Twee euro munt afwijking

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op eurobiljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet. Verder kun je hier misslagen van euromunten plaatsen en de varianten in euromunten, denk hierbij aan het foutief gebruik van de oude kaart, ontbrekende sterren of andere zaken die niet aansluiten bij de gewone gangbare munt.
Volgers: numisfreund, koenmunten

Re: Twee euro munt afwijking

Berichtdoor Ruben1998 » 19 Jan 2017, 15:56

Die zitten nog niet lang in plastiek hoor. Vooral de kaartzijde is het ergst. Die zitten nu 2 maanden in plastiek. Daar ligt het niet aan aangezien ik ze zelf uit de rol UNC haalde. Iemand anders wist me te vertellen dat de materialen niet juist zat bij de productie.
Laatst gewijzigd door Ruben1998 op 20 Jan 2017, 18:58, in totaal 2 keer gewijzigd.
Ruben1998
Nieuw lid
Nieuw lid

eBay:

Berichtdoor Ruben1998 » 19 Jan 2017, 17:03

Hierzo :) sommige hebben zelf een meer goudkleurige rand. Ik had er 8, maar al enkele geruild. Het is niet door het plastiek. Ik haalde ze zelf zo uit een rol
Bijlagen
IMG_7217.JPG
Ruben1998
Nieuw lid
Nieuw lid

eBay:

Berichtdoor resparvae » 19 Jan 2017, 17:11

Martin schreef:
resparvae schreef:Het belangrijkste is: gewicht en magnetisme. Een foto zegt niet zoveel, behalve dat hier de gleuf tussen kern en ring goed te zien is, dus zeker geen monometaal.

Ook bij de landkaart :onfused: ?

Martin

Bij de monometaal munten is nergens een gleuf te zien.

Thomas
Gebruikers-avatar
resparvae
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Martin » 20 Jan 2017, 13:10

resparvae schreef:

Thomas

Daar ben ik het niet mee eens... Al vaker zijn er monometalen munten opgedoken die wel degelijk een gleuf vertoonden door een stempel waarmee reeds 'gewone' bimetalen rondellen geslagen waren. Tenminste volgens euro-deskundigen die zich hierover vaker hebben uitgelaten elders op dit forum (b.v. Luit in viewtopic.php?f=90&t=15254&hilit=monometaal).
Op de tweede foto is de gleuf trouwens wel duidelijk te zien, maar bij de eerste foto leek die afwezig. Als een munt zo uit de rol komt is er duidelijk sprake van een afwijking en dan is het zinvol deze te bekijken zonder mening vooraf... Benieuwd hoe het zit met gewicht en magnetisme!

Martin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.
Gebruikers-avatar
Martin
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Venezuela Venezuela 
eBay:

Berichtdoor resparvae » 20 Jan 2017, 14:23

Martin schreef:
resparvae schreef:

Thomas

Daar ben ik het niet mee eens... Al vaker zijn er monometalen munten opgedoken die wel degelijk een gleuf vertoonden door een stempel waarmee reeds 'gewone' bimetalen rondellen geslagen waren. Tenminste volgens euro-deskundigen die zich hierover vaker hebben uitgelaten elders op dit forum (b.v. Luit in viewtopic.php?f=90&t=15254&hilit=monometaal).
Op de tweede foto is de gleuf trouwens wel duidelijk te zien, maar bij de eerste foto leek die afwezig. Als een munt zo uit de rol komt is er duidelijk sprake van een afwijking en dan is het zinvol deze te bekijken zonder mening vooraf... Benieuwd hoe het zit met gewicht en magnetisme!

Martin

Inderdaad Martin,
gewicht in (1/100ste grammen) en magnetisme is het belangrijkst. Daar kijk ik ook naar uit.
Ik heb een aantal "echte" monometalen munten, uit de rol, en die zien er echt anders uit dan de gefotografeerde. Vandaar mijn opmerking over de gleuf.
Groet
Thomas
Gebruikers-avatar
resparvae
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor llinde » 20 Jan 2017, 16:46

Ruben1998 schreef:Het is allemaal zoals het hoort te zijn als een 2 euro, enkel het kleur niet
Ik zie wel vaker nieuwe 2 euromunten waar de kern nauwelijks kleur heeft.
Ik heb ook nergens kunnen vinden dat er regels zijn voor de kleur.

Luit
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor resparvae » 20 Jan 2017, 17:45

llinde schreef:
Ruben1998 schreef:Het is allemaal zoals het hoort te zijn als een 2 euro, enkel het kleur niet
Ik zie wel vaker nieuwe 2 euromunten waar de kern nauwelijks kleur heeft.
Ik heb ook nergens kunnen vinden dat er regels zijn voor de kleur.

Luit

Omgekeerd heb ik ook een 2 euro munt waar de kern bijna oranje is.
Er zijn inderdaad geen regels voor de kleur, wel voor de samenstelling van de materialen.

Thomas
Gebruikers-avatar
resparvae
Volledig lid
Volledig lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Ruben1998 » 20 Jan 2017, 18:58

Ik denk ook de samenstelling van de materialen.
Ruben1998
Nieuw lid
Nieuw lid

eBay:

Vorige

Terug naar Misslagen, misdrukken en varianten van euromunten en -biljetten