Nederland 50 eurocent

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Nederland 50 eurocent

Bericht door euromunter » 04 apr 2010, 13:13

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 04 apr 2010, 13:15

jezus wat een prijs, ik kan me gewoon niet voorstellen dat zoiets per ongeluk gaat.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 apr 2010, 13:23

Het is een aparte munt maar er zal toch nemand zo gek zijn om dit bedrag er daadwerkelijk voor te betalen?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 04 apr 2010, 13:45

Ilosab schreef:Het is een aparte munt maar er zal toch nemand zo gek zijn om dit bedrag er daadwerkelijk voor te betalen?

Gr. Alfred
Alfred,

Ik zag een tijdje terug op ebay een misslag van een Nederlandse 2 euro voor ruim 2000 euro van eigenaar wisselen.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 apr 2010, 14:04

Willem,

Dat meen je niet. Ik denk dat de prijzen voor dit soort munten aan het waanzinnige grenzen. Nog even en ze liggen op hetzelfde niveau als de zinken 2.5 cent 1942. En maar opdrijven die prijs, schandalig.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 04 apr 2010, 14:18

Ilosab schreef:Willem,

Dat meen je niet. Ik denk dat de prijzen voor dit soort munten aan het waanzinnige grenzen. Nog even en ze liggen op hetzelfde niveau als de zinken 2.5 cent 1942. En maar opdrijven die prijs, schandalig.

Gr. Alfred
Alfred,

Echt waar, volgens mij was het iets van 2300 euro, het was geloof ik een Nederlandse verkoper. Het zijn idd absurde prijzen, maar aan de andere kant, je zult zelf eens zo'n misslag mogen vinden, denk dat je dan een gat in de lucht springt (gezien de prijs).

Gr. Willem

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 04 apr 2010, 14:22

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 apr 2010, 14:22

Ik heb nog een eurocent waarvan ik denk dat het een misslag is, er mist een hoekje van de munt maar zo'n bedrag geven ze er toch echt niet voor. Zeker niet omdat ik al niet zeker weet of het een misslag is. Ik zou zo'n bedrag echt niet voor een misslag betalen maar door dit soort praktijken worden alle prijzen van misslagen opgedreven.

Gr. Alfred

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 04 apr 2010, 14:26

Paul,

Dit was de munt die ik bedoelde, bedankt

Gr. Willem

mastr87
Nieuw lid
Nieuw lid

2 euro nederland 2000

Bericht door mastr87 » 04 apr 2010, 14:37

Ik ken deze man die deze 2 euro heeft mogen verkopen voor 2300 euro. Hele aardige man en munt gewoon van een vriend overgekocht voor een prikkie.

hem bedoelde ik zojuist. hij heeft naar mijn 2 euro gekeken die dubbel geslagen is in spiegelbeeld. en had hem nog nooit gezien of ooit van gehoord ( zie ander topic )

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 04 apr 2010, 15:30

Dit zijn vind ik de toppers 50 cent op 1 euro plaatje, maar zeker veel geld wat ik ook niet zal betalen.

Bv de 2 euro uit 1 stuk 1 kleur heb ik ook voor heel wat minder , 200 euro
al is dit ook een best bedrag.

Bv 20 cent op stuiver willen ze graag verkopen voor zeker 1000 euro nu
heeft pas iemand dit verkocht voor 250 euro. De eene wil de top prijs de ander waar hij zeer te vreden mee is.
Toch zal degene die 1000 euro wil het er ook voor gaan verkopen en zelfs meer kunnen krijgen.
Bij dit soort munten moet je echt denken , ach die moet mij maar eens aankomen waaien bij iemand die heel schappelijk is.
http://voskemanscollection.punt.nl/

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Re: 2 euro nederland 2000

Bericht door euromunter » 04 apr 2010, 16:44

mastr87 schreef:Ik ken deze man die deze 2 euro heeft mogen verkopen voor 2300 euro. Hele aardige man en munt gewoon van een vriend overgekocht voor een prikkie.
Ik ken deze man ook, bij hem koop ik meestal mijn munten :wink:

Hij is zelf geen verzamelaar, alleen verkoper...

gr. Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 04 apr 2010, 16:47

Ilosab schreef:Ik heb nog een eurocent waarvan ik denk dat het een misslag is, er mist een hoekje van de munt maar zo'n bedrag geven ze er toch echt niet voor. Zeker niet omdat ik al niet zeker weet of het een misslag is. Ik zou zo'n bedrag echt niet voor een misslag betalen maar door dit soort praktijken worden alle prijzen van misslagen opgedreven.

Gr. Alfred
Wat voor praktijken? Iemand biedt deze munt aan op internet en de prijs wordt toch echt zelf bepaalt door de koper! Ik kan me er ook niks bij voorstellen en heb het bedrag er ook niet voor over. Maar als er nu verzamelaars zijn die het er voor over hebben, wie zijn wij dan om dat te veroordelen? Wat ook geldt voor de verkoper. Deze biedt de munt alleen maar aan!?!

gr. Paul

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 apr 2010, 16:51

Je moet me wel hebben hè vandaag? Je bent in topvorm.

Alfred

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 04 apr 2010, 16:58

Ik vraag me gewoon af welke praktijken jij bedoelt? Er is een verkopende partij en een biedende partij. Wat is daar mis mee dan?

Mijn vraag is wat er mis is met het aanbieden van een dergelijke munt en het veroordelen wat iemand anders er voor over hebt. Dat is net zo goed een verzamelaar! En die heeft dat er voor over. Maar om het nu meteen over dergelijke praktijken te hebben die prijzen opvoeren... beetje jammer...

Het is en blijft een hobby :wink:

Gr. Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 04 apr 2010, 16:58

Ilosab schreef:Je moet me wel hebben hè vandaag? Je bent in topvorm.

Alfred
Ik ben altijd in topvorm :wink:

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 04 apr 2010, 17:09

euromunter schreef:Iemand biedt deze munt aan op internet en de prijs wordt toch echt zelf bepaalt door de koper!
Als je de 50 cent op 1 euro rondel bedoeld eerder uit deze thread gaat dat toch niet helemaal op...
De verkoper heeft een gigantische vraagprijs en zegt ook een redelijk bod te accepteren, maar tot nu heeft hij alleen maar drie biedingen afgewezen.
Verkopers hebben dus wel terdege invloed op de prijzen ergens van.

Monaco BU 2009 is er ook zo'n mooi voorbeeld van, verzamelaars vinden de set geen 500 euro waard en verkopers verkopen er niet onder.
Gevolg is dat de prijs 500 euro blijft en er weinig verkocht wordt. Verkopers bepalen dus de prijs en niet de kopers.
Een ander verhaal wordt het pas als de verkoper koste wat het kost wil verkopen, pas dan wordt de prijsbepaling aan de koper overgelaten.

Luit

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 04 apr 2010, 17:12

Maar als koper blijf je zelf de prijs bepalen... Daarom ben ik dus nog niet in het bezit van de BU-set van Monaco 2009...

Paul

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 04 apr 2010, 17:15

llinde schreef:
euromunter schreef:Iemand biedt deze munt aan op internet en de prijs wordt toch echt zelf bepaalt door de koper!
Als je de 50 cent op 1 euro rondel bedoeld eerder uit deze thread gaat dat toch niet helemaal op...
De verkoper heeft een gigantische vraagprijs en zegt ook een redelijk bod te accepteren, maar tot nu heeft hij alleen maar drie biedingen afgewezen.
Verkopers hebben dus wel terdege invloed op de prijzen ergens van.

Monaco BU 2009 is er ook zo'n mooi voorbeeld van, verzamelaars vinden de set geen 500 euro waard en verkopers verkopen er niet onder.
Gevolg is dat de prijs 500 euro blijft en er weinig verkocht wordt. Verkopers bepalen dus de prijs en niet de kopers.
Een ander verhaal wordt het pas als de verkoper koste wat het kost wil verkopen, pas dan wordt de prijsbepaling aan de koper overgelaten.

Luit
Volgens mij staat die 50 cent op 1 Euro rondel niet op dit forum en wekt dit de verwarring op.

Ja de prijs is hoog, maar bij een misslag (en dit is een hele mooie) geldt de gouden regel 'Het is wat de gek er voor overheeft en voor geeft' ;)

Maar ja hij is nog niet verkocht...

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 04 apr 2010, 17:35

Ze denken er komt toch eens een gek :D

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 04 apr 2010, 18:06

euromunter schreef:Maar als koper blijf je zelf de prijs bepalen... Daarom ben ik dus nog niet in het bezit van de BU-set van Monaco 2009...

Paul
Ben ik niet met je eens, jij bepaalt niet de prijs, maar of je voor een bepaalde prijs ook gaat kopen, dat is iets heel anders!

Als verkopers zelf geen al te hoge prijs voor een zeldzaam product hebben betaald, is er geen noodzaak om dit snel te verkopen, er zit immers weinig geld in, en dus kunnen ze op hun gemak wachten op de verkopers die bereid zijn de hoogste prijs te betalen.
Misslagen en Monaco BU 2009 zijn hier goede voorbeelden van, de verkopers betalen er weinig voor en omdat het aanbod beperkt is hoeven de prijzen niet omlaag. Bij een groot aanbod is er altijd wel een verkoper die onder de prijzen van de rest doorgaat, maar des te zeldzamer iets is des te kleiner die kans is.

Luit

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 04 apr 2010, 18:17

Als munten verzamelaar zou je alles willen kunnen verzamelen op ons gebied. Dat kan gewoon niet met zulke prijzen voor velen , dit is jammer maar geen ramp.

Toch kun je verrast worden met een redelijke prijs. Dat is een prijs
wat je zelf lijkt.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 apr 2010, 19:25

euromunter schreef:Ik vraag me gewoon af welke praktijken jij bedoelt? Er is een verkopende partij en een biedende partij. Wat is daar mis mee dan?

Mijn vraag is wat er mis is met het aanbieden van een dergelijke munt en het veroordelen wat iemand anders er voor over hebt. Dat is net zo goed een verzamelaar! En die heeft dat er voor over. Maar om het nu meteen over dergelijke praktijken te hebben die prijzen opvoeren... beetje jammer...

Het is en blijft een hobby :wink:

Gr. Paul
Ik gun de koper en verkoper alle goeds. Wat ik bedoel is het feit dat er zoveel valse objecten worden aangeboden. Als kwaadwillenden in de gaten krijgen dat er veel te verdienen valt aan zgn. misslagen dan ben ik bang dat er ook namaak misslagen worden vervaardigd en op internet worden aangeboden. Denk aan de Chinese rijksdaalders en de verwijzingen naar valse objecten op internet.

Gr. Alfred

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 05 apr 2010, 09:59

llinde schreef:
euromunter schreef:Maar als koper blijf je zelf de prijs bepalen... Daarom ben ik dus nog niet in het bezit van de BU-set van Monaco 2009...

Paul
Ben ik niet met je eens, jij bepaalt niet de prijs, maar of je voor een bepaalde prijs ook gaat kopen, dat is iets heel anders!

Als verkopers zelf geen al te hoge prijs voor een zeldzaam product hebben betaald, is er geen noodzaak om dit snel te verkopen, er zit immers weinig geld in, en dus kunnen ze op hun gemak wachten op de verkopers die bereid zijn de hoogste prijs te betalen.
Misslagen en Monaco BU 2009 zijn hier goede voorbeelden van, de verkopers betalen er weinig voor en omdat het aanbod beperkt is hoeven de prijzen niet omlaag. Bij een groot aanbod is er altijd wel een verkoper die onder de prijzen van de rest doorgaat, maar des te zeldzamer iets is des te kleiner die kans is.

Luit
Ik denk dat je het beter hebt geformuleerd. Uiteindelijk bepaal je zelf of je iets aanschaft of niet. De verkopers bepalen op dit moment inderdaad de prijs van de BU-set Monaco van 2009 en niet ik. Ik kan niet bepalen dat ik die set voor 350 euro aanschaf. Maar ik bepaal zelf of ik al dan niet de set aanschaf voor een hoger bedrag! Dat heb ik zelf in de hand...

De prijs bepalingen van misslagen is moeilijk vast te leggen, gezien de zeldzaamheid ervan. Het is echt wat de "gek" er op dat moment voor over heeft... En dat kunnen in vele ogen een absurd hogen bedragen zijn, maar het is net wat je over hebt voor je verzameling.

Groeten Paul

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 05 apr 2010, 10:03

Ilosab schreef:Ik gun de koper en verkoper alle goeds. Wat ik bedoel is het feit dat er zoveel valse objecten worden aangeboden. Als kwaadwillenden in de gaten krijgen dat er veel te verdienen valt aan zgn. misslagen dan ben ik bang dat er ook namaak misslagen worden vervaardigd en op internet worden aangeboden. Denk aan de Chinese rijksdaalders en de verwijzingen naar valse objecten op internet.

Gr. Alfred
Dat gebeurt helaas toch... En dat kun je ook niet voorkomen. Het kan alleen niet de bedoeling zijn dat er geen advertenties meer kunnen worden geplaatst op de veilingsites, omdat het vervalsingen zou kunnen gaan opleveren. Bij hoge bedragen in de begin van het topic vermelde object, zou ik de munt ook niet laten opsturen, maar zelf willen ophalen en eventueel met de verkoper naar een expert gaan om te kijken of het wel een echte munt is. Gaat de verkoper onder geen beding mee akkoord, dan zou ik niet gaan bieden op een dergelijke veiling.

Ongetwijfeld zullen er vele verzamelaars zijn die in vervalsingen tuinen. Hoe spijtig ook, dit is niet te voorkomen.

Paul

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”