Wie kan mij vertellen wat dit voor afwijking is?
- Het gewicht: 7,0655 gram
- Geen randschrift
- Even groot als een normale 2 euromunt
Groeten Erwin

Het lijkt er zeker op dat dit een van Birmingham proefslagen is!manuel schreef:Is dit niet een bekende proefslag van de Birmingham munt? Die later zijn blijven liggen in het gebouw toen het failliet was, daar gestolen zijn en in de handel beland zijn. Ik meen mij te herinneren dat elders op het forum hier iets over staat
Verstuurd vanaf mijn VIE-L09 met Tapatalk
Nee, niet echt.EuroErwin schreef:Is er niet bekend hoe zwaar zo'n proefslag hoort te zijn?
Erwin
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Er zijn munten met en zonder randschrift en wél of niet magnetisch. Dus alles komt blijkbaar voor.EuroErwin schreef:Hoe kan ik er verder achter komen of dit wel degelijk de proefslag hoort te zijn? Heeft iemand enige tips voor mij?
- laten taxeren?
Groeten Erwin
Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk
Hier heeft iemand met zijn scheikundedoos gespeeld en de munt verzinkt. Je zit er nog koper doorheen komen. Geen bijzonderheid. Waarde: € 0,02.
Het blauwgroene in de rand maakt het eerste nog waarschijnlijker...Koevoets numismatics schreef: ↑10 sep 2020, 06:37Of de munt nabehandeld is, of dat het muntplaatje al vóór het slaan een deel van de verkopering miste is moeilijk te zeggen.
Het eerste is veruit het meest waarschijnlijk, het tweede zou het een misslag maken, geen proefslag.