HIJ STAAT TE KOOP !!

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 18 apr 2010, 13:13

Dat is intressant ja daar ga ik eens over denken. Maar je beseft hoop ik toch wel dat je een stempel zou nodig hebben en geen andere 2 euro.
En dan even op een werkbankje de letters gaat maken of er op gaat
solderen.

Er zou dus ook onderzocht moeten worden of het dan zo makkelijk te doen is als men zegt dit is huisvlijt.

Maar dit is leuk, al zou ik ongelijk hebben is dit voor mij intressant.
http://voskemanscollection.punt.nl/

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 18 apr 2010, 13:26

voskeman schreef:Maar je beseft hoop ik toch wel dat je een stempel zou nodig hebben en geen andere 2 euro.
Met een andere 2 euro valt wel terdege een afdruk te maken, die dan wel in spiegelbeeld is, maar dan zou het een indruk worden en geen opdruk.

De combinatie spiegelbeeld/opdruk is een hele vreemde.
Een stempel levert normaal een ongespiegelde opdruk.
Mocht er een keer per ongeluk geen rondel in zitten, dan zou de ene stempelhelft een opdruk op de andere kunnen veroorzaken, maar bij de volgende munt ontstaat er dan een indruk in spiegelbeeld van de andere zijde van de munt. Ook als een munt blijft hangen ontstaat er een indruk in spiegelbeeld van de andere zijde.

Deze munt heeft echter zo te zien een gedeeltelijke en geroteerde opdruk van de zelfde zijde, gek genoeg ook alleen maar op een deel van de pil.

Kortom een hoop vragen en geen verklaring....

Luit

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 18 apr 2010, 14:05

Ja het is zeker een vreemd stuk. Kan bij het stempelen/slaan het stempel heet worden?

Dit is even een gedachte hoor.

Stel het stempel wordt zo heet dat het bij een eerdere munt het bovenste laagje blijft plakken en er afgetrokken wordt als het ware en verplaatst wat. Bij de andere rondel wordt het er bij gedrukt met een lijkende versmelting.

Nu denk ik wel dat het slaan zo snel gaat dat de rondel zeker niet heet hoeft te worden.
http://voskemanscollection.punt.nl/

misslagske
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door misslagske » 15 jun 2010, 13:30

100% knutselmunt

Misslagske

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”