Zeldzame duit Overijssel TARS ISVLA NIA

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de provinciale en stedelijke muntslag. Duiten, stuiverstukken, rijders, schellingen, Stad Utrecht, Daventria, Overijssel, etc. En de Bataafse Republiek (1795-1801). Ook munten uit de zuidelijke Nederlanden kunnen hier geplaatst worden

Moderator: Robin

Supergraver
Donateur
Donateur

Zeldzame duit Overijssel TARS ISVLA NIA

Bericht door Supergraver » 18 dec 2017, 17:27

Hallo allemaal,

Ik was even benieuwd of deze duit een R2, R3 of misschien zelfs wel een R4 krijgt??

Op de site van Kees (Duiten.nl) staat het er bij deze duit niet achter.

In de 30 jaar dat ik zoek met de metaaldetector heb ik duizenden duiten gevonden, maar deze variant nog nooit...

En ook was ik benieuwd of deze duit vaker voorkomt??

Ps. De duit van de foto's heb ik even van Duiten.nl afgehaald.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

maarten89
Moderator
Moderator

Re: Zeldzame duit Overijssel TARS ISVLA NIA

Bericht door maarten89 » 20 dec 2017, 13:23

leuke variant ik heb zelf ook niet en ook nog nooit in het echt gezien. Tja denk dat sowiezo een R3 variant is. R4 niet want dan zijn er maar paar proefslagen geweest.

Groetjes,

Maarten
Verzameld: 1 en 2 stuiverstukken + duiten.

http://picasaweb.google.nl/103538629734 ... Gelderland

Supergraver
Donateur
Donateur

Bericht door Supergraver » 20 dec 2017, 20:04

Hoi Maarten,

Bedankt voor je berichtje :knipoog:

Ik heb dit muntje nu ook zelf in mijn bezit en ik vroeg me af hoe zeldzaam die was...

Want waar ik ook kijk op internet, nergens zie ik deze variant!!

sjors-sjors
Senior lid
Senior lid

Bericht door sjors-sjors » 20 dec 2017, 21:06

maarten89 schreef:leuke variant ik heb zelf ook niet en ook nog nooit in het echt gezien. Tja denk dat sowiezo een R3 variant is. R4 niet want dan zijn er maar paar proefslagen geweest.

Groetjes,

Maarten
Maarten, de Rtjes zeggen toch iets over hoeveel er nog over zijn.. niet hoeveel er van geslagen zijn? Al zijn er van een munt 100.000 geslagen als er nu nog maar bijvoorbeeld 2 over zijn mag je toch spreken over R4?

CorioCoins
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 20 dec 2017, 21:49

sjors-sjors schreef:
maarten89 schreef:leuke variant ik heb zelf ook niet en ook nog nooit in het echt gezien. Tja denk dat sowiezo een R3 variant is. R4 niet want dan zijn er maar paar proefslagen geweest.

Groetjes,

Maarten
Maarten, de Rtjes zeggen toch iets over hoeveel er nog over zijn.. niet hoeveel er van geslagen zijn? Al zijn er van een munt 100.000 geslagen als er nu nog maar bijvoorbeeld 2 over zijn mag je toch spreken over R4?
Ik ben het met je eens Sjors, dubbeltje 1945 is ook een R terwijl ruim 90 miljoen van geslagen zijn ;-)

maarten89
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 28 dec 2017, 17:45

sjors-sjors schreef:

Groetjes,

Maarten
Dat klopt maar zijn er echt wel meer over....

maarten89
Moderator
Moderator

Bericht door maarten89 » 28 dec 2017, 17:47

CorioCoins schreef:
sjors-sjors schreef:

Groetjes,

Maarten
Ik ben het met je eens Sjors, dubbeltje 1945 is ook een R terwijl ruim 90 miljoen van geslagen zijn ;-)
De rest ook omgesmolten bij jou voorbeeld bert. Bij deze zijn er vast meer in de grond. Maar denk dat maar 1 stempel is geweest met deze fout. Anders zag je hem wel vaker.

Terug naar “Provinciale en stedelijke muntslag en Bataafse Republiek”