oud 5 euro biljet

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
bambinoo
Nieuw lid
Nieuw lid

oud 5 euro biljet

Bericht door bambinoo » 18 sep 2013, 19:44

Ik heb hier een Belgisch 5 euro biljet met de handtekening van Wim Duisenberg, is dit zeldzaam of is het wat waard?

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Re: oud 5 euro biljet

Bericht door leon voorn » 18 sep 2013, 20:18

eeeeeehhhhh,ik dacht 5 euro toch.....
is ie unc/....
collector of world coins and banknotes,philippine
see you at muntmanifestatie wave:

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: oud 5 euro biljet

Bericht door Munthunter » 18 sep 2013, 20:30

Euro bankbiljetten worden veelal in UNC (ongecirculeerde) staat verzameld. Natuurlijk zullen er ook verzamelaars zijn die gerouleerde biljetten verzamelen, maar ik geloof niet dat de verzamelwaarde van die biljetten hoger is dan de nominale waarde.

Mocht het een UNC biljet zijn dan is hij zeker wel wat meer waard dan die €5,- die er op staat. Duisenberg heeft niet lang op de biljetten gestaan met zijn handtekening en het zijn ook de eerste biljetten uit de europeriode. Ik heb wel literatuur waarin de waarde van de UNC biljetten wordt weergegeven, maar heb daarvoor in ieder geval het serienummer nodig en de shortcode. Die shortcode is enigszins verborgen op het biljet. Je vindt hem op de voorzijde, daar waar het serienummer niet staat. Als je onder de europese vlag naar beneden kijkt zie je in het groene deel naast het witte vlak en links naast de sterren een klein balkje met daarin een code, bijvoorbeeld E005C5.

Als je me het serienummer geeft en die shortcode dan kan ik kijken wat de waarde is, mits het een UNC biljet is.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”