Schulman veiling 352 - 28 januari 2017

Plaats hier berichten over veilingen. Denk aan veilingen van MPO, Karel de Geus, Schulman etc.

Moderators: maarten89, WBE

Jan W
Donateur
Donateur

Schulman veiling 352 - 28 januari 2017

Bericht door Jan W » 28 jan 2017, 10:20

Vreemd dat aan deze veiling hier nog geen aandacht aan is gegeven? Soms doet Schulman dat zelf op dit forum maar ook van hun kant bleef het nu stil. Terwijl er toch echt wel een nieuwtje te melden viel: voor de eerste keer is het mogelijk om live via internet mee te bieden. Ik hoorde de veilingmeester net al zeggen dat hij hoopt dat het geen gedoe oplevert... de muntenwereld blijft toch een beetje conservatief. :knipoog:

Voor bieden via internet moet je je vooraf registreren. Dit ging gemakkelijk en snel. Nu kijken of om 12.30 uur, als ze met de munten starten, de site een beetje strak werkt. In ieder geval mooi dat je nu via internet kan meedoen. Wel tegen een kleine vergoeding trouwens: per munt betaal je dan 23% i.p.v. 20% commissie.

Het vreemde is wel dat ik via een toevallig bezoekje aan de site van Schulman achter de mogelijkheid van live meebieden kwam. In de catalogus wordt er geen melding van gemaakt en er kwam ook geen mailtje o.i.d. ter informatie. Misschien dat ze eerst klein wilden starten?

Jan W
Donateur
Donateur

Re: Schulman veiling 352 - 28 januari 2017

Bericht door Jan W » 28 jan 2017, 14:24

Pfoe, dat valt niet mee. Alle provinciale munten die op mijn lijstje stonden gingen voor (soms veel) hogere bedragen weg dan de schatting. :(

sgtravel
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel » 28 jan 2017, 14:54

Gelukkig zijn er meer veilingen dit jaar, maar het blijft natuurlijk jammer als je een bepaalde munt niet kon kopen!!
Verzamelaar koninkrijk vanaf 1817 tot heden in FDC & Proof
Zilveren & gouden wereldmunten in BU en Proof

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 jan 2017, 17:58

sgtravel schreef:Gelukkig zijn er meer veilingen dit jaar, maar het blijft natuurlijk jammer als je een bepaalde munt niet kon kopen!!
Yep. Helaas, ook de paar buitenlandse munten waar ik belangstelling voor had gingen voor meer weg. Ik bood nog op een munt maar dan moet je blijkbaar nog een keer bevestigen... iemand uit de zaal bood dat een fractie later ook en dan gaat de prijs toch rap omhoog met het volgende bod. :suprised:

Nou ja, volgende keer beter. In ieder geval leuk om weer eens een veiling zo mee te maken. Ze deden het verder keurig bij het veilen, geen opmerkingen als "met nog een bod ben ik weg" en dat soort fratsen. De verbinding viel een paar keer weg maar je blijft ingelogd zodat je alleen maar de opnieuw verbinden box hoeft aan te tikken. Verder zeer stabiel.

Wat me wel opviel was dat ze vaak niet met de startprijs begonnen (zoals op Sixbid staat) maar er dan boven gingen zitten met het eerste bod, bijvoorbeeld starting price 64 euro, eerste bod 70 euro.

bernard3
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 28 jan 2017, 20:34

Jan W schreef:
Het vreemde is wel dat ik via een toevallig bezoekje aan de site van Schulman achter de mogelijkheid van live meebieden kwam. In de catalogus wordt er geen melding van gemaakt en er kwam ook geen mailtje o.i.d. ter informatie. Misschien dat ze eerst klein wilden starten?
Jan, bij mij had Schulman een briefje meegezonden om me attent te maken op het live bieden. Misschien was dit alleen voorbehouden aan de jongere klanten? :sarcasm1:

Overigens had ik mijn biedingen ouderwets schriftelijk gedaan, dus ik moet nog even afwachten of ik iets heb gewonnen.

Bernard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 28 jan 2017, 21:30

bernard3 schreef:Jan, bij mij had Schulman een briefje meegezonden om me attent te maken op het live bieden. Misschien was dit alleen voorbehouden aan de jongere klanten? :sarcasm1:

Overigens had ik mijn biedingen ouderwets schriftelijk gedaan, dus ik moet nog even afwachten of ik iets heb gewonnen.
Bernard
Oeps, alleen de catalogus bekeken en niet alle reclamefolders die erbij zaten... :oops:

Maarre, hoe komt het toch dat mensen denken dat ik een oudere man ben met grijze baard? Toen ik op de Muntmanifestatie een keer kennismaakte met forumleden hoorde ik ook een paar keer dat ik een stukje jonger was dan men dacht.. :knipoog:

sjors-sjors
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door sjors-sjors » 29 jan 2017, 01:56

Ik heb ook een aantal pre-biedingen uitstaan. Maar als ik Jan zo hoor hoef ik niet perse ergens op te rekenen.. misschien maar goed ook, als ik alles win heb ik thuis wat uit te leggen. :gniffel: Ben benieuwd wanneer ik iets hoor.
Hollandse Scheepjesschellingen (30/59)

LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC » 29 jan 2017, 14:59

Jan W schreef:Maarre, hoe komt het toch dat mensen denken dat ik een oudere man ben met grijze baard?
Groeten Luc. : :D

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 29 jan 2017, 17:37

:thumb up: :lach:

bernard3
Senior lid
Senior lid

Bericht door bernard3 » 29 jan 2017, 20:16

Deze is leuk, Luc. :thumb up: :lach:

En Jan, laten we het er op houden dat, zolang ik nog in de twintig ben, ik ervan uit kan gaan dat de meeste forumleden mijn senior zijn. :knipoog:

Bernard

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 30 jan 2017, 00:23

Jan W schreef:Maarre, hoe komt het toch dat mensen denken dat ik een oudere man ben met grijze baard? Toen ik op de Muntmanifestatie een keer kennismaakte met forumleden hoorde ik ook een paar keer dat ik een stukje jonger was dan men dacht.. :knipoog:
Je gaat er onbewust toch van uit dat men lijkt op de avatar. Ik heb tegenwoordig de avatars uitstaan, maar volgens mij had jij een foto van een man met een grijze baard als avatar... :)

sjors-sjors
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door sjors-sjors » 30 jan 2017, 05:58

Mail is binnen, 2 kavels kunnen bemachtigen. Erg content mee.
Hollandse Scheepjesschellingen (30/59)

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 30 jan 2017, 12:57

spatbord schreef:Je gaat er onbewust toch van uit dat men lijkt op de avatar. Ik heb tegenwoordig de avatars uitstaan, maar volgens mij had jij een foto van een man met een grijze baard als avatar... :)
Bedoel je deze?:
Philips II.jpg
Een man in de bloei van zijn leven. :gniffel:

Als men nu maar niet denkt dat ik lijk op Victoria, mijn huidige avatar. :knipoog:

maarten89
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 30 jan 2017, 16:49

Jan W schreef:Pfoe, dat valt niet mee. Alle provinciale munten die op mijn lijstje stonden gingen voor (soms veel) hogere bedragen weg dan de schatting. :(
Dat had ik ook meeste ging voor heel veel weg! Op naar de volgende veilingen. :lollig:
Verzameld: 1 en 2 stuiverstukken + duiten.

http://picasaweb.google.nl/103538629734 ... Gelderland

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 31 jan 2017, 10:52

Jan W schreef:Vreemd dat aan deze veiling hier nog geen aandacht aan is gegeven? Soms doet Schulman dat zelf op dit forum maar ook van hun kant bleef het nu stil.
Ik had er geen aandacht aan gegeven omdat er niet bepaald veel bijzonders op het gebied van papiergeld te zien was. Ik zal er de volgende keer aan denken.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten » 31 jan 2017, 16:06

Ik heb deze keer niet echt uitgebreid gekeken/niet geboden bij Schulman, omdat ik verwachte dat de munten die mijn interesse hadden toch boven mijn budget weg zouden gaan. En dat klopte. Ik was erg verbaast over sommige opbrengsten die bijvoorbeeld het dubbele waren van wat ik voor de betreffende munten een reële prijs zou vinden. We leven echt een beetje in een overspannen verzamelmarkt op dit moment.

Er waren maar vier plantagemunten in de aanbieding deze keer. Dezelfde die de vorige keer niet verkocht waren :knipoog: . En dat was samen een setje van de meer gangbare munten van de plantage Silau.
Tot mijn verbazing deze keer wel allemaal verkocht en voor een erg hoge prijs (460 ex - 552 incl). Mocht iemand ook zo'n mooi setje willen laat het dan even weten, voor 500 euro trek ik ze met alle plezier uit mijn map en mag je ze komen halen :angel:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Arnout » 01 feb 2017, 21:49

Op de twee loten waarop ik had geboden zijn 400% hoger weggegaan.
Vreemd, op ebay en andere plekken zie ik het goedkoper weggaan.

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 01 feb 2017, 23:58

koenmunten schreef:Ik heb deze keer niet echt uitgebreid gekeken/niet geboden bij Schulman, omdat ik verwachte dat de munten die mijn interesse hadden toch boven mijn budget weg zouden gaan. En dat klopte. Ik was erg verbaast over sommige opbrengsten die bijvoorbeeld het dubbele waren van wat ik voor de betreffende munten een reële prijs zou vinden. We leven echt een beetje in een overspannen verzamelmarkt op dit moment.
Dat viel me ook op. Een Overijsselse Philipsdaalder 1580 had een startprijs van 320 euro bij een schatting van 400 euro. De munt bracht maar liefst 950 euro op.

Het rare is dat ik aan de ene kant verhalen hoor over hoe moeilijk sommige handelaren het hebben momenteel en aan de andere kant zie ik de prijzen voor munten op veilingen de hoogte in schieten. En dan gaat het echt niet altijd om de bijzondere stukken qua zeldzaamheid of topkwaliteit. Iemand enig idee welk mechanisme hier achter zit?

Terug naar “Veilingen”