marktplaats vals goud

Plaats hier berichten over valse munten. Hiermee wordt bedoeld, munten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.
janssenfrank
Superlid
Superlid

Re: marktplaats vals goud

Bericht door janssenfrank » 05 jul 2013, 07:46

Was dat niet Van Dussen (of zo).
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 05 jul 2013, 07:50

Is het niet een idee om een blacklist aan te leggen met mensen die niet betrouwbaar zijn?

neozion
Donateur
Donateur

Bericht door neozion » 05 jul 2013, 07:52

janssenfrank schreef:Is het niet een idee om een blacklist aan te leggen met mensen die niet betrouwbaar zijn?
voor mp gebruikers heeft dat geen zin. je kan in 1 seconde je gebruikersnaam veranderen zonder een nieuw account aan te maken. dat is wel het voordeel bij ebay bv. Daar blijft de account geschiedenis altijd in te zien.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 05 jul 2013, 08:06

janssenfrank schreef:Was dat niet Van Dussen (of zo).
Philamunt was het.

Het is leuk dat iemand bij alle advertenties het maximale bod heeft geplaatst maar het is voor de verkoper toch heel simpel om die te verwijderen of zie ik dat verkeerd.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

llinde
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 05 jul 2013, 12:18

Dick schreef:Ja na het lezen van zijn tekst kun je al wel nagaan dat dit niet klopt.
Precies, en als je er dan toch in tuint heb ik er geen medelijden mee.
Alleen pure hebzucht kan er voor zorgen dat je hier gaat kopen.

Neemt natuurlijk niet weg dat het evengoed schandalig is wat de verkoper probeert.

Luit

$and€r
Donateur
Donateur

Bericht door $and€r » 05 jul 2013, 12:24

neozion schreef:
janssenfrank schreef:Is het niet een idee om een blacklist aan te leggen met mensen die niet betrouwbaar zijn?
voor mp gebruikers heeft dat geen zin. je kan in 1 seconde je gebruikersnaam veranderen zonder een nieuw account aan te maken. dat is wel het voordeel bij ebay bv. Daar blijft de account geschiedenis altijd in te zien.

Maar zijn Marktplaats nummer blijft wel altijd hetzelfde.. Deze verkoper heeft: 10989827

Jorediej
Lid
Lid

Bericht door Jorediej » 05 jul 2013, 14:34

Bij deze heb ik hem ook maar even getipt. Hopelijk worden zijn advertenties snel verwijderd.

janssenfrank
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank » 05 jul 2013, 15:58

Philamunt, die ken ik wel, ja. En de verhalen ook...

Ik meende inderdaad dat bij Markplaats iedereen een eigen nummer heeft, maar ja: je maakt met alle gemak een hotmailaccount aan en je registreert je weer opnieuw (en opnieuw, en opnieuw, enz). Een IP-ban is dan beter, maar volgens mij is dat ook wel weer te omzeilen.

Het blijft gewoon opletten, en zeker met duurdere stukken en/ of goud moet je echt oppassen. In ieder geval goed dat de mensen elkaar hier waarschuwen.

squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door squarecoin » 06 jul 2013, 18:06

Hier is de reaktie van Marktplaats , het belangrijkste is dat ze niks kunnen doen om dat ik de eerste / en enigste ben die geklaagt heeft

heb je nog niet geklaagt dan kun je dat als nog doen ( ik heb een email gestuurd om dat het klaag knopje al helemaal niet gelezen word )

groetjes squarecoin

Beste meneer ***************

Hartelijk bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat er misleidend wordt geadverteerd door een gebruiker.

Allereerst wil ik zeggen dat ik uw frustratie wel begrijp wanneer hier sprake is van misleiding. Ik begrijp daarom dat u deze advertenties het liefst van de site verwijderd zou willen zien. Dat is echter voor Marktplaats niet te achterhalen. Marktplaats dient zich namelijk te baseren op de betreffende advertentie en in de advertentie valt dit niet terug te vinden.

In dergelijke gevallen is Marktplaats afhankelijk van de meldingen van andere gebruikers. U bent op dit moment de eerste gebruiker die bij ons aangeeft dat deze adverteerder misleidend adverteert. Marktplaats kan pas actie ondernemen na meerdere meldingen van verschillende gebruikers. Ik heb daarom nagekeken of er wellicht nog andere verdachte zaken van toepassing zijn op deze adverteerder, maar ook hierbij ben ik geen gegronde reden tegengekomen voor verwijdering van de advertenties of sluiting van het account.

Ik heb daarom besloten een duidelijke aantekening van uw opmerkingen te plaatsen bij het account van deze gebruiker. Wanneer Marktplaats vervolgens opnieuw meldingen ontvangt dan kunnen wij wellicht wel gepaste actie nemen. Ik hoop op uw begrip hiervoor.

Mocht u naar aanleiding van dit bericht nog vragen hebben dan verneem ik dat uiteraard graag van u.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wens u nog een fijne dag.

Met vriendelijke groet,

Ryan

squarecoin
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door squarecoin » 08 jul 2013, 21:01

Zijn advertenties zijn weg :)

sc

Pim
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim » 08 jul 2013, 21:17

froggy Gerechtigdheid froggy

grivnagozer
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer » 08 jul 2013, 21:21

Ilosab schreef:
janssenfrank schreef:Was dat niet Van Dussen (of zo).
Philamunt was het.

Het is leuk dat iemand bij alle advertenties het maximale bod heeft geplaatst maar het is voor de verkoper toch heel simpel om die te verwijderen of zie ik dat verkeerd.

Gr. Alfred
http://munthunter.nl/viewtopic.php?f=44&t=12859 aangaande Philamunt en Varo .

Terug naar “Valse munten”