Misdruk of vervalst?! 5 euro biljet.

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Re: Ernstige waarschuwing!!!!

Bericht door koenmunten »

Het is de vraag of dit soort vervalsingen echt op grote schaal op de markt gaan komen, ik heb ze nog niet gezien.
Maar het is in ieder geval knap nagemaakt!
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Herman schreef:Wie moet je hierop aanspreken, misschien een verwijt naar de ontwerpers van die spuuglelijke eurobiljetten? naar de overheid, of misschien naar onoplettendheid
van de werknemers, of naar jezelf kijken als rechtgeaarde burger??
Ik vind de eurobiljetten ook lelijk, maar daarom zijn ze niet eenvoudiger te vervalsen.
Moderne technieken als kleurenprinters maken het relatief eenvoudig behoorlijk echt lijkende biljetten te maken, als je dan ook nog eens kans ziet om aan goed papier te komen wordt het helemaal ideaal voor de bedrieger...

Weet je trouwens zeker dat het rechterbiljet vals is? De glimmende band wil nog wel eens loslaten....

Luit
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Vraag mij ook af of het rendabel is om 5 eurobiljetten op deze wijze te vervalsen.
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Munthunter schreef:Vraag mij ook af of het rendabel is om 5 eurobiljetten op deze wijze te vervalsen.
Ik denk het wel... Zou zelf voor een tientje kiezen als 'valsmunter' .. maar dit terzijde..
Wat me direct opviel is dat naast de zilveren veiligheidstrip er ook nog een klein stukje van de blauwe balk mist.. (zie rood 'rondje' in de afbeelding).. Dat vind ik vreemd.. :roll: Herman aan de photoshop ??? froghmmm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ik begin haast te denken dat dit biljet een gedeelte van het proces is misgelopen. Zoiets valt niet zo goed na te maken met exact de juiste kenmerken (op het zilveren strookje na dan).
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad »

ik denk inderdaad ook dat er een ander biljet of snipper op dit biljet heeft gelegen toen de strip en de blauwe balk er op gedrukt werden
mischien een las in een rol papier

het is teveel werk om goed papier,watermerk en strip te vervalsen en dan zo'n makkelijk te herkennen kenmerk niet mee te vervalsen

zo'n glimmende strip is vrij makkelijk op het biljet aan te brengen met holografische folie
niet exact gelijk maar iets glimmends met een holografisch effect is geen probleem

mijn conclusie MISDRUK

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
genius
Senior lid
Senior lid

Re: Misdruk of vervalst?! 5 euro biljet.

Bericht door genius »

Kan je ermee niet even naar der supermarkt lopen en vragen of ze het biljet even door de biljetautomaat willen halen en kijken of het ok lampje aangaat?
123
$and€r Virgin Islands (Brit)
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r »

Herman,

Ik had gister een borrel of 2 te veel op! :angel: Had even niet verder gelezen dan mijn neus lang was en had dus je latere berichtje even gemist omtrent het blauwe balkje.. Ik ga ook voor een 'misdruk' ...
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad »

Herman schreef: Mocht het zo zijn dat het een misdruk is, heb ik dan iets bijzonders?
Zoals jullie misschien al wisten verzamel ik alleen en verkoop nooit een biljet, maar mocht dit lelijke 5 eurobiljet nu ineens €1000,- waard blijken
te zijn hoef ik niet lang na te denken, en schaf daar zeker enige grafisch mooiere uitziende biljetten voor aan :idea: :lollig:

Herman
je weet wat het waard is.... 5 euro greeny
en misdrukken....wat de gek er voor geeft

plant hem op marktplaats en kijk of je de gek kan vinden :lach:

maar ik denk niet dat je erg veel hoeft te verwachten,waarom niet?

1 er zal twijfel zijn of het biljet echt is
2 of je de strip er niet zelf afgehaald hebt

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
jezuss
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jezuss »

de blauwe balk met de tekst euro staat niet bij alle biljetten op dezelfde plaats...

op mijn nederlandse biljetten staat 'EURO' op de zilverstrip.
bij mijn biljetten die met 'H...' beginnen staat de E links van de strip.
aan de rechterkant steekt dan niets meer uit.

peter
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Nou ja, je weet maar nooit voor welk bedrag hij geveild wordt. Voor die 50 € zou ik hem ook niet verkopen.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of 5 met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid Forum: 171
De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door De Muntkraam »

Herman schreef:Inmiddels zijn er toch al 3 €5,- biljetten bekend zonder zilveren hologramstrip.
1 bij de MPO
1 bij een Duitser die hem in Berlijn te pakken kreeg.
En 1 bij mijn persoontje.

Ik ben erg benieuwd wat het biljet gaat doen in de veiling bij de MPO kavel 6680
Inmiddels heb ik al een bod gehad van €50,- maar ik denk dat dit pas een begin is.
Overigens hoeft men geen moeite te doen om hem te kopen bij mij, of het moet die persoon zijn die ik de
eerdere kwalificatie toe kende van verzamel idioot, en die kent de prijs dan ook geheid? :thuink:

Is trouwens een leuke thread nu waarin ik aardig in mijzelf loop te l.llen. :lach:

Herman,
Herman,

Dan ben ik nr. 4 aangezien ik er ook eentje heb in mijn verzameling vergezeld met een briefje van 10 euro en een briefje van 50 euro met hetzelfde probleem. :knipoog:

Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
andres

Bericht door andres »

MPO kavel nr 6680 heeft 20 euro opgebracht :sarcasm1:
De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Herman schreef:
hansafloep schreef:Dan ben ik nr. 4 aangezien ik er ook eentje heb in mijn verzameling vergezeld met een briefje van 10 euro en een briefje van 50 euro met hetzelfde probleem. :knipoog:Hansafloep.
Ha Hansafloep

Een afbeelding zou verhelderend zijn (via Tinypick) :knipoog: en welkom bij de striploze eurobankbiljetten verzamelaars :thumb up: :lach:
Heb je ook al wat meer info betreffende de biljetten, normaal gesproken kunnen die toch niet door de sceening/controle komen?

Herman
Herman,

Mochten we elkaar een keertje treffen dan wil ik de biljetten gerust meenemen zodat je ze kan bekijken op je gemak, maar niet via dit forum. :knipoog:
Normaal gesproken komen dit soort biljetten inderdaad niet door de eindcontrole, maar je ziet het ook vaak bij misslagen die toch ook gewoon in het openbaar verschijnen.

Hansafloep.
De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Herman,

De biljetten die je bedoelt, daar ben ik van op de hoogte en heb ik ook gehad en heb nog enkele exemplaren liggen voor de verkoop.
Op 23 september ben ik misschien wel van de partij aangezien het dichtbij is en ik wel vaker naar die beurs ga om wat mensen te ontmoeten.
De foto's van de bewuste biljetten die ik in mijn verzameling heb die houd ik liever voor mezelf i.p.v. hier te verspreiden over het forum, heb er niet echt een goede reden voor, gewoon een gevoelskwestie....

Hansafloep.
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ik ben het met Herman eens. In je bericht staat alleen dat je zo'n zelfde soort biljet hebt en dat je zo'n zelfde soort biljet verkoopt (verkooppraatje alleen?) maar je wilt geen foto tonen dan kan je beter het knopje reageren niet indrukken.

Dat is net als iemand vraagt om een foto van een 5 cent uit Oostenrijk 2012 en je zegt: ik heb hem hier thuis liggen maar maak er geen foto van.

Op dit forum moet je gewoon oppassen met zulke reacties. ;)
De Muntkraam Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Herman schreef:Hansafloep

Ik ben van geboorte een rasechte noorderling en die hebben het hart op de tong, en zeggen het soms recht voor zijn raap.
Zodoende vind ik, wanneer iemand aangeeft dat hij ook eurobiljetten heeft zonder zilverstrip, dus gelijk aan die ik heb
en ze niet wil tonen om diverse redenen, men dan beter hier op een open publiekelijk forum zijn mond kan houden, en het direct via PB beter had kunnen doen.
Wel moet ik een besluit als zodanig respecteren, maar begrijp het niet helemaal, sorry :shifty:

Herman
In het verleden is er al eens misbruik gemaakt van een biljet uit mijn verzameling wat ik hier als foto had vertoond op het forum en dat is de reden dat ik geen foto meer plaats van biljetten uit mijn privé verzameling.
Daniël schreef:Ik ben het met Herman eens. In je bericht staat alleen dat je zo'n zelfde soort biljet hebt en dat je zo'n zelfde soort biljet verkoopt (verkooppraatje alleen?) maar je wilt geen foto tonen dan kan je beter het knopje reageren niet indrukken.

Dat is net als iemand vraagt om een foto van een 5 cent uit Oostenrijk 2012 en je zegt: ik heb hem hier thuis liggen maar maak er geen foto van.

Op dit forum moet je gewoon oppassen met zulke reacties. ;)
Daniël,

Het is echt geen verkooppraatje.... :)
andres

Bericht door andres »

Heb je hier weleens aan gedacht , Hans ?
Afbeelding
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Inderdaad aan mijn aandacht ontsnapt, heb het nu direct verplaatst naar de juiste rubriek.

Hartelijk dank voor het meedenken!

Gr. Jeroen
Jan Busschaufeur

Bericht door Jan Busschaufeur »

Zo te zien ben ik ook in het bezit van een 5 euro biljet waarop de zilveren band ontbreekt. :kwijl:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Hallo Jan,

Van harte welkom op Hét Munten en Bankbiljetten Forum!

Van harte gefeliciteerd met deze vondst, ze komen wel regelmatiger voor dan voorheen.
Of worden meer gevonden. ;)

Gr. Jeroen
Arnout
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Arnout »

Herman schreef: biljetten verknippen uit een groter legaal bankbiljetvel die in Duitsland (Frankfurt) gewoon te verkrijgen zijn bij de bank aldaar.
Ze laten er hun "creatieve geest" op los en verknippen die biljetten van €5-€10-€20-en €50 en gaan die aanbieden op Ebay Marktplaats of andere
handelssites voor veel geld als zijnde "Misdrukken" niets is minder waar. :shifty:
Wat ik weet is, dat wanneer het serienummer bij de €5, biljetten begint met X0659 en dat bij de €10, biljetten met serienummer X1017 het dan creatief
bewerkte biljetten uit huisvlijt zijn, die dus hartstikke nep zijn :wtf:
Je mag me ook een PB sturen, maar ik zou niet weten waarom je ze niet eigenlijk hier zou plaatsen, er is toch niets mis mee?

Groeten, Herman
dat is balen!
Ik heb zo'n 5 euro biljet met serienummer x06599075258
Harrieharhar

Bericht door Harrieharhar »

Beste Herman

ik bezit sinds vandaag een exact gelijk briefje van vijf, ook alle kenmerken echter zonder zilveren strip.
Zeer waarschijnlijk een misdruk, dus niet uitgeven maar bewaren want voor de verzamelaar zeer veel waard.
H00055776033
Gr Rik
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde »

Harrieharhar schreef:dus niet uitgeven maar bewaren want voor de verzamelaar zeer veel waard.
Het is maar net wat je "zeer veel" noemt...

Er zijn ondertussen al een flink aantal van dit soort vondsten bekend, en er zullen er nog wel meer volgen en het aantal verzamelaars voor dit soort biljetten is ook maar beperkt.

Luit
jezuss
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door jezuss »

hier is een bijna 'misdruk' van 20 euro:

http://www.jezuss.nl/temp.php?pic=20euro

blijkbaar kan die strip er vanaf slijten, en dan heb je een 'misdruk'...

peter

Terug naar “Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten”