Partij willem 3 daalders

Plaats hier berichten over valse munten. Hiermee wordt bedoeld, munten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.
Muntenjager
Aankomend lid
Aankomend lid

Partij willem 3 daalders

Bericht door Muntenjager » 22 jun 2018, 15:35

Pas heb ik uit hebberigheid te snel een partij van 5 Willem daalders gekocht zonder goede foto's te vragen. Nu ben ik redelijk nieuw in het vak en ben dus bang replica's gekocht te hebben.
Graag zou ik jullie expertise willen om te kijken of er ook maar 1 echt is.

PS: Het zou extreem fijn zijn om een soort mentor te krijgen, die ik even aan kan schieten met vragen en/of die munten van me overneemt na taxatie. Als iemand zich geroepen voelt doe me graag een berichtje. Ben ook in het bezit van 3 duiten waarvan ik waarde niet van weet.

Ik heb de munten gewogen en gemeten en de diameters en gewichten leken overeen te komen. Op de foto's (Heb mijn best gedaan) is misschien wat plaksel te zien omdat de verzender ze had getaped aan karton.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

janssenfrank
Superlid
Superlid

Re: Partij willem 3 daalders

Bericht door janssenfrank » 22 jun 2018, 21:21

Vaak zie je bij valse rijksdaalders dat er koper doorschemert. Dat is bij deze niet het geval en als massa en diameter goed zijn, zou ik me geen zorgen maken.

Maar ik ben geen expert. Je mag me altijd alles vragen, maar pin me alsjeblieft nergens op vast. Als je hier iets vraagt zal er vaak snel een antwoord komen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Jan W
Donateur
Donateur

Re: Partij willem 3 daalders

Bericht door Jan W » 22 jun 2018, 22:12

Als ik de foto's zo bekijk ben ik bang dat het hier om valse rijksdaalders gaat. Het hoofd ziet er gewoon anders uit dan op de normale Willem III rijksdaalders. Ook de rand ziet er vreemd uit, normaal zijn de parels duidelijk zichtbaar.
Ander opvallend detail: de rijksdaalders zijn van verschillende jaren maar de slijtage ziet er bij alle vijf identiek uit (bijvoorbeeld het haar van Willem III).

Hopelijk heb je er niet teveel voor betaald.

Terug naar “Valse munten”