Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Re: Catawiki: waar slaat een schatting nog op?

Bericht door Willem » 11 feb 2015, 21:25

Meer dan 20 euro p/st zijn ze niet waard, maar bij wiki al op 60 p/st excl. :shock:

http://veiling.catawiki.nl/kavels/13443 ... -1891-1924

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 11 feb 2015, 21:31

Tijd geleden bood ik unc morgan dollars aan met geheel originele kleur voor euro 35,00 , ik raakte ze aan de straatstenen niet kwijt en dan zal een frtje op wiki wel fies 60 opleveren.

Willem

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes » 12 feb 2015, 19:33

Zoals afgesproken even een korte update m.b.t. de slepende kwestie Catawiki. Wij hebben via Klachtenkompas een klacht geplaatst en hierop een reactie van Catawiki ontvangen. Tja, oordeel zelf maar.....

http://www.klachtenkompas.nl/catawiki/g ... d-op-vraag

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 13 feb 2015, 01:50

Ik blijf dit met veel interesse volgen en mocht het nodig zijn....

goed dat je dit op deze manier aanhangig maakt !

Edit: bijna schokkend hoeveel openstaande klachten er zijn over Catawiki:

http://www.klachtenkompas.nl/catawiki

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 14 feb 2015, 18:08

Op Google zoeken naar 'Klachten Catawiki' levert ook leuke zaken op die zich dus blijven herhalen...

http://forum.catawiki.nl/forums/33-nieu ... r-catawiki

De antwoorden van Catawiki zijn vrijwel gelijk gebleken dus.

Ik ben bang dat als de sneeuwbal meer vaart gaat maken Catawiki een gigantische klap te verwerken krijgt. Dat Catawiki hier de vermoorde onschuld speelt maar zichtbaar in diverse categorieën al ervaring heeft mogen opdoen met deze klachten maakt het bijna lachwekkend.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 14 feb 2015, 19:36

Ik schrik echt van het aantal klachten, op alle gebieden...
Wordt tijd dat er inderdaad aandacht besteed wordt door programma's als radar of opgelicht :-)
Mijn vermoeden is het bedrijf laten expanderen en op het moment dat de "bubble" dreigt te breken verkopen aan een Amerikaans (=lees groot kapitaal hebbend) veilinghuis...

Indien bovenstaande het geval is hebben we een nieuwe meesteroplichter: nl. René Schoenmakers en consorten

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 27 feb 2015, 23:10

Echt ik blijf mij gewoon irriteren aan laat ik het nu gewoon een keer hardop zeggen die oplichters van catawiki.

bekijk deze maar eens:

http://veiling.catawiki.nl/kavels/15055 ... ncktientje

Uiteraard met schatting van de veilingmeester om de opbrengst lekker op te juinen maar er natuurlijk niet bij zeggen wat er niet klopt aan dit biljet.
Ik vraag me uberhaubt af of de veilingmeester het biljet wel bekeken heeft.

anyway om het dan toch nog leuk te maken wie oh wie ziet wat er mis is ?

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 27 feb 2015, 23:47

Hoi,

Aan het biljet zie ik niet zoveel bijzonders. Er zit wel een vage streep ongeveer in het midden, dus hij zou eens gestreken kunnen zijn, maar dat hoeft natuurlijk niet door de verkoper gedaan te zijn. Is er misschien ook iets niet in orde met de rand van het biljet? De rand lijkt wel bijgesneden aan 1 van de korte zijden. Wat mij wel direct opvalt is dat er slechts 1 bieder is, die eerst 65 en vervolgens 90 euro heeft geboden. Je zou wel gek zijn om dat te doen, tenzij je denkt dat er een reserveprijs van 90 euro is of als je op je eigen kavel aan het bieden bent.

Vriendelijke groet,

Mark

lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad » 27 feb 2015, 23:57

volgens mij zijn alle kanten geknipt maar valt het op de korte kanten meer op
en inderdaad een vouw iets uit het midden die flink weg gestreken/gewassen lijkt te zijn

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.

Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics » 28 feb 2015, 00:47

http://veiling.catawiki.nl/kavels/15377 ... willem-iii

Deze is ook weer lekker, een zeer fraaie gereinigde rijksdaalder die als prachtig wordt weggezet.

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 28 feb 2015, 10:07

lelystad schreef:volgens mij zijn alle kanten geknipt maar valt het op de korte kanten meer op
en inderdaad een vouw iets uit het midden die flink weg gestreken/gewassen lijkt te zijn

groeten lelystad
Helemaal correct :lach:

even een korte toelichting voor degene die eigenlijk niet zo veel bijzonders zagen:

de vouw in het midden is zo hard geweest dat de inkt zelfs gebroken is, het is onmogelijk dat een vouw als deze zo mooi glad is tenzij er gestreken is
en als je de rechterzijde bekijkt zie je zelfs dat de rechter onder hoek scheef is.

Alleen deze twee maakt het al dat het biljet niet prachtig is tenzij je erbij zet dat hij prachtig gemaakt is maar ja dat is niet zo goed voor de opbrengst en de schattign kan je dan wel weg laten.

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 28 feb 2015, 12:40

Die scheve hoek viel zelfs mij nog op. En ik weet dus echt helemaal niks van bankbiljetten af.

Dat is natuurlijk wel een mooie truuk: een heel klein randje van je biljetten afsnijden, en je hebt prachtige scherpe hoeken. Maar dan moet je dus niet met een schaar gaat prutsen.

Overigens weet ik nu al het antwoord van Catawiki: "de verkoper is volledig verantwoordelijk voor het kavel". Met andere woorden: wij doen alleen maar webruimte ter bechikking stellen, zetten een foto van een veilingmeester naast het kavel, zodat het een beetje een betrouwbare indruk maakt. En verder is het een kwestie van uit je neus vreten en wachten tot het geld binnenstroomt.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 01 mar 2015, 20:55

Scahndalig!

Kent iemand die Ruud de Jong?

Ik ben zo klaar met Catawiki en mag hopen dat er een keer een bom barst daar. Ze stellen zich op als verzamelaars maar zitten in feite enkel de centen naar binnen te kijken met een hoop onjuist gekakel. Snap ook niet dat ze dit zo door blijven zetten en er zichtbaar geen zak om lijken te geven dat er hier een aantal verzamelaar een kat in een zak open. Kom op zeg biljetten bij snijden! Mag hopen dat dat in Photoshop is gedaan, de kleuren van dat tientje zijn ook opgelicht lijkt mij met behulp van Photoshop.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 01 mar 2015, 21:12

Zolang wij er aandacht aan blijven besteden zullen steeds meer mensen gewaarschuwd zijn Jeroen ;-)

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 01 mar 2015, 23:13

Volgens bepaalde bronnen is Ruud de Jong een fictief figuur dat een bijrol speelt in de soap "Catawikië" Hij speelt een onhandige veilingmeester die iedere week een lijst maakt van veilingkavels die volgens hem het meeste opbrengen. Dat gaat nog wel eens mis, tot hilariteit van het publiek van Catawikië. Zo worden er kavel veel te hoog gewaardeerd en krijgen ze verkeerde omschrijvingen. Het is iedere vrijdag weer spannend als de nieuwe lijst van Ruudje, zoals hij liefkozend wordt genoemd, wordt gepresenteerd.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

JVS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JVS » 01 mar 2015, 23:30

Het biljet staat nog steeds aangeboden als prachtig zonder opmerkingen. Vreemd want Catawiki leest toch ook mee met op dit forum?? Dit is gewoon willens en wetens een koper geld uit de zak troggelen! In één woord SCHANDALIG. Hier kun je alleen maar boos over worden.

Er zijn nu zoveel klachten tegen Catawiki en er gebeurt maar niets. Iedereen irriteert zich mateloos aan de 'kop in het zand' methode van Catawiki. Misschien moeten wij collectief een melding maken richting kassa, radar of opgelicht. Iedereen heeft wel een verhaal over Catawiki. Met zn allen sta je sterk en dan nemen ze meldingen zeker wel serieus.

Ben benieuwd wat anderen hiervan vinden.

JVS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JVS » 01 mar 2015, 23:33

Ruud de Jong is overigens geen fictief persoon maar bestaat echt.

JVS
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door JVS » 02 mar 2015, 20:32

In dit forum kwam het Lieftincktientje op Catawiki aan de orde maar wat dachten jullie van kavel 153...... Die is ook erg hoor. UNC terwijl de hoeken stomp zijn en het biljet vol vlekken zit!

Het het gaat maar door, en het gaat maar door, en het gaat maar door, en het gaat maar door..... :thumb down:

Arjena3 Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 03 mar 2015, 09:29

JVS schreef:In dit forum kwam het Lieftincktientje op Catawiki aan de orde maar wat dachten jullie van kavel 153...... Die is ook erg hoor. UNC terwijl de hoeken stomp zijn en het biljet vol vlekken zit!

Het het gaat maar door, en het gaat maar door, en het gaat maar door, en het gaat maar door..... :thumb down:
165 euro voor dit biljet met waterschade en ronde hoek, dat mensen erin trappen.

Het tientje heeft 300 euro opgeleverd.........

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 16 mar 2015, 21:42

Als ik de veilingen van Catawiki volg verbaas ik me met grote regelmaat. Ergeren doe ik me er niet aan... De kwaliteit van de aangeboden munten en biljetten daar kan iedereen zelf wel een oordeel over vellen. Bij twijfel kun je die zelfs laten beoordelen tegen betaling waarna je ze terugkrijgt in een plastic tombe voor de echte graderingsfetisjist. Als de aanbieder van een kavel dat anders ziet dan een veilingmeester of een toeschouwer zal me worst wezen al kan ik niet ontkennen dat ik die hilarische verbale uitspattingen hierover onderhoudend vind.
Vanavond kwamen er twee lotjes voorbij met (o.m.) de Bordeaurode guldensets. Eerst werden ze aangeboden en gingen ze vergezeld van 34 FDC-sets uit Nederland, de Antillen en Aruba. De opbrengtst vond ik eerlijk gezegd bescheiden met 71 euro (http://veiling.catawiki.nl/kavels/16262 ... 9-jaarsets). Nou ja, die FDC-sets zijn niet echt een hot item in deze dagen, dat was me wel bekend.
Even later was het de beurt aan een nieuw kavel, ditmaal met alleen hetzelfde roodfluwelen proofsetje uit Nederland (http://veiling.catawiki.nl/kavels/15373 ... 1-compleet... Geen extra setjes of losse munten, coincards, slappies of wat dies meer zij. En YES! Dat sprak de goegemeente dus wel wat meer aan want hiervoor trok men de beurs tot een bedrag van 90 euri!
Kortom: meer is soms toch minder voor de Catawiki-klanten :lollig:
Tja, die Catawiki toch! Ze voldoen aan een (ietwat eigenaardige) vraag voor een dito publiek, dat gaat ook op voor tal van andere veilingen die ze houden behalve de munten en biljetten. Zelf zullen ze ook wel eens verbaasd opkijken denk ik en niet alles kunnen uitleggen. Rationele overwegingen worden nu eenmaal afgetroeft door de dagelijkse realiteit.
Morrende verkopers, begeesterde kopers en een morrend publiek aan de zijlijn maakt het wel tot een spektakel dat doet denken aan brood en spelen :hahaha: .

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 17 mar 2015, 00:00

Volgens mij gaat het om een ander setje hoor Martin.
Kavel 81 gaat om de complete serie 1996 t/m 2001
Kavel 75 gaat om 1984 t/m 1989 en 2001 (slechts 1 rood fluwelen de rest zijn blauwe)

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 17 mar 2015, 11:06

xntriq-coins schreef:Volgens mij gaat het om een ander setje hoor Martin.
Kavel 81 gaat om de complete serie 1996 t/m 2001
Kavel 75 gaat om 1984 t/m 1989 en 2001 (slechts 1 rood fluwelen de rest zijn blauwe)
In de beschrijving staan vermeld:

Nederland: 32X
2x 1980 FDC set
5x 1982 FDC set
7X 1983 FDC set
3X 1984 FDC set
2X 1984 FDC set
2X 1986 FDC set
2X 1987 FDC set
1X 1988 FDC set
1X 1989 FDC set.

1X 1984 PROOF set
1X 1985 PROOF set
1X 1986 PROOF set
1X 1987 PROOF set
1X 1988 PROOF set
1X 1989 PROOF set
1X 2001 PROOF set.

Daarnaast zijn de setjes (complete serie!) duidelijk op foto 1 te zien :onfused: .

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 17 mar 2015, 12:33

Martin, bij het ene kavel gaat het om proofsetjes uit de jaren '80 en eentje uit 2001 in de rode versie (onder het rode setje zie je duidelijk de blauwe setjes uit de jaren '80). Het andere kavel laat alleen de rode setjes uit de jaren '90 zien. Het zijn dus verschillende setjes.

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 24 mar 2015, 18:39

zojuist na 6 maanden stilte van Catawiki de volgende mail mogen ontvangen:

Geachte B. Willemsen,

Graag wilde ik u vragen of alles op dit moment naar wens is met betrekking tot Catawiki.
Is er iets wat ik voor u zou kunnen betekenen.

Graag zou ik u ook de komende maand willen bezoeken.
Zijn er dagen dat het bij u niet uitkomt?

Diana van der Valk
Veilingmeester computer & video games
d.vandervalk@catawiki.nl

:lollig: gelukkig zijn ze me nog niet vergeten...

Mooie Muntjes
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Mooie Muntjes » 24 mar 2015, 18:55

Hey Bert,

Haha ze kan zeker iets betekenen! Als zij bij haar collega's nou eens een antwoord los kan peuteren over de frauduleuze praktijken van de muntveiling dan zou een deel van muntminnend Nederland haar zeer erkentelijk zijn.

Ach laat ook maar, we dromen alweer teveel. Het zal waarschijnlijk toch wel weer niet zo mogen zijn....

Terug naar “Veilingen”