allemaal valse rijksdaalders

Plaats hier berichten over valse munten. Hiermee wordt bedoeld, munten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.
manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

allemaal valse rijksdaalders

Bericht door manuel » 21 mar 2010, 13:37

allemaal hartstikke vals, op ebay te koop, op het plaatje zie je nog een repliaa klop, maar op de geleverde munten staat dat dus niet

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 21 mar 2010, 13:41

Tsja het lijkt of ze steeds vaker 'verkocht' worden. Zijn ze in China weer flink aan de gang???

Goed dat je ze hier even laat zien Manuel!!!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door manuel » 21 mar 2010, 13:44

het "ergste" is nog dat ik deze zelf heb gekocht :oops:
(bewust puur om het verschil te kunnen zien en voelen)

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 21 mar 2010, 13:49

manuel schreef:het "ergste" is nog dat ik deze zelf heb gekocht :oops:
(bewust puur om het verschil te kunnen zien en voelen)
Hopelijk heb je ze dus bewust gekocht en ben je niet in de valsstrik gelopen. Valse munten kopen is geen schande hoor, er zijn vele verzamelaars van deze munten. Natuurlijk zijn eigentijdse vervalsingen dan gewilder dan een replica, maar toch.

Gr. Jeroen

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 21 mar 2010, 14:34

Maar ze zijn wel zo netjes geweest om replica er op te zetten of is dit
later gedaan?

Ja je zou zeggen wat moet je er mee , maar ook ik koop wel eens dit materiaal om te vergelijken.
http://voskemanscollection.punt.nl/

manuel Ireland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door manuel » 21 mar 2010, 14:45

ik vermoed dat ze op 1 munt per jaartal replica hebben gezet, puur om de ebay regels niet te overtreden.. vervolgens leveren ze een munt zonder.. immers het is vast lopende band werk :cry:

voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman » 21 mar 2010, 14:50

Manuel maken ze deze nu van puur zilver of toch ook met een messing
kern?

Linke soep zo.
http://voskemanscollection.punt.nl/

jeffelz
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz » 21 mar 2010, 16:19

Moet zeggen dat die rijksdaalders er verdacht goed uitzien! :shock:

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 21 mar 2010, 16:21

Het zijn overigens helemaal geen zeldzame of dure Willem III rikssen,
maar de 1853 en 1863 jaartallen zullen ongetwijfeld ook nagemaakt worden.

voor 30euro per stuk koop je een echte in ZF van de getoonde jaartallen.

ik ben benieuwd of het gewicht van 25 gram en de diameter van 38mm,
een beetje over eenstemmen met die van de originale exemplaren ?
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

JHG Coins
Senior lid
Senior lid

Bericht door JHG Coins » 21 mar 2010, 16:35

jeffelz schreef:Moet zeggen dat die rijksdaalders er verdacht goed uitzien! :shock:
Inderdaad, sommige zijn echt erg goed zo op de foto. Gevaarlijk hoor! :shock:

Spaarvarken
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken » 02 apr 2010, 21:38

Troep troep en nog eens troep. uit China komt steeds meer. Mijn advies niet kopen die rommel. Waarom zou je hun aanmoedigen in hun beleid dat ze er geld mee kunnen verdienen.

O.a. gezien valse zilveren afslag duit Holland 1739
Vervalsing scheepjesschelling 1678 enkhuizen in UNC! uit eigen collectie ha ha ha heel geloofwaardig. Ebay zou eigenlijks China moeten bannen, maar helaas vandaar de belachelijke regels van het zetten van replica erop. Ik gruw van deze rommel. OP ebay nederland zie je ze ook replica te koop net echt etc.

ik gruw van de mensen die deze troep maken en verhandelen. Dit gaat het echt het hele munten verzamelen verpesten voor veel mensen. En wat voor lol is er aan om rommel in je boek te stoppen. Ik verzamel zelf ook vervalsingen (eigentijds) Maar dit is rommel pur sang. Hoefde je je eerder druk te maken over zeldzame jaargangen straks moet je je nog zorgen gaan maken of je cent van wilhelmina 1948 wel echt is.

Als er China of Singapore Hong Kong in de advertentie staat afblijven. Het is vals. Geen van de aangeboden munten is in China aangeland noch hebben deze daar gecirculeerd.
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

sebastiaan1995
Senior lid
Senior lid

Bericht door sebastiaan1995 » 02 apr 2010, 21:39

Spaarvarken schreef:Troep troep en nog eens troep. uit China komt steeds meer. Mijn advies niet kopen die rommel. Waarom zou je hun aanmoedigen in hun beleid dat ze er geld mee kunnen verdienen.

O.a. gezien valse zilveren afslag duit Holland 1739
Vervalsing scheepjesschelling 1678 enkhuizen in UNC! uit eigen collectie ha ha ha heel geloofwaardig. Ebay zou eigenlijks China moeten bannen, maar helaas vandaar de belachelijke regels van het zetten van replica erop. Ik gruw van deze rommel. OP ebay nederland zie je ze ook replica te koop net echt etc.

ik gruw van de mensen die deze troep maken en verhandelen. Dit gaat het echt het hele munten verzamelen verpesten voor veel mensen. En wat voor lol is er aan om rommel in je boek te stoppen. Ik verzamel zelf ook vervalsingen (eigentijds) Maar dit is rommel pur sang. Hoefde je je eerder druk te maken over zeldzame jaargangen straks moet je je nog zorgen gaan maken of je cent van wilhelmina 1948 wel echt is.

Als er China of Singapore Hong Kong in de advertentie staat afblijven. Het is vals. Geen van de aangeboden munten is in China aangeland noch hebben deze daar gecirculeerd.
helemaal mee eens! en nog erger: een stuk dat je voor echt koopt en geen weten hebt dat ie vals is, en dan uiteindelijk toch vals is...

rtholen
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door rtholen » 02 apr 2010, 21:41

Ik begrijp de waarschuwing en zorgen van Spaarvarken, echter heb ik dit soort vervalsingen juist aangekocht als studiemateriaal.

Spaarvarken
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken » 02 apr 2010, 23:15

@rtholen dat begrijp ik je bent bezig of ben al numismaat, maar deze zijn dun gezaaid. Veel mensen herkennen een valse niet van een echte munt.

Ik koop het uit principe niet. Je ziet tegenwoordig ook al muntenhandelaren op beurzen staan met dit soort troep meenemen voor 5 euro etc. Maar eigenlijks zou ik ook wat dienen te kopen, zodat ik weet wat ik kan verwachten. Tot nog toe valt het mee met de hoeveelheid, maar hoe lang nog. dit is vele malen erger dan de indonesische troep, aangezien de chinezen echt alles vervalsen en proberen te verkopen via ebay VS hoe vaak ik niet ducatons zie gaan voor 75 dollar die vals zijn. Je wilt het niet weten. Ik moet zeggen dat ik dezelfde sentimenten heb over de zogenaamde euro patterns dat soort rommel kun je beter meteen in de schrootbak gooien.
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 03 apr 2010, 11:21

Ik ben blij met dit topic en de foto's die zijn geplaatst. Ik heb veel Nederlandse munten, heb ze eens laten nakijken door een veilinghandelaar en die vetelde me dat ik allemaal echt munten heb. Ik denk er hetzelfde over als Herman, zou niet weten of een munt vals is of niet dus ik ben blij dat er aandacht aan besteed wordt.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 03 apr 2010, 15:07

Ilosab schreef:Ik ben blij met dit topic en de foto's die zijn geplaatst. Ik heb veel Nederlandse munten, heb ze eens laten nakijken door een veilinghandelaar en die vetelde me dat ik allemaal echt munten heb. Ik denk er hetzelfde over als Herman, zou niet weten of een munt vals is of niet dus ik ben blij dat er aandacht aan besteed wordt.

Gr. Alfred
Ook ik ben heel blij. Wellicht heel interessant om een lijst met afbeeldingen te maken welke munten zijn vervalst? Ik zie dit ook als studiemateriaal.

Ik lees nu al een aantal (Spaarvarken) interessante vervalsingen waarin menigeen (ik ook) zou in kunnen trappen...

Gr. Jeroen

koiboyke
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke » 27 apr 2010, 23:43

andres schreef:Het zijn overigens helemaal geen zeldzame of dure Willem III rikssen,
maar de 1853 en 1863 jaartallen zullen ongetwijfeld ook nagemaakt worden.

voor 30euro per stuk koop je een echte in ZF van de getoonde jaartallen.

ik ben benieuwd of het gewicht van 25 gram en de diameter van 38mm,
een beetje over eenstemmen met die van de originale exemplaren ?
Jep die valse van 1863 heb ik in mijn bezit.
Is gemaakt van verzilvert koper.
Deze heb ik gekocht toen ik nog maar net was begonnen met verzamelen.
Heeft me 100 gulden gekost.

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 28 apr 2010, 07:11

In Indonesie worden er rijksdaalders 1863 gemaakt van echte rijksdaalders, het liefst uit 1868 door het cijfer te veranderen. Daar zijn ze zo goed in dat je een microscoop nodig hebt om de vervalsing te zien.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 31 mei 2010, 00:17

Hierbij mijn 1863 exemplaar,
hij veranderd langzaam in een gouden afslag :D
doordat het koper er doorheen komt.
gewicht 25 gram - diameter 38mm - en randschrift is aanwezig.
tis al een oude vervalsing.

Afbeelding

Afbeelding
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

Terug naar “Valse munten”