Albertin

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de provinciale en stedelijke muntslag. Duiten, stuiverstukken, rijders, schellingen, Stad Utrecht, Daventria, Overijssel, etc. En de Bataafse Republiek (1795-1801). Ook munten uit de zuidelijke Nederlanden kunnen hier geplaatst worden

Moderator: Robin

Albertin

Berichtdoor vutter » 12 Apr 2017, 17:00

Tijdje terug een Albertin 1600 uit Doornik met de MD. gevonden. Was alweer een tijdje geleden dat ik goud had gevonden.
Bijlagen
P1020873 (Medium).JPG
P1020872 (Medium).JPG
vutter
Lid
Lid

eBay:

Re: Albertin

Berichtdoor Jan W » 12 Apr 2017, 18:50

Gefeliciteerd met deze mooie vondst! :klap: Voor die tijd een heel bedrag om zomaar te verliezen, i.t.t. de meer reguliere duiten en stuivers die men vindt.
Jan W
Donateur
Donateur

eBay: http://

Berichtdoor LUC » 12 Apr 2017, 19:19

Dat moet toch een geweldig gevoel geven als dit tevoorschijn komt ! :dizzie:
Ik heb begin deze maand te Dendermonde naar eentje gekeken maar dan muntatelier Antwerpen wel kwalitatief beter maar dat betaal je vlug rond de 500 a 600 euro.
Maar de jouwe is Doornik en gratis, dus 2 x beter. :thumb up: knap gedaan.
Ik heb vroeger als ik jong was ook een MD gehad ( ik zou ook schatten jager worden, maar de resultaten waren wat teleurstellend, ja je moet toch ook wat de plaatsen weten
en ook wat ervaring op bouwen en geduldig zijn).
Het grappige aan mijn schattenjacht periode (toen vond ik het niet zo leuk) toen ik hem terug wou verkopen aan de verkoper als tweedehands vertelde hij mij dat mijn MD defect was.
Ja, dacht ik dat is mooi om te horen, geen wonder dat ik niets deftig kon vinden. :lach:
Groeten Luc. :D
Gebruikers-avatar
LUC
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Liberia Liberia 

Berichtdoor sjors-sjors » 13 Apr 2017, 00:15

Schitterende vonst! Ik ben bang dat ik niet het geduld heb voor zoeken met de MD!
Gebruikers-avatar
sjors-sjors
Lid
Lid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Berichtdoor Nico » 13 Apr 2017, 20:18

Ja mooie vondst :kwijl:
Gebruikers-avatar
Nico
Lid
Lid

eBay:

Berichtdoor dukaat » 14 Apr 2017, 10:35

Mooie vondst hoor, en je hoeft niet bang te zijn dat de eigenaar zich bij je komt melden :thumb up:
dukaat
Donateur
Donateur

Nationale vlag:
Nederland Nederland 

Berichtdoor vutter » 14 Apr 2017, 15:39

Bedankt Luc. voor je leuke reactie. Bij mij gaat het ook wel eens mis. Zo reed ik jaren geleden 130 km. om een verondersteld prima plekje te onderzoeken, ik was alleen zo entousiast dat ik
vergeten was dat het die nacht 15 graden had gevroren. Ik sloeg mijn schop zo hard op de bevroren grond dat ik een volle minuut na stuiterde. Ben direct onverrichter zake huiswaarts gereden. :jajajaja:
vutter
Lid
Lid

eBay:

Terug naar Provinciale en stedelijke muntslag en Bataafse Republiek