Duitse 2 euromunt 2002

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
vivian29
Aankomend lid
Aankomend lid

Duitse 2 euromunt 2002

Bericht door vivian29 » 12 jun 2010, 17:06

Wie kan mij informatie geven over de volgende "misdruk" (??) van deze Duitse 2 euro munt uit 2002.

Het lijkt alsof de kern omgedraaid is, de kant met de 2 euro is voorzien van de sterrenrand. De kant met de vogel heeft een effen rand ( sterren welke aansluiten aan het woord: euro staan wel op deze zijde). Ik heb er andere naast gelegd, en deze zijn inderdaad andersom.

M.v.g. Vivian

p.s. het lukt me niet om een foto toe te voegen, als je die wilt zien, laat dan ff je emailadres achter aub.

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 12 jun 2010, 17:07

bij 3 berichten kun je foto's plaatsen :wink:

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 12 jun 2010, 17:25

Inderdaad even drie berichten plaatsen en vanaf dat moment is het mogelijk om afbeeldingen te plaatsen. Dit om SPAM op het forum te voorkomen.

Ik heet je eerst ook even van Harte welkom op het Munten en Bankbiljetten Forum. Een hele slimme keuze. Je kunt jezelf voorstellen in de rubriek: ► ´Stel je voor...´ (klik op de rode link) Je hebt dan al meteen 2 berichten én we stellen het heel erg op prijs.

Wat betreft de Duitse euromunt. Zonder afbeelding is het vrij lastig maar het lijkt mij een knutselmunt. Men heeft de buitenste ring (door verhitting wellicht) los gemaakt van de binnenste en hem daarna weer omgekeerd teruggeplaatst. Vooral in de eerste jaren van de Euro werd dit regelmatig gedaan en kwamen ze op de markt als zijnde een misslag, onterecht.

Maar goed het is niet mogelijk om dat voor deze munt met zekerheid te stellen, daarvoor hebben we toch echt een afbeelding nodig. Hopelijk kun je ons daar aan helpen.

Ik wens je hier heel veel plezier toe, maar dat zal wel lukken ;)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Re: Duitse 2 euromunt 2002

Bericht door Ilosab » 12 jun 2010, 17:25

vivian29 schreef:M.v.g. Vivian
p.s. het lukt me niet om een foto toe te voegen, als je die wilt zien, laat dan ff je emailadres achter aub.
Als je 3 berichten hebt geplaatst is het mogelijk om een foto te plaatsen. Als je een foto wilt uploaden dan heb je de keus uit adult en family, altijd family aanklikken, de rest wijst zich vanzelf. Als je nu slim bent dan geef je een antwoord op dit berichtje en op die van Sebastiaan. Kom je op 3 berichten en dan kun je bij je vraag een foto plaatsen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

$and€r
Donateur
Donateur

Re: Duitse 2 euromunt 2002

Bericht door $and€r » 12 jun 2010, 20:04

vivian29 schreef:Wie kan mij informatie geven over de volgende "misdruk" (??) van deze Duitse 2 euro munt uit 2002.

Het lijkt alsof de kern omgedraaid is, de kant met de 2 euro is voorzien van de sterrenrand. De kant met de vogel heeft een effen rand ( sterren welke aansluiten aan het woord: euro staan wel op deze zijde). Ik heb er andere naast gelegd, en deze zijn inderdaad andersom.

M.v.g. Vivian

Denk dat het huisvlijt is... Zie dit topic... http://munthunter.forum2go.nl/uit-de-po ... t2898.html Daar heb ik foto's geplaatst en getest, hoe dat te doen.. (pagina 2)

vivian29
Aankomend lid
Aankomend lid

Bericht door vivian29 » 20 jun 2010, 14:16

sebastiaan1995 schreef:bij 3 berichten kun je foto's plaatsen :wink:
Oke bedankt Sebastiaan1995, ik ga het proberen! thanx
M.v.g.

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”