Aanwinsten MPO

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Volgers: Ilosab, koenmunten, maarten89

Re: Aanwinsten MPO

Berichtdoor Alexander » 04 Dec 2014, 13:18

Hierbij mijn aanwinst. Het was het enige lot waarvoor ik naar de veiling ben gegaan. De loonbon van Coevorden 1940.
In de bijlage drie afbeeldingen, de zwart/wit afbeelding is een kopie van het archiefstuk dat zich in het gemeentearchief te Coevorden bevind.
In het gemeentearchief zijn geen originele bonnen meer te vinden slechts kopieën.
De kleurenafbeeldingen zijn van de bon die ik nu aan mijn verzameling heb mogen toevoegen (ik zie enige gelijkenis).
Bijlagen
Coevorden loonbon F1 kz.jpg
Coevorden loonbon F1 vz.jpg
Archief.jpg
Alexander
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor Johanavw » 04 Dec 2014, 17:15

Mijn aanwinsten zijn vandaag bezorgd. Het mooie is dat tussen de 3x 5.000 Dinara met afbeelding Tito, het biljet met het foutieve jaar van overlijden van Tito een replacement is. :kwijl: .

Daarnaast zitten er in het album Kroatië / Serpska Krajina diverse zeldzamere biljetten die niet op de foto's stonden :thumb up:

Het biljet 1953 stond in de catalogus als XF/ UNC. Bij bieden uitgegaan van XF. Blijkt aUNC te zijn.

Al met al zeer mooie deals gedaan! :D

@ Alexander, dat ziet er mooi uit! Dit was in de ochtend sessie op donderdag?
Verzamelaar van bankbiljetten uit (voormalig) communistische landen.

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC
Gebruikers-avatar
Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay: http://www.marktplaats.nl/verkopers/15305039.html

Berichtdoor Ilosab » 04 Dec 2014, 18:46

Gefeliciteerd met je aanwinsten, het is dus buitengewoon goed gegaan.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 
eBay: http://

Berichtdoor Johanavw » 04 Dec 2014, 19:01

Ben erg tevreden voor een eerste veiling. Jij ook nog gefeliciteerd. Bij de veiling toch 1 uit je top 3 van 2014 gekocht toch? Was aangenaam verrast vanmiddag.

Johan

Van de voormalig communistische landen alleen de biljetten van toen het land een communistisch regime had.

Daarnaast de eerste issue nadat er politieke hervormingen doorgevoerd zijn of zich heeft afgescheiden.

€ 2,- CC
Gebruikers-avatar
Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor Ilosab » 04 Dec 2014, 19:06

Klopt, de 500 gulden 1930 wilde ik heel graag hebben. Ik ben wel blij dat je erg tevreden bent met je aanwinsten. Ik heb natuurlijk voor je gekeken en het e.e.a. doorgebeld maar voor mij ging het over biljetten waarvan ik geen kennis van zaken heb. Daarom is het mooi dat je goede aanwinsten hebt gewonnen. Als je er zelf niet bij bent dan is het altijd maar afwachten.

Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gebruikers-avatar
Ilosab
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Hungary Hungary 

Berichtdoor Johanavw » 04 Dec 2014, 19:13

Ilosab schreef:Klopt, de 500 gulden 1930 wilde ik heel graag hebben. Ik ben wel blij dat je erg tevreden bent met je aanwinsten. Ik heb natuurlijk voor je gekeken en het e.e.a. doorgebeld maar voor mij ging het over biljetten waarvan ik geen kennis van zaken heb. Daarom is het mooi dat je goede aanwinsten hebt gewonnen. Als je er zelf niet bij bent dan is het altijd maar afwachten.

Alfred

Zeker daar ben ik je ook erg dankbaar voor :thumb up: . Daar heb ik je volgens mij ook passende bedankjes voor toegestuurd die binnen je wereld bankbiljettenverzameling passen :D

Al met al aangenaam verrast. Omdat je toch wel hoort over te positieve gradering etc. Moet eerlijk zeggen netjes gedaan door MPO.

Mooi om te lezen daar meerdere forum leden tevreden zijn met hun aankopen.

€ 2,- CC
Gebruikers-avatar
Johanavw
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor George_III » 09 Dec 2014, 20:49

Misschien een beetje laat, maar hierbij ook mijn aanwinsten. Het was mijn tweede MPO veiling in totaal, blijft spannend!

Rom1.jpg

rom2.jpg

Twee Romeinen, een Denarius van C.Reni (138BC) en een Semis van keizer Nero uit Lugdunum (65 AD)

Verder voor mijn middeleeuwse verzameling deze 7 gekocht, maar hier plaats ik nog een aparte post over.

lot1.jpg
Gebruikers-avatar
George_III
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Great Britain Great Britain 

Berichtdoor dutchgalego » 10 Dec 2014, 10:54

maarten89 schreef:ik had woensdag dit leuk kastje kunnen kopen :lollig: Zonder munten heb zelf in gedaan. Als tijd heb ga nog eens in de lak zetten zie hij weer zo goed als nieuw uit greeny
Kijken wat morgen kan kopen!

Groetjes,

Maarten

Jeetje, wat mooi. Hoeveel kost zoiets (althans wat heb jij er voor betaald)?
Gebruikers-avatar
dutchgalego
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Vorige

Terug naar Veilingen