50 cent maakwerk?

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

50 cent maakwerk?

Bericht door Petijsach » 23 dec 2013, 19:05

Ik kwam deze advertentie tegen op Ebay Duitsland:

http://www.ebay.de/itm/50-Eurocent-Munz ... 27dc3c8b0e

Leuk knutselwerk??

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Re: 50 cent maakwerk?

Bericht door llinde » 23 dec 2013, 19:18

Het is maar net wat je knutselen noemt...
Een Zwitser heeft een tijd lang dit soort munten gemaakt en verkocht, maar dat werd op een gegeven moment verboden....

Luit

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 23 dec 2013, 19:20

Als het geknutseld is dan lacht hij zich rot want hij staat al op 100 euro met nog 6 dagen te gaan.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Roermunt Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Roermunt » 23 dec 2013, 20:05

Jaja, van Zwitserland via een Nederlander op de Duitse eBay gezet.
en dan inderdaad zulke bedragen neerleggen. Ik snap het niet.

Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.

Petijsach Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Petijsach » 23 dec 2013, 21:12

Dan wordt het tijd dat ik mijn cent ook maar eens op de Duitse ebay aan ga bieden :lach: :lol:

http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=11&t=10685

Peter.
Een mens zonder dromen, is armer dan een mens zonder geld.

lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad » 23 dec 2013, 21:36

kijken of dit forumlid zelf reageerd op deze verkoop van deze ''misslag''

http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=90 ... ag#p117122

volgens mij dezelfde foto als bij deze

http://www.ebay.de/itm/sehr-seltene-Feh ... 101wt_1067

kan natuurlijk ook zijn dat alleen de foto is gebruikt

en hier word hij ook al even aangeboden
http://www.koopjeskrant.be/zeldzaam_mis ... 18536.html

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.

keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser » 23 dec 2013, 23:46

Ik vertrouw dat hele zaakje niet, degene die steeds bied: e***b (16) met die gele ster is een man uit Belgie. Heel toevallig komt hij ook uit de plaats Hamont die vermeld staat bij de 2e link die 'lelystad' vermeld. Deze meneer bood steeds op mijn advertenties op eBay en op een later moment trok hij sommige biedingen weer in (een forumlid kan hierover meepraten!).

Hij bood bijvoorbeeld €20 op een munt en het maximumbod van de andere bieder was €14, waardoor hij dan met €14,50 de hoogste bieder was. Dan trok hij zijn bod in en bood op het laatste moment bijvoorbeeld weer €14,50. Ik zeg niet dat de verkoper niet eerlijk is, maar die bieder heb ik natuurlijk geblokkeerd. (naar meerdere keren te hebben vermeld dat dat niet de bedoeling is zonder geldige reden)

Naar mijn mening 2 personen die samenwerken om de prijs omhoog te werken. Zoals je kunt zien bied hij ook vaak, steeds nadat ie word overboden. En als ie gelijk staat met de hoogste bieder €100 bied ie er niet meer overheen. Voor mij genoeg redenen om aan te nemen dat dit toch wel als verdacht kan worden gezien!!'

Groet, Kees

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 24 dec 2013, 10:01

Ja daar kan ik over meepraten Kees, ;)

Als het 1 keer gebeurd dan zal het niet zo'n probleem zijn, maar ik heb het bij jouw advertenties wel erg vaak meegemaakt en lijkt hij het er een beetje om te doen.
Kan ook zijn dat hij er geen snars van snapt en mee wil doen met het eBayen maar het gewoon veel te hoog gegrepen is voor dit persoon, hoe simpel het ook mag zijn.
Ontzettend vervelend natuurlijk, want in sommige gevallen hem ik algekozen om niet verder mee te gaan met bieden en mijn keuze (geld) ingezet op andere items. Blijk je ineens weer bij een hele hoop andere advertenties ook bovenaan te staan en die te winnen en dan is het ineens veel meer dan waar je op hebt gerekend. Omdat deze mijnheer (of mijnheren) er een sport van lijken te maken en ik denk niet dat dit enkel bij jou zal gebeuren, ben ik bang dat ze inderdaad hele andere bedoelingen hebben en zo anderen proberen af te troeven.

Zijn dit de luizen in de pels van eBay?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier » 24 dec 2013, 10:34

Bij de laatse MPO veiling zijn er ook twee dit soort munten geveild. Ik heb hun ook via dit forum om opheldering gevraagd http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=98&t=13415
Het antwoord moet alleen nog geplaatst worden...
Maar deze munten brachten toen ook aardig wat geld op

Ik heb er zelf nog nooit een goede verklaring over gelezen, wat mij betreft is het maakwerk!
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 24 dec 2013, 10:42

Directe link naar jou vraag

Theoretisch zou een dergelijke misslag nooit kunnen ontstaan en dus ga ik er ook van uit dat het maakwerk is. Dat dergelijke zaken ook aan worden geboden in gerenommeerde veilingen wil niet zeggen dat het dan direct klopt. Er zijn zat veilingen waar valse munten tussendoor zijn geglipt, maar wanneer het op een bekende veiling wordt ingezet dan zal het wel kloppen denkt men, het blijft mensenwerk hé ;)

Gr. Jeroen

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 dec 2013, 11:20

Munthunter schreef:Directe link naar jou vraag Theoretisch zou een dergelijke misslag nooit kunnen ontstaan en dus ga ik er ook van uit dat het maakwerk is.
Niet helemaal waar, maar er is wel opzet voor nodig om een muntpers dit soort zaken te laten slaan, per ongeluk kan het absoluut niet gebeuren.
En als het met opzet gebeurt, is het dan nog wel een MISslag?

Opvallend is verder dat het hier altijd gaat om dubbele waardezijdes, misschien omdat dan nooit de schuld aan een bepaald muntbedrijf kan worden gegeven?\

Luit

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 24 dec 2013, 11:30

Niet helemaal waar???

Deze vraag hebben we eerder gesteld aan ons bezoek bij de KNM, waar jij ook bij was... Dit zou al niet gaan omdat de machine zo is ingesteld dat de ene stempel nooit in de onderste gezet kan worden, of andersom. Zal wel iets met de vatting te maken hebben. Kleine moeite in het ontwerp, maar het voorkomt dus wel zulke 'mislagen', ook de met opzet gemaakte dus. Daarnaast begreep ik dat er niet zomaar een nieuwe (tweede van dezelfde zijde) stempel in gebruik kan zijn, dat was ook een beveiliging om dit soort misslagen tegen te gaan, of te voorkomen.

Ik kan mij wel vinden in dit verhaal, want er zal immers echt wel een en ander zijn bedacht en dit is denk ik wel de meest voor de hand liggende.

Ik ga er gemakshalve ook even van uit dat dit ook voor andere munthuizen geld en ze allen aan de opgestelde regels zullen moeten voldoen die voor het aanmunten van euromunten zijn opgesteld.

Ben het helemaal met je eens als het inderdaad langs allemaal omwegen in de Munt gemaakt is met opzet, dan spreken we niet meer over een misslag maar ook over maakwerk. Gezien alle strenge eisen die er gelden met fouilleren en dergelijke ga ik er niet van uit dat dit in Nederland gemaakt is, maar nogmaals, zullen de andere munthuizen ook niet deze veiligheidsmaatregelen in acht nemen? Denk ook niet dat je er de tijd voor krijgt om zoiets onopgemerkt te maken en als het dan al lukt en je krijgt hem langs alle veiligheidspoortjes en beveiligers, dan denk ik niet dat je hem in de roulatie brengt.

Gr. Jeroen

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 24 dec 2013, 11:44

Jeroen,

Let vooral op het "helemaal"
Ik probeer ook aan te geven dat het absoluut niet per ongelukgaat, maar als er opzet is kan het vanzelfsprekend wel.

Geruchten doen de ronde dat in een bepaald muntbedrijf (niet KNM) medewerkers bewust al deze veiligheidsmaatregelen hebben omzeild om wat zogenaamde misslagen te maken.
Vergeet ook niet dat er diverse muntpersen zijn, ook wel oudere en dat daar niet alle beveiligingen inzitten.
Als je kwaad wilt, is het ook wel mogelijk om zelfs met een oude handpers dit soort zaken te maken....

Luit

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 24 dec 2013, 11:56

Luit ik geloof niet dat het lukt om dit zo te te maken en naar buiten te smokkelen, maar je hebt gelijk, zeg nooit nooit.

Wat ik mij afvraag is dat als ze dit zo doen, dat er dan veelal gerouleerde exemplaren lijken op te duiken, iets wat ik mij niet kan voorstellen.
Het bieden op eBay op de munt van dit topic is ook wel erg vreemd, heb ik ook niet zo'n geweldig gevoel bij en dan heeft 'Megasale073' ook maar 1 advertentie, deze. Ik vertrouw het dan direct al niet meer en vind het verhaal wat wij bij de KNM hoorden wel erg aannemelijk.

Gr. Jeroen

Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem » 24 dec 2013, 12:39

keeser schreef:Ik vertrouw dat hele zaakje niet, degene die steeds bied: e***b (16) met die gele ster is een man uit Belgie. Heel toevallig komt hij ook uit de plaats Hamont die vermeld staat bij de 2e link die 'lelystad' vermeld. Deze meneer bood steeds op mijn advertenties op eBay en op een later moment trok hij sommige biedingen weer in (een forumlid kan hierover meepraten!).

Hij bood bijvoorbeeld €20 op een munt en het maximumbod van de andere bieder was €14, waardoor hij dan met €14,50 de hoogste bieder was. Dan trok hij zijn bod in en bood op het laatste moment bijvoorbeeld weer €14,50. Ik zeg niet dat de verkoper niet eerlijk is, maar die bieder heb ik natuurlijk geblokkeerd. (naar meerdere keren te hebben vermeld dat dat niet de bedoeling is zonder geldige reden)

Naar mijn mening 2 personen die samenwerken om de prijs omhoog te werken. Zoals je kunt zien bied hij ook vaak, steeds nadat ie word overboden. En als ie gelijk staat met de hoogste bieder €100 bied ie er niet meer overheen. Voor mij genoeg redenen om aan te nemen dat dit toch wel als verdacht kan worden gezien!!'

Groet, Kees
Ik kan hier over meepraten, deze Eric uit Belgie met zijn smerige praktijken. Bij maakte hij het zo bont dat ik sindsdien geen euro's meer verkopen doe op ebay, het was zo erg dat ik op gegeven moment wel in de auto wou stappen richting Belgie om hem eens een flinke draai aan de oren te verkopen.

Je kunt bij ebay gaan klagen maar het helpt geen drol, ik heb het toen maar opgegeven.

Hij was ook ooit een paar keer lid op dit forum, toen kwam hij ook steeds met dit soort munten aanzetten en we weten allemaal waar het op uitdraaide.

Gr. Willem

LeandrosNumismatics België
Senior lid
Senior lid

Bericht door LeandrosNumismatics » 24 dec 2013, 13:50

Oh dan ben ik toch niet de enige die hier ik de clinch met gelegen heeft! Die advertentie staat op Nederlandse en Belgische sites, uit nieuwgierigheid mailde ik hem omdat ik wilde weten waarover het ging. Ik kreeg snel een erg op z'n Belgisch antwoord dat de munt wel een stevige som zou moeten opbrengen en dat de munt ve beurs kwam, professioneel was hij echter ook niet in zijn taalgebruik. Mvg

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 24 dec 2013, 14:41

Willem schreef: Hij was ook ooit een paar keer lid op dit forum, toen kwam hij ook steeds met dit soort munten aanzetten en we weten allemaal waar het op uitdraaide.
Ah dat verklaart een hoop, die gozer is inderdaad een paar keer hier beland en er ook weer af gegooid. Neem aan dat zijn IP-adres en e-mailadres nog wel op de blacklist zal staan. ;)

Altijd lastig als dit soort ééncellige wezentjes zich bezig gaan houden met het internet en zichzelf dan niet in de hand kunnen houden. Groot voordeel dat ze met zulke praktijken en handelingen echt wel een keer een persoon tegen het lijf zullen lopen die ze alles wel eens even haarfijn zal bijspijkeren.

Gr. Jeroen

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 24 dec 2013, 14:44

Misschien is het wel ene idee om met meerdere betrokkenen bij eBay aan te kloppen (mailen) en hem zo laten stoppen met deze achterlijke acties?

Gr. Jeroen

keeser Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door keeser » 24 dec 2013, 14:46

Ik vind het beleid van eBay ook niet overal kloppen, hier zullen uiteraard wel redenen voor zijn. Maar voor de verkoper maken ze het er niet makkelijker op. De bieder maakt gewoon een nieuwe account aan en klaar is Kees

Toch vind ik het gebruik en afhandeling van eBay fijn, ondanks de hoge kosten!
Alvast een fijne kerst allen!

Groet, Kees

lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad » 24 dec 2013, 14:53

Munthunter schreef:
Willem schreef: Hij was ook ooit een paar keer lid op dit forum, toen kwam hij ook steeds met dit soort munten aanzetten en we weten allemaal waar het op uitdraaide.
Ah dat verklaart een hoop, die gozer is inderdaad een paar keer hier beland en er ook weer af gegooid. Neem aan dat zijn IP-adres en e-mailadres nog wel op de blacklist zal staan. ;)
dus niet want hij leest gewoon mee en reageerd niet op mijn eerdere bericht
lelystad schreef:kijken of dit forumlid zelf reageerd op deze verkoop van deze ''misslag''

http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=90 ... ag#p117122

volgens mij dezelfde foto als bij deze

http://www.ebay.de/itm/sehr-seltene-Feh ... 101wt_1067

kan natuurlijk ook zijn dat alleen de foto is gebruikt
groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.

Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier » 24 dec 2013, 15:00

Munthunter schreef:Directe link naar jou vraag

Theoretisch zou een dergelijke misslag nooit kunnen ontstaan en dus ga ik er ook van uit dat het maakwerk is. Dat dergelijke zaken ook aan worden geboden in gerenommeerde veilingen wil niet zeggen dat het dan direct klopt. Er zijn zat veilingen waar valse munten tussendoor zijn geglipt, maar wanneer het op een bekende veiling wordt ingezet dan zal het wel kloppen denkt men, het blijft mensenwerk hé ;)

Gr. Jeroen
Ik was een jaar geleden op de Holland Coin Fair bij de stand van MPO. Stond er een vrouw naast me een munt (geen euro) aan te bieden met ook twee keer dezelfde zijde. De medewerker zei al direct dat "dit technisch onmogelijk was". "Op universiteiten en laboratoria hebben ze apparatuur waarmee ze een munt kunnen halveren en exact aan elkaar kunnen plakken". "Door zeer hoog te verhitten zou het weer loslaten". Dat was ongeveer wat ik opving.

Vandaar dat het mij ook enigzins verbaasde dat in hun veiling iets dergelijks aangeboden werd.

Bij betreffende munten is een certificaat van Franquinet toegevoegd.

Afkomstig uit Franse productie. Hoe ze dat kunnen zien vraag ik me dan ook af, omdat Luit al aangeeft dat bij twee keer de waardezijde de producent niet te achterhalen valt.
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”