De producten van Catamates

Plaats hier berichten over software waarmee bijvoorbeeld een muntenverzameling digitaal kan worden bijhouden.

De producten van Catamates

Berichtdoor PietjePuk190 » 11 Mrt 2017, 11:53

Ik was zoals anderen hier, ook onderweg om zelf in FileMaker Pro een database bij elkaar te legoën toen ik per toeval stuitte op BanknoteMate van Catamates.com. Ik heb het geïnstalleerd en ik moet zeggen, het werkt best lekker. Even een kwartiertje rondgeklikt om het te leren kennen (gaat best snel, de interface is heel erg afgekeken van MS Office 2010, maar je kunt ook een Office 2007-look kiezen), en toen gewoon begonnen. In een paar uur kun je al een honderd biljetten ingevoerd hebben. Afbeeldingen haalt het pakket zelf op van Colnect. Het is speciaal ontwikkeld voor bankbiljettenverzamelaars, maar de leverancier heeft ook CoinMate en StampMate, gericht op de respectieve doelgroepen. Een aantal dingetjes behoeft m.i. nog wat verbetering, maar ik heb inmiddels contact gehad met de leverancier en die geeft aan dat ze bezig zijn met updates, die in april 2017 verwacht worden. Daar ben ik dus zeer benieuwd naar. Je kunt het pakket gratis 30 dagen uitproberen, en desgewenst aanschaffen voor 39 euro. Als je je opgeeft voor hun nieuwsbrief krijg je meteen alweer een code voor 5 euro korting :) En mocht je een combinatie van meerdere pakketten van ze willen afnemen (omdat je bijvoorbeeld munten EN bankbiljetten verzamelt) dan hebben ze ook combinatiekortingen. Al met al zeker een evaluatie waard!

Afbeelding

Disclaimer: ik heb geen enkel belang bij die club :)
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Lid
Lid

eBay:

Re: De producten van Catamates

Berichtdoor Jan W » 11 Mrt 2017, 16:19

Ziet er goed uit. Ik mis zo op het eerste gezicht wel de mogelijkheid om het serienummer in te voeren. Dat is juist wat het bankbiljet uniek maakt. Ik heb mijn bankbiljetten in excel staan met daarbij ook de serienummers. Worden ze ooit gestolen dan zijn ze in ieder geval besmet.
Gebruikers-avatar
Jan W
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor PietjePuk190 » 11 Mrt 2017, 16:25

Klopt ja, dat was mij ook al opgevallen. Heb ik ook aangegeven bij ze. Ze hebben wel custom fields, maar zoiets als een serienummer lijkt me dermate voor de hand liggend dat ik daar niet zo'n custom field voor wil gebruiken. Overigens geldt precies hetzelfde voor een veld voor Kwaliteit / Grade (waar je dus VF / XF/ Pr / UNC in kunt vullen). Nogal belangrijk, aangezien ze zelf met de mogelijkheid komen om exports te maken ten behoeve van verzekering van de collectie. Maar mogelijk komt dat dus bij die update van volgende maand erbij.

Verder mist er op bepaalde plekken wat scroll wheel support, en worden hernoemde custom fields niet hernoemd in de Filter Builder (als je bijvoorbeeld Custom 1 hernoemt naar Variëteiten, en je wilt dan een filter samenstellen op basis van dat veld, dan heet het daar nog steeds Custom 1). Ik ben dus bar benieuwd naar die update :)
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor PietjePuk190 » 21 Mrt 2017, 17:33

Ah, iemand anders had dit pakket al eerder ontdekt, met vergelijkbare ervaringen zo te zien :) viewtopic.php?f=29&t=14888&p=140112

Nog geen nieuws over de beloofde update trouwens. Wordt vervolgd.
Gebruikers-avatar
PietjePuk190
Lid
Lid

eBay:

Terug naar Software over munten en bankbiljetten