Kort vraagje

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de provinciale en stedelijke muntslag. Duiten, stuiverstukken, rijders, schellingen, Stad Utrecht, Daventria, Overijssel, etc. En de Bataafse Republiek (1795-1801). Ook munten uit de zuidelijke Nederlanden kunnen hier geplaatst worden

Moderator: Robin

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Kort vraagje

Bericht door George_III » 31 jul 2017, 19:14

Even een kort vraagje. Recentelijk heb ik een lotje muntjes kunnen scoren, waaronder een 12 mijten uit Gent ten tijde van de opstand (topic volgt nog). Deze kwam echter met een kaartje, waarop de MPO Veiling van zes Mei 2005 werd genoemd. Helaas ben ik pas veel later begonnen met bieden bij de MPO (ik was toen zes jaar oud ;)), en heb ik deze catalogus dus niet in mijn bezit. Op internet staan wel wat voorgaande veilingen, maar dit gaat maar tot 2009 terug. Zou iemand, met iets meer ervaring in de muntenwereld, en deze catalogus in zijn bezit, wellicht even voor mij kunnen kijken? Het gaat waarschijnlijk om lot 93 (of 95, kan het niet geheel lezen), maar er staat ook nog een 25 op het kaartje. Zou iemand dus even een kijkje kunnen nemen welk lotnummer het nou precies is, of dit slechts deze munt is (of dat hij bijvoorbeeld in een lotje zat), en wat de startprijs of opbrengst is?

Alvast bedankt!

rtholen
Globale moderator
Globale moderator

Re: Kort vraagje

Bericht door rtholen » 31 jul 2017, 22:10

Lot 93
12 Mijt 1582 Gent - F/ZF met zware corrosie (vondstex.)

Inzet 15.

Helaas geen foto afgebeeld.
Vermoed dat de opbrengst dus 25 was...

George_III Great Britain
Moderator
Moderator

Re: Kort vraagje

Bericht door George_III » 31 jul 2017, 22:12

Dat beschrijft de munt inderdaad precies. Super bedankt voor het opzoeken! Wat betreft die 25 heb je denk ik redelijk gelijk. Nogmaals, Bedankt!

Terug naar “Provinciale en stedelijke muntslag en Bataafse Republiek”