Valse biljetten op Marktplaats!!!

Plaats hier berichten over valse biljetten. Hiermee wordt bedoeld, biljetten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.

Moderator: Arjena3

Kristijn
Volledig lid
Volledig lid

Re: Valse biljetten op Marktplaats!!!

Bericht door Kristijn » 01 okt 2010, 22:34

Herman schreef:Ho Lon wacht even, ik heb niet gezegd, dat ik nooit bij door mij vertrouwde mensen zou kopen. :)
Voor mij, ben jij een uiterst betrouwbare aanbieder :D
En Kristijn, als er geen beurzen in de nabijheid zijn, kan men altijd nog met het openbaar vervoer gaan :!: :wink:

Herman
vervoer is opzich geen probleem maar de afstand meestal

en er is niemand in real life die ik ken die daar in geïnteresseerd is en alleen ga ik ni
Verzamelaar Van:

- Belgische Biljetten
- Belgisch Congo
- Zaïre
- Wereldbiljetten (Enkele Series)
- Elk Land 1 Biljet
- Biljetten Met Opéénvolgende Serienummers
- Belgische Munten Voor De Euro (momenteel niet meer mee bezig)

Kristijn
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Kristijn » 01 okt 2010, 22:54

Herman schreef:Hoi Kristijn

Waarom zou je niet alleen gaan, heb je alle vrijheid om op je gemak daar op een beurs rond te struinen. :)
Vorig weekeinde was er in Nederlands Limburg een wereldbeurs voor bankpapier.
Ik weet even niet of dat in de buurt was bij jou, anders was dat een mooie gelegenheid geweest om erheen te gaan hoor :)

Herman
Nederlands limburg is da nu kanten van maastricht of de kanten van valkenswaard?

enja kan je dan niet best veel geld meenemen

ge kunt niet geloven hoe stom dat het is dat niemand die je kent interesse heeft in munten of biljetten :(
Verzamelaar Van:

- Belgische Biljetten
- Belgisch Congo
- Zaïre
- Elk Land 1 Biljet

Aernout
Moderator
Moderator

Bericht door Aernout » 01 okt 2010, 22:57

Kristijn schreef:
ge kunt niet geloven hoe stom dat het is dat niemand die je kent interesse heeft in munten of biljetten :(

Maar ge kent ons toch ?

:lol:

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen

Kristijn
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Kristijn » 02 okt 2010, 01:09

bwa op een beurs moet ge profiteren want daar zult ge wellicht stukken vinden die je zelden of nooit online tegenkomt.

Ik weet dat ik jullie heb :P maar irl is toch anders e :D

Kan je mij laten weten wanneer er nog eens een beurs plaatsvind in die regio? mag ook regio valkensweard, budel
Verzamelaar Van:

- Belgische Biljetten
- Belgisch Congo
- Zaïre
- Elk Land 1 Biljet

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 okt 2010, 16:11

Iedereen die pas begint met adverteren op MP hoeft per definitie geen oplichter te zijn. Iemand die al heel lang adverteert hoeft ook geen oplichter te zijn. Je bent altijd nog van een 3e persoon afhankelijk om het gekochte geleverd te krijgen en dat is TNT. En eerdere ervaringen kennende van mezelf en van Herman laat hun service regelmatig te wensen over.
Bij veel adverteerders heb ik afgelopen zomer 2 € CC munten besteld, om en nabij 90. En allemaal geleverd gekregen, geen probleem. Maar het is wel zo dat ik wel eerst naar de verkoper kijk hoe lang deze al aktief is op MP en het is helemaal beter als het een gecontroleerd verkoper is. Het blijft een probleem natuurlijk omdat er altijd oplichters aktief zijn, alleen weet je dat vooraf niet.
Ik koop iets via MP omdat ik nog steeds vertrouwen in de medemens heb. Als je dat niet meer hebt dan moet je dat soort sites links laten leggen. Misschien een beetje naief maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
De beste manier is uiteraard het bezoeken van beurzen. Precies zoals Herman het al onder woorden bracht. Rechtstreeks het object bekijken en onderhandelen met de verkoper is nog altijd het mooiste. Maar als je in het geval van Kristijn niets in de buurt hebt en afhankelijk bent van openbaar vervoer dan ben je wel genoodzaakt om het e.e.a. aan te schaffen via het Internet.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Kristijn
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Kristijn » 02 okt 2010, 16:16

ben niet afhankelijk van openbaar vervoer :D
Verzamelaar Van:

- Belgische Biljetten
- Belgisch Congo
- Zaïre
- Elk Land 1 Biljet

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 okt 2010, 16:36

Oké, dan zou ik je zeker aanraden om in april naar De Polfermolen in Valkenburg te gaan. Als je daar nog nooit geweest bent dan gaat er een wereld voor je open qua papiergeld. Ik weet niet of het tegenover De Valkenier is (zoals je ergens anders vroeg) maar het wordt in hetzelfde complex gehouden als waar het zwembad is. Om precies te zijn zit het ernaast, één en dezelfde locatie. Ik moet ongeveer 500 km op en neer rijden en dat heb ik er zelfs voor over.

Gr. Alfred.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn » 03 okt 2010, 11:33

hallo kristijn
ik plan altijd een dagje uit in een stad waar ook een muntenwinkel gevestigd is
neem ook een verlanglijstje mee en stel genoeg vragen (als je die hebt)
klant is koning dus laat de verkoper maar wat boeken tevoorschijn toveren
probeer korting te krijgen op munten in munthouder.
staat er nog een frank/ guldenprijs op,laat het even omrekenen,ter voordele van jou portomonai :wink:
mvrgr
collector of world coins and banknotes
see you at muntmanifestatie :wave:

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 okt 2010, 08:16

Gerardo schreef:
Ilosab schreef: Maar het is wel zo dat ik wel eerst naar de verkoper kijk hoe lang deze al aktief is op MP en het is helemaal beter als het een gecontroleerd verkoper is. Gr. Alfred
Alfred, Gecontroleerde verkopers bestaan niet meer op MP want dat is door hun (MP) afschaft onder het mom van je kunt betalen met Paypal maar zij vertellen er niet bij dat er bij de verkopers een percentage van het bedrag wordt ingehouden. Dus eigenlijk worden de (ex) gecontroleerde verkoper gedwongen om paypal te gaan gebruiken willen zij nog vertrouwd overkomen. Maar ja als het dan verzonden is en helaas meestal door de TNT dan begint het gelazer weer.
En als de zending tijdens het vervoer verdwenen is vergoed Paypal ook niets.
Gerardo, was mij niet opgevallen dat gecontroleerde verkopers niet meer bestaan. Sinds MP is overgenomen door eBay had Paypal ook daar zijn intrede gedaan, waarschijnlijk alleen maar om de percentages op te strijken. Ook één van de redenen dat ik nog steeds weiger om met Paypal te betalen. En Paypal kon een dochteronderneming zijn van TNT. Als er problemen zijn geven ze niet thuis.

Gr. Alfred

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 04 okt 2010, 08:48

Hi Alfred,

Je maakt gewag dat PayPal “niet thuis” geeft als er problemen zijn, maar je gebruikt het niet, leg dat eens uit? Ik gebruik al jaren PayPal voor buitenlandse betalingen want ik koop/verkoop over de gehele wereld. Daarvoor is het zeer praktisch en erg snel. Nederlanders verbied ik om met PayPal te betalen vanwege de kosten en omdat we in dit land nog steeds gratis geld kunnen overschrijven.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 okt 2010, 11:15

londoh schreef:Hi Alfred, Je maakt gewag dat PayPal “niet thuis” geeft als er problemen zijn, maar je gebruikt het niet, leg dat eens uit? Ik gebruik al jaren PayPal voor buitenlandse betalingen want ik koop/verkoop over de gehele wereld. Daarvoor is het zeer praktisch en erg snel. Nederlanders verbied ik om met PayPal te betalen vanwege de kosten en omdat we in dit land nog steeds gratis geld kunnen overschrijven.
Nee, ik gebruik geen Paypal. Ik ga af op de verhalen van collega's die andere hobby's bestieren en veel met Paypal betalen omdat ze hun objecten in USA / Canada / Australië of Engeland kopen. Eentje heeft het verhaal verteld dat hij een object met Paypal had betaald maar het bedrag was nooit bij de verkoper aangekomen. Vreemd verhaal maar hij heeft veel problemen gehad omdat hij kon bewijzen dat hij betaald had maar zelfs Paypal kon niet traceren waar het geld gebleven was. Zijns inziens hadden ze er ook niet zoveel moeite voor gedaan om het te achterhalen en tot op heden is hij het nog steeds kwijt. En ik zit niet bepaald te wachten op moeilijkheden omdat ik moet bewijzen dat ik betaald heb. Een aantal jaren geleden waren er ook problemen met Paypal omdat er een lek in hun systeem was en veel gegevens " op straat " lagen. Voor mij is de keus dus heel makkelijk, ik betaal in Euro's via Internet of in het uiterste geval met buitenlandse valuta als ik het object heel graag wil hebben. Ik ben ook niet zo'n wereldsnuffelaar, beperk me tot Europa.

Alfred

Londoh
† in memoriam †

Bericht door Londoh » 04 okt 2010, 11:28

Hi Alfred,

Ach ja verhalen van anderen die zijn er legio, ik dacht misschien heb je eigen ervaringen. Als je anderen gaat geloven dan onderneemt men helemaal niets meer. De kades staan zwart van de goede stuurlui, die toevallig allemaal werkeloos zijn. Voor mij is PayPal vaak een uitkomst en ik heb geen klachten. Ik beschouw de verhalen maar als de haat en nijd die er op bepaalde producten altijd is. Bijvoorbeeld het gesijk over Windows, de TNT, eBay, ABN-Amro en noem ieder groot merk of organisatie maar op. Dit jaar nog geen last gehad met TNT, heb drie computers met XL, Vista en WIN7 lopen allemaal als Tieten. Terug naar Marktplaats dat ik dus niet gebruik voor koop en verkoop. Ik heb een keer eens iemand enige honderden VOC duiten aangeboden omdat ie daarom vroeg, wat heb ik een gelul gehoord, was meteen in mijn duistere vermoedens bevestigd en van Marktplaats genezen.
Helaas is Londoh overleden, na een kort ziekbed, op 16 februari 2011.

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 04 okt 2010, 12:21

Marktplaats is wat mij betreft alleen handig als je wat oud meubilair kwijt wil,
en dan maar hopen dat eventuele bieders hun afspraken na komen.
voor de rest is het een waardeloze verkoopsite, er is geen enkele garantie/controle/structuur
een vrijgevochten bende dus.
en MP zelf is ook al geen hulp bij problemen bij koop of verkoop
hun standaard reactie: aangifte doen bij de politie

eBay is nog steeds favoriet, al lopen de kosten wel erg op,
en PayPal is voor mij de beste manier om zaken af te handelen zowel in Europa als Wereldwijd
ben het dan ook volledig eens met Londoh.
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 04 okt 2010, 13:35

Andres en Lon,

Het is maar net wat voor ervaringen je hebt gehad, hetzij negatieve, hetzij positieve. Qua financiën ben ik erg voorzichtig, ik ben in het verleden al vaak genoeg in de zeik genomen en belazerd dus dan volg je al snel de raad op van personen die een slechte ervaring hebben gehad. Persoonlijk heb ik geen problemen met Windows of MP maar ik ben wel voorzichtig. Ik verkoop ook wel eens iets via MP maar ben toch altijd blij als de koper een bevestiging stuurt dat het goed is aangekomen en men tevreden is. Onlangs veel gekocht op MP, alles ontvangen. Maar een CDRom die ik naar een collega in Duitsland had gestuurd is spoorloos verdwenen. Ik denk altijd maar zo, als het goed is waarom zou je dan veranderen. Dat geldt voor leveranciers van electriciteit, providers, etc. Misschien iets duurder maar je hebt er nooit gezeik mee. Maar als ik moest kiezen tussen MP en eBay dan kies ik toch voor eBay, maar dan wel op de betalingswijze wat voor mij vertrouwelijk is.

Gr. Alfred

andres
Senior lid
Senior lid

Bericht door andres » 04 okt 2010, 16:15

Ook ik hoor verhalen van mensen die opgelicht zijn op MP en eBay ,
en ook verhalen over hoe slecht het geregeld is, met PayPal.

als ik dan doorvraag blijkt dat ze niet zijn opgelicht , maar zich hebben laten oplichten.
niet gehinderd door enige kennis laten ze zich van alles wijsmaken door verkopers,
zowel op eBay als op MP zijn er meestal wel "" red flags""
dus bij twijfel niet inhalen, cq niet bieden.

de verkopers die in andere tijden een "" echte gouden Rolex "" in een café verkochten,
doen datzelfde nu op eBay en MP , en die verkopers zijn vandaag de dag, helaas nog steeds succesvol.
verzamelaar van niet Euromunten en Bankbiljetten

*versace*
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door *versace* » 05 okt 2010, 16:54

Grijsaard schreef:Vandaag twee valse biljetten binnengekregen via marktplaats. Beide hebben hetzelfde serienummer, schelen 5mm in lengte en je vingers worden vrijwel meteen zwart van de printerinkt. Tevens zie je duidelijke kniplijnen lopen langs de lengte van het biljet. Nu ben ik niet snel boos te krijgen maar dit maakt me wel woest. Ik heb vrijwel alle gegevens van de verkoper en heb hem gemaild. Nu wachten op reactie...
Hallo,

In uw geval zal het daadwerkelijk, om een simpele vervalsing gaan, dan is mijn vraagt,
waarom u 2 van zulke biljetten koopt, zonder ze PERSOONLIJK op te halen ???

Echter bestaan er ZEKER biljetten die PRECIES dezelfde serienummers hebben,
Ik hebt 4 jaar geleden twee C.Huygens biljetten gezien, met dezelfde s.nrs en
waarvan het drukbeeld ( achterzijdes ) PRECIES overloopt met elkaar ( dus als de biljetten boven elkaar zet, dan het net een groot biljet lijkt ) maar dan ook ECHT PRECIES, en kan alleen als de serienrs oplopend zijn ( of dus dezelfde nr.hebben) !

Probeer dat maar eens met 2 van hetzelde variant, zonder dat de serie oplopend zijn, dan komen de drukbeelden niet overheen, dat komt omdat biljetten niet altijd zijn plaats ligt, terwijl er in de geldbladen word gesnijden.(waardoor er dus vernijdingen onstaan ).

Grote voorbeelden zijn de Ned. biljetten met de Dollar-achtige look
(bijv: 1 Gld 1945 Wilhelmina)

Zijn de series oplopend of dezelfde, dan komen de drukbeelden ALTIJD overheen, ook al zijn de biljetten verkeerd gesneden !

Terug naar “Valse biljetten”