sinds zijn indiensttreding bij CW nooit meer iets via CW gekocht heeft, dus misschien bedoelt hij dat ook niet.

Groet,

Mark

Nieuwemunt Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Nieuwemunt » 05 dec 2014, 16:09

marksch schreef:Ik nu snap wat je bedoelt, NM. Jos schrijft echter dat hij nooit een bod heeft gedaan als veilingmeester. Ik weet niet of dat ook impliceert dat hij nooit als gewone verzamelaar een bod heeft gedaan. Ik kan mij niet goed voorstellen dat hij sinds zijn indiensttreding bij CW nooit meer iets via CW gekocht heeft, dus misschien bedoelt hij dat ook niet.

Groet,

Mark
:thumb up: :thumb up:
----- Muntenverzamelaar sinds 2012! Het begin van een mooie nieuwe hobby -----

Joszi Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joszi » 05 dec 2014, 16:50

Ik kan eventueel ook een account maken via een proxy en op die manier alle veiligheidsmaatregelen omzeilen. Als het echt niet anders kan, kan ik ook nog een medeplichtige elders op de wereld vragen een bod voor mij uit te brengen
Daar is helaas niets aan te doen, dat kan geen enkel veilinghuis. Ik bedoel dat een verkoper niet met zijn eigen account kan bieden.
"Ik heb het dan niet over de prijs, maar over de kwaliteitswaardering die heel erg vaak niet klopt."
Kwaliteitswaarderingen worden door de aanbieders opgegeven. We proberen er zo goed mogelijk op te letten, en geven aanbieders vaak aan dat de kwaliteitswaarderingen bijgesteld moeten worden voor we de munten kunnen opnemen, maar tussen de vele kavels die we wekelijks veilen kan er altijd iets tussendoor glippen. Het blijft mensenwerk.

Code: Selecteer alles

"Tegenwoordig bied je nog steeds kavels aan via Poveia, dat is toch echt valse concurrentie jegens aanbieders die een maand wachten tot hun kavel geplaatst wordt!"
Dat is niet meer het geval. Sinds enige tijd mogen veilingmeesters alleen nog incidenteel een kavel aanbieden, waarbij deze in de veiling expliciet herkenbaar wordt gemaakt.

Nog over de schattingen: daar zal altijd wel discussie over blijven. Soms halen kavels de schatting niet en soms gaan ze er ver overheen. Catawiki bereikt een heel breed publiek, niet alleen de doorgewinterde verzamelaar, en dat geeft soms verrassende uitslagen. Daarom houden we meestal een brede bandbreedte aan voor de schattingen.

Vriendelijke groeten,

Jos Zinkstok
veilingmeester muntenveilingen op http://www.catawiki.nl

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 05 dec 2014, 17:28

Joszi schreef:Daar is helaas niets aan te doen, dat kan geen enkel veilinghuis. Ik bedoel dat een verkoper niet met zijn eigen account kan bieden.
Maar je kunt er wel alerter op zijn. Geen biedingen toestaan vanaf hetzelfde IP-adres is al een begin. Als een gebruiker je er alert op maakt dat hij er een verkoper ervan verdenkt, een onderzoek instellen. Heeft hij op eigen kavels geboden, dan zijn accounts verwijderen. Checken of de bankrekeningen vanaf waar wordt betaald en waarnaartoe wordt uitbetaald hetzelfde zijn. Zomaar een paar suggesties. Het feit dat meerdere mensen suggereren dat dit plaats vind, en je zelf niet verder komt dan 'daar kunnen we weinig aan doen' is erg zwak, en niet goed voor het vertrouwen in het platform. Je rekent veilingkosten die extreem hoog zijn voor een internetveiling, daar mag wel wat tegenover staan.
Kwaliteitswaarderingen worden door de aanbieders opgegeven. We proberen er zo goed mogelijk op te letten, en geven aanbieders vaak aan dat de kwaliteitswaarderingen bijgesteld moeten worden voor we de munten kunnen opnemen, maar tussen de vele kavels die we wekelijks veilen kan er altijd iets tussendoor glippen. Het blijft mensenwerk.
Tuurlijk kan er af en toe iets tussendoor glippen, en daar zal iedereen alle begrip voor hebben. Maar het lijkt iets vaker voor te komen dan dat.
Nog over de schattingen: daar zal altijd wel discussie over blijven. Soms halen kavels de schatting niet en soms gaan ze er ver overheen.
Ik kijk niet zo vaak op CW, maar ik heb vooral gevallen gezien van waar de schatting niet gehaald is. Zou je een paar voorbeelden kunnen geven van waar het ver over de schatting heen ging?

Iets anders: ik vind het vrij amateuristisch om een reserve price te hanteren, maar niet aan te geven wat deze reserve price is. Begin de kavels dan niet bij 1 euro, maar gewoon bij de reserve price. Bespaart iedereen een hoop moeite. Want waarom kijken wat je een redelijke prijs vind voor een kavel als vervolgens blijkt dat de verkoper die prijs niet acceptabel vindt?
En ik vind de hele veiling nogal chaotisch aandoen. Zeker nu het aantal kavels steeds groter wordt lijkt het mij handig om wat meer structuur in kavels aan te brengen. Provinciaal bij elkaar, koninkrijk bij elkaar, eurospul bij elkaar etc.

Einstein België
Senior lid
Senior lid

Bericht door Einstein » 05 dec 2014, 18:01

spatbord schreef: Iets anders: ik vind het vrij amateuristisch om een reserve price te hanteren, maar niet aan te geven wat deze reserve price is. Begin de kavels dan niet bij 1 euro, maar gewoon bij de reserve price. Bespaart iedereen een hoop moeite. Want waarom kijken wat je een redelijke prijs vind voor een kavel als vervolgens blijkt dat de verkoper die prijs niet acceptabel vindt?
Dit is voor mij een belangrijk gebrek: ook bij andere veilingen, zoals boeken, curiosa, ect, wordt diezelfde fout gemaakt, en dat is de reden waarom ik nu niet meer wil bieden op Catawiki, ofschoon er goeie kavels te vinden zijn!
marc
Laatst gewijzigd door Einstein op 05 dec 2014, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 05 dec 2014, 18:02

Beste Jos,

Bedankt voor je reactie. Ik ben het er niet mee eens dat opmerkelijke kwaliteitswaarderingen er af en toe doorglippen. Het lijkt me toch eerder dat een zeer groot deel van de kavels overgewaardeerd is. Neem even een kijkje bij de veiling van komende woensdag.

Een prachtige munt, maar deze verdient toch echt F/ZF en geen Pr.

Niet wijst erop dat deze munten inderdaad proof zijn. Voor mij zijn dit (hopelijk) gewoon UNC munten. De foto's zijn absoluut te slecht om iets van de munten te kunnen zien.

Deze munt is zeker Pr, maar absoluut niet UNC. Zelfs op de foto is duidelijk dat deze munt, hoewel misschien nooit in omloop geweest, het precikaat UNC niet verdient. Er staat wel bij dat men zelf de foto's moet beoordelen, maar dat is een zwaktebod. Deze munt moet gewoon Pr heten. Ik zou hem trouwens best willen kopen, maar de verzendkosten, en natuurlijk ook de huidige situatie, schrikken mijn toch erg af.

Moet ook deze niet "gewoon" UNC zijn? Er staat nergens vermeld waarom deze set BU zou zijn.

Opnieuw een prachtige munt, maar toch gewoon in de kwaliteit ZG of F, zeker geen ZF. Ik kan mij vergissen, maar volgens mij is dit een gegoten munt die heel wat sporen van slijtage vertoont. Misschien kan een echte expert hier meer over zeggen.

Maximaal F, maar eigenlijk zou ik hier liever ZG aan toekennen.Ik weet dat er allerlei redenen zijn om deze munt een hogere waardering te geven, maar dat zou dan ZG met een aantekening moeten zijn. Ook hiervoor geldt overigens dat een echte expert het waarschijnlijk beter weet dan ik.

Absolute onzin om deze munt FDC te geven!Deze munt werd gewoon in omloop gebracht en is vervolgens zuinig bewaard. Toch heeft de munt vele krasjes en zelfs enkele grote krassen. Meer dan Pr moet deze munt niet krijgen. Overigens maakt dat niet zoveel uit, want de waarde van de munt ligt gewoon iets boven de goudwaarde, al krijg je voor een echte UNC misschien net even een tientje extra.

Nog eentje die Pr is maar als Pr/UNC gewaardeerd wordt. Het is zeker een hele mooie munt, maar hij is absoluut niet UNC. Ook niet een beetje UNC. Hij is gewoon Pr.

Dit is een prachtige munt, maar toch gewoon van de kwaliteit ZG/F. Misschien zou ik hem met heel veel goeie wil nog ZF kunnen geven, maar zeker geen Pr.

Deze behoeft geen nadere uitleg.

Weer een gouden munt die als FDC wordt gewaardeerd. Het lijkt wel of gouden munten uit de moderne tijd standaard minimaal FDC krijgen, maar dat kan natuurlijk niet kloppen. Gelukkig zag ik ook nog ergens een 20 mark die wel goed gewaardeerd was (Munthandel Kalf).

Nog eentje die geen uitleg behoeft.

Deze munt is echt teveel afgesleten om nog ZF te mogen heten.

Nu moet ik hier natuurlijk wel twee nuanceringen aan toevoegen. Ten eerste is het waarderen van munten natuurlijk heel subjectief en zullen de verkopers geneigd zijn een zo hoog mogelijke waardering te geven. Als je ook maar enigszins twijfelt tussen ZF en Pr, ga je voor Pr. Daar heb ik alle begrip voor. CW zou hierop in kunnen spelen door alle verkopers standaard bij het aanbieden van hun kavels nog eens te vragen of de waardering niet te hoog is. Zelf heb ik misschien juist de neiging om munten te laag in te schatten, waardoor ook mijn lijst hierboven misschien anders zou zijn als hij door een andere persoon was samengesteld.

Ten tweede zijn er veel bijzondere munten in de veiling van woensdag: veel goud, veel zilver uit de oudheid en middeleeuwen, veel speciale sets. Waarschijnlijk zijn mensen geneigd om zulke munten een hoge waardering te geven, maar wel om de verkeerde reden. CW kan hier heel makkelijk iets aan doen, omdat het om een bepaalde categorie gaat. CW zou erop kunnen letten dat de waardering die gegeven wordt uitsluitend over de visuele verschijning van de munt gaat en tegelijkertijd de verkoper kunnen vragen om expliciet bijzonderheden over de munt of set op te geven. Dat zou vast een aantal dingen ten goede veranderen.

Tot zover ben ik dus echt vol begrip, maar ik denk wel dat er een hoop verbeterd kan worden. (Dat geldt voor Marktplaats en eBay overigens ook).

Met vriendelijke groet,

Mark

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 05 dec 2014, 18:37

On topic vragen worden zoals gewoonlijk genegeerd dus rest my case!
Hoe kan een 20% hogere prijs dan de catalogusmaximumprijs worden gegeven voor een munt zonder slab?
En hoe kan dezelfde munt een verschillende schatting opleveren en als er iets van gezegd wordt, komt er geen reactie omdat jullie het te druk hebben lmao.
Te druk waarschijnlijk met de boel te flessen of in ieder geval daaraan mee te helpen.
Zolang jullie de problemen wegwuiven, niet onderzoeken als bewijs op een presenteerblaadje wordt aangeleverd en niet actief proberen om dit verhelpen, zijn jullie gewoon medeplichtig aan OPLICHTING!
Joszi schreef:Sinds enige tijd mogen veilingmeesters alleen nog incidenteel een kavel aanbieden, waarbij deze in de veiling expliciet herkenbaar wordt gemaakt.
Let vooral op het woord incidenteel en het aantal in feedback in november? En niet eens iedere koper laat een feedback achter.

Maar goed Jos ik ben mijn verhaal deels kwijt en gelukkig ben ik niet de enige met negatieve ervaringen met jou of de Site.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 05 dec 2014, 19:18

Het is inderdaad jammer dat er zeer selectief wordt gereageerd, op mijn aanbod om middels een filmopname te bewijzen dat je wel op je eigen kavels kan bieden word ook niet gereageerd, logisch ook Catawiki weet heel goed dat dit mogelijk is door simpelweg meerdere accounts aan te maken en vervolgens per account in te loggen en te bieden.

- je meld je aan bij CW als verkoper met account x
- je bied met account x goederen aan

- je maakt account y en z aan
- je bied met account y
- na een andere bieding bied je met account z

etc etc.

Schrijven dat "we daar niets aan kunnen doen" is gewoon een zwakte bod, niets meer, niets minder.
Jammer dat CW bij monde van deze veilingmeester, alle kritieken die de afgelopen 2 jaar middels emails, persoonlijke gesprekken , fotos en wat al niet meer gewoon terzijde schuift......ach ja, business as usual................

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 05 dec 2014, 20:10

Arjena3,

Ik denk dat voor iedereen nu wel duidelijk is dat het gewoon mogelijk is om op je eigen kavels te bieden. Jos snapt dat nu ook wel. Nu zou het misschien wel mogelijk zijn om bepaalde veranderingen door te voeren, maar ik denk dat Jos daar niet over gaat.

Vriendelijke groet,

Mark

rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen » 05 dec 2014, 20:41

Waar ik me nogal aan erger, als verkopende partij op Catawiki zijnde:

Kavels afwijzen met een standaard bericht, dat het minimale bedrag van eur. 75,- niet zou kunnen worden behaald.
Ik zie praktisch elke veiling kavels voorbij komen, die dit bedrag niet behalen, waarvan je het op voorhand al kan schetsen.
Als ik niet overtuigd ben, dat het bedrag na afloop niet minimaal 75 euro is, dien ik het stuk ook niet in.
Daarom zal de geschetste teleurstelling in de standaard berichtgeving die ik krijg bij de afwijzing, bij mij nooit voorkomen.
Lukt het niet, is het immers mijn risico.

De kavels die ik indien blijven wel ooit 3 weken of zelfs langer onbeoordeeld staan. Als ze dan behandeld worden is de afwikkeling ook nog niet eens op volgorde van binnenkomst.
Zijn ze dan goedgekeurd, gaan er nog eens een paar weken overheen tot ze worden opgenomen in het veilingaanbod.
Notabene heb ik zelfs een keer een goedkeuring gehad, werd het stuk in de veiling opgenomen, en toen het in de preview stond, en zowaar bijna live ging, er alsnog uitgegooid.

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 05 dec 2014, 21:38

@ ron
Dit soort praktijken zijn daar schering en inslag hetgeen ik mij maanden over heb geërgerd.
Maar van bevriende bedrijven rond Assen worden wel kavels opgenomen die krap aan 15 euro halen.
Als commentaar krijg je dan dat je naar je eigen kavels moet kijken, terwijl er overduidelijk voorgetrokken wordt.
Ik begrijp je frustratie volkomen.

Veel vriendjespolitiek zoals al eerder door diverse mensen aangehaald.
Laatst gewijzigd door CorioCoins op 07 dec 2014, 01:05, 2 keer totaal gewijzigd.

JVS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JVS » 05 dec 2014, 22:42

Waar ik benieuwd naar ben is het antwoord van Jos Zinkstok op de vraag hoe het mogelijk is dat kavels door dezelfde aanbieder meerdere malen worden aangeboden (o.a. door Koenmunten en Mooie Muntjes genoemd)? Ter veiling brengen is toch verkopen en verkopen is toch leveren? Het kan dan toch niet zo zijn dat dezelfde producten een veiling (of twee) later weer terugkeren op de veiling? Dit riekt inderdaad naar shill bidding maar dan zou je toch armlastig worden van telkens 15% veilingcommissie afdragen aan Catawiki. Dit klopt dan toch niet? Uit dit topic maak ik op dat meerdere forumleden al geruime tijd wachten op reactie van Catawiki. Ook hier wordt daar weer vrij gemakkelijk 'overheen gelezen' :knipoog:

Wat ik bijzonder amateuristisch vindt is dat Catawiki het uberhaupt toelaat om activiteiten als veilingmeester uit te voeren op je eigen veiling. Is het nou zo moeilijk om met je tengels van je eigen veiling af te blijven. Je solliciteert dan om problemen en ja, dan krijg je ze ook! Is het nou zo moeilijk om je spullen elders te slijten? Nooit van Marktplaats, eBay of weet ik wat gehoord? Ik vind het aantal feedbacks van Jos overigens behoorlijk hoog voor iets wat incidenteel mag...

Ik ben het met Arjena eens dat je een veiling niet kunt vergelijken met de handel. Maar waarom kiest Catawiki dan 'toevallig' een van de duurste handelaren die Nederland RIJK is? Het is ook niet zo gek dat vrijwel alle schattingen de lachspieren doen kietelen :hahaha:
Dat Jos aangeeft dat er ook kavels zijn verkocht boven de schatting is net zo iets als schieten met een buks met hagel op een zwerm vogels. Je raakt er altijd wel één. :lollig:

Tenslotte vind ik dat Catawiki erg makkelijk de verantwoordelijkheid van inschattingen bij de aanbieders legt. Hallo: zij zijn toch het veilinghuis en vangen daar veilingcommissie voor. Waarom beoordelen zij niet zelf de kavels. Lekker makkelijk geld verdienen zo! Daar zal het hen wel allemaal om gaan dus what's the problem hè!

, en volgens mij een heel belangrijke constatering,

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 05 dec 2014, 23:23

Dit riekt inderdaad naar shill bidding maar dan zou je toch armlastig worden van telkens 15% veilingcommissie afdragen aan Catawiki.
Het is zelfs 24,125% commissie (15,125 % verkopende en 9% inkopende partij. De aanbieder zal deze dan ook moeten betalen ga ik van uit.
Vandaar dat het CW waarschijnlijk niet uitmaakt, zij zien de commissie en rente over het 2 weken vastgehouden bedrag toch bijgeschreven!

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 06 dec 2014, 11:07

JVS schreef:Waar ik benieuwd naar ben is het antwoord van Jos Zinkstok op de vraag hoe het mogelijk is dat kavels door dezelfde aanbieder meerdere malen worden aangeboden (o.a. door Koenmunten en Mooie Muntjes genoemd)? Ter veiling brengen is toch verkopen en verkopen is toch leveren? Het kan dan toch niet zo zijn dat dezelfde producten een veiling (of twee) later weer terugkeren op de veiling? Dit riekt inderdaad naar shill bidding maar dan zou je toch armlastig worden van telkens 15% veilingcommissie afdragen aan Catawiki. Dit klopt dan toch niet? Uit dit topic maak ik op dat meerdere forumleden al geruime tijd wachten op reactie van Catawiki. Ook hier wordt daar weer vrij gemakkelijk 'overheen gelezen' :knipoog:
Ik haal deze inderdaad nog weer even naar voren is volgens mij geen antwoord op (of ik moet er over heen gelezen hebben). Volgens mij kan het slechts zeer sporadisch voorkomen dat een kavel dat verkocht is weer opnieuw door dezelfde aanbieder aangeboden wordt. Eigenlijk alleen als een koper niet betaalt... en dat komt niet te vaak voor denk ik want ik neem aan dat je als koper redelijk snel verwijderd wordt als je items die je gewonnen hebt niet betaald. En als dat al gebeurt komt een kavel maximaal 1 keer terug lijkt me...
Dit soort zaken interesseren me, want dit soort dingen geven aan of een systeem klopt of niet.
Dus graag nog een reactie hoe dit werkt bij Catawiki m.b.t. het herplaatsen van kavels...

Zaken als het percentage dan een koper/verkoper moeten betalen boeit me minder, daar is iedereen zelf bij. Als het te duur wordt haken mensen af...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 06 dec 2014, 12:26

Gezien een grootbieder structureel kavels al dan niet in een andere vorm herplaatst en ze hiervan op de hoogte zijn, laat zien dat ze hieraan moedwillig aan meewerken!
Zaken als het percentage dan een koper/verkoper moeten betalen boeit me minder, daar is iedereen zelf bij. Als het te duur wordt haken mensen af...
Dat percentage zorgt ervoor dat CW er juist niets aan doet dus dat is mijns insziens zeker van belang!

NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten » 07 dec 2014, 00:01

xntriq-coins schreef:@ ron

Tekst door beheerder verwijderd
Het is me helemaal duidelijk hoe je erin staat. En eigenlijk deel ik je mening in grote lijnen ook wel. Maar wees eerlijk Jos Zinkstok hoeft niet te reageren op dit forum, hij doet het wel (al is het vrij summier en selectief). Hij gaf het volgende aan: Ik ben altijd bereid, om de discussie aan te gaan en onduidelijkheden uit te leggen, maar wel graag met wederzijds respect.

Ik ben ervan uit gegaan dat je het in je bericht had over Jos, want daar heb je het in elk bericht over. Dan is mijn advies om het allemaal wat meer genuanceerd te brengen.
Namelijk als ik Jos was en ik zou jou bericht lezen dan zou ik de moeite niet nemen om te reageren(behoeft geen uitleg denk ik).
Dit bericht stuur ik omdat ik Jos graag uitdaag om te reageren op alle berichten die momenteel geplaatst zijn.
Laatst gewijzigd door Munthunter op 09 dec 2014, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Respectloze uiting in quote, door beheerder verwijderd.

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 07 dec 2014, 00:10

Ik sluit mij helemaal bij NijmegenMuntens nieuwste bericht aan.

Groet,

Mark

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 07 dec 2014, 01:02

Tekst is aangepast, maar het zal zeker niet leiden tot de gevraagde antwoorden! Het is niet de bedoeling dat forumgebruikers zich eraan storen.
Voorlopig zal ik buiten de discussie blijven, zodat hij wellicht wel zonder selectief te zijn reageert. :lollig:

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 07 dec 2014, 09:50

NijmegenMunten schreef:
xntriq-coins schreef:@ ron

Tekst door beheerder verwijderd
Het is me helemaal duidelijk hoe je erin staat. En eigenlijk deel ik je mening in grote lijnen ook wel. Maar wees eerlijk Jos Zinkstok hoeft niet te reageren op dit forum, hij doet het wel (al is het vrij summier en selectief). Hij gaf het volgende aan: Ik ben altijd bereid, om de discussie aan te gaan en onduidelijkheden uit te leggen, maar wel graag met wederzijds respect.

Ik ben ervan uit gegaan dat je het in je bericht had over Jos, want daar heb je het in elk bericht over. Dan is mijn advies om het allemaal wat meer genuanceerd te brengen.
Namelijk als ik Jos was en ik zou jou bericht lezen dan zou ik de moeite niet nemen om te reageren(behoeft geen uitleg denk ik).
Dit bericht stuur ik omdat ik Jos graag uitdaag om te reageren op alle berichten die momenteel geplaatst zijn.
Op zich kan ik mij wel vinden in wat je schrijft, probleem zit hem er in dat meerdere forum gebruikers, waaronder ik, buiten het forum om al diverse pogingen hebben ondernomen richting Catawiki en de heer Zinkstok. Hij schijft wel dat hij altijd bereid is tot.....maar in de praktijk is, hoewel buiten dit forum om, hij niet bereid is tot, vandaar de laten we het noemen frustratie over de niet eerlijke verantwoordingen van de heer Zinkstok.

Hoe dan ook een ieder mag zijn conclusie trekken, zelf vind ik het heel erg jammer dat een op zich goed idee als Catawiki om zeep wordt geholpen door halsstarrigheid en belangen verstrengeling om maar te zwijgen over het shil bieden :-(
Laatst gewijzigd door Munthunter op 09 dec 2014, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Respectloze uiting in quote, door beheerder verwijderd.

JVS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JVS » 08 dec 2014, 23:47

Vroeger had je op school de MVDWOA (Mijnheer van Dalen wacht op antwoord). Nu hebben we MJWWOA (Mijnheer Jos wij wachten op antwoord) :lollig:

Ik ben benieuwd. Waarschijnlijk druk met de opbrengsten van de veiling vanavond aan het tellen :lollig:

Wat betreft de schattingen:
kavel 18 keurig voorspeld
kavel 50: net niet
kavel 55: ai....
kavel 61: nee hoor
kavel 71: bij lange na niet
kavel 78: oeps....
kavel 81: bijna (dus niet)
kavel 87: net niet
kavel 96: ook niet
kavel 102: en wederom niet
kavel 112: ook deze niet
kavel 115: en u raadt het al, ook deze niet
kavel 120: keurig voorspeld (al was het binnenkantje paal) :klap:
kavel 129: nee
kavel 135: oei aardige miskleun...
kavel 141: nee hoor
kavel 147: en weer niet
kavel 151: ja deze is goed voorspeld
kavel 155: nee
kavel 159: nee hoor
kavel 162: en weer een nee
kavel 167: en nog een neetje
kavel 169: niet eens de helft van de onderkant van de schatting; nee dus
kavel 172: nope
kavel 176: en u mag wederom een nee noteren
kavel 184: nee
kavel 193: deze is ook niet goed. Nee dus
kavel 195: nee ruim niet
kavel 198: scheelt 'slechts' € 450 met de onderkant van de schatting.... das dus ook een nee
kavel 200: en we sluiten af met, u raadt het al, een nee

Met zo'n rapport ging ik vroeger niet over. Wordt hoog tijd dat Catawiki eens een cursus schatten gaat doen. Nu is het meer gokken....

We wachten met z'n allen op reactie van Catawiki.....

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 09 dec 2014, 22:06

Ik vind het allemaal wel erg makkelijk. Je kunt met behulp van IP-adressen toch gewoon een tweede registratie voorkomen, zo ook bij een proxyserver waarvan je IP adres gebruikt?

Zover ik begrijp en heb vernomen is het zelfs gewoon mogelijk om met precies dezelfde computer een 2de account aan te maken én te gebruiken. Althans dat is wat mij is verteld.

Ik vind het wel erg netjes dat Jos de stap zet om te reageren, alleen is zijn antwoord voor mij niet al te zuiver en lijken zaken wel erg makkelijk weggeveegd te worden en over andere wordt weer heel makkelijk heen gestapt of niet gereageerd.

Hoop dat we er samen hier uit kunnen komen en het voor iedereen eerlijk en leuk houden. Opvallend dat dit op het eigen Catawiki-forum niet echt lijkt te gebeuren...

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 11 dec 2014, 20:36

En het blijft stil aan de "overkant". Had eerlijk gezegd niet anders verwacht gezien de onderbouwde pijnpunten die in dit topic naar voren gekomen zijn.

Jammer van Catawiki dat ze er ondanks een toezegging niet meer op terug komen of hun PR afdeling draait overuren om een zeer gelikte reactie op te stellen. :yawn:
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC

De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam » 11 dec 2014, 20:43

Johanavw schreef:En het blijft stil aan de "overkant". Had eerlijk gezegd niet anders verwacht gezien de onderbouwde pijnpunten die in dit topic naar voren gekomen zijn.

Jammer van Catawiki dat ze er ondanks een toezegging niet meer op terug komen of hun PR afdeling draait overuren om een zeer gelikte reactie op te stellen. :yawn:
Hoi,

Uit betrouwbare bron kan ik jullie melden dat Jos een stapje terug moet doen en even aan zichzelf moet denken.
Zijn taken worden nu door iemand anders waargenomen en dus zal een reactie van Jos vooralsnog uitblijven.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.

Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Johanavw » 11 dec 2014, 20:50

hansafloep schreef:
Johanavw schreef:En het blijft stil aan de "overkant". Had eerlijk gezegd niet anders verwacht gezien de onderbouwde pijnpunten die in dit topic naar voren gekomen zijn.

Hoi,

Uit betrouwbare bron kan ik jullie melden dat Jos een stapje terug moet doen en even aan zichzelf moet denken.
Zijn taken worden nu door iemand anders waargenomen en dus zal een reactie van Jos vooralsnog uitblijven.
Jammer om te lezen dat het "minder" gaat op persoonlijk vlak. Hopen dat er snel verbetering optreed.
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC

Terug naar “Veilingen”