euro's: goedkoop en goede kwaliteit en service en zo.

Plaats hier een bericht om een munten- en bankbiljettenhandelaren te promoten.
Forumregels
Deze rubriek kun je gebruiken om een handelaar te promoten. Geef wel even aan waarom je deze handelaar aanprijst. Enkel reclame maken in deze rubriek wordt niet gewaardeerd, deel ook actief mee in de andere rubrieken van het forum.
llinde Nederland
Superlid
Superlid

Re: euro's: goedkoop en goede kwaliteit en service en zo.

Bericht door llinde » 02 dec 2010, 17:16

Chris,

mijn conclusie is dat je dus gewoon een zwarthandelaar zoekt... :wink:

Iedereen moet voor zich zelf beslissen of hij daar aan meewerkt, maar denk er wel even over na dat door de belastingontduiking van de één de belasting van de ander die wel eerlijk is omhoog gaat...

Je rekenvoorbeeld van een 2 euro met 40 cent BTW en dan dus nog 60 cent over als je voor 3 euro verkoopt is rijkelijk naief.
Geloof jij werkelijk dat handelaren UNC munten aangeleverd krijgen voor nominaal, zonder de buitenste twee munten van een rol en dan ook nog geen verzendkosten hoeven te betalen?

Luit

Chris
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Chris » 02 dec 2010, 17:21

als ik die handelaren bekijk die Alfred zij dan wel geloof ik dat wel ja ;)
ook omdat ik bij een van hun wel eens had gekocht en dat waren echt wel unc en geen slechte kwaliteit

gr, Chris
Geld moet rollen,
het liefst mijn kant op.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 02 dec 2010, 18:30

Herman schreef:Men mag op de centjes letten daar is helemaal niets mis mee, maar wie het onderste uit de kan wil, kan de deksel op de neus krijgen :shock: Laat er een marge zijn waar zich de handel in kan bewegen, want als die wegvalt waar haalt men dan zijn munten? Denk eraan dat juist door die marge geboden, er een hele leuke handel mogelijk is met een ruim assortiment. Met een wat krappere beurs zijn er best leuke aankopen te doen, het hoeft niet allemaal direct het neusje van de zalm te zijn. Wat ik hier uiteindelijk mee wil zeggen is, gun iemand die winst. Juist daardoor floreert er een scala van aanbieders. :) Over beunhazen, valse munters, en andere randfiguren die ook in deze verzamelmarkt ronddwalen,daar heb ik maar een woord voor. NEGEREN!! :shock:Herman
Herman,

Handel is handel, dat snap ik ook wel. Doordat er veel handelaars/verkopers zijn heeft dat zijn weerslag op de prijs die uiteindelijk in het voordeel van de koper kan uitvallen. Ik ben het helemaal met je eens dat er zelfs voor iemand met een wat krappere beurs mogelijkheden zijn om een verzameling op te bouwen of aan te vullen. Het ligt er alleen maar aan wat voor eisen je stelt en wat je grenzen zijn. Toen ik in augustus begon met het verzamelen van 2 euro CC munten wist ik ook niet waar ik moest beginnen en wat de prijzen waren die voor munten gehanteerd werden. Ik heb geen krappe beurs maar ga geen honderden euro's neertellen voor 1 munt. Ik ben begonnen om alle informatie van euromunter (best lekker zo'n bron) op dit forum te lezen v.w.b. de munten en daaruit heb ik een lijst gemaakt van eurolanden en de uitgegeven munten. Vervolgens ben ik op sites gaan kijken en heb prijzen vergeleken van diverse verkopers en dan kom je tot verrassende uitkomsten. Je kunt inderdaad beter veel munten bij 1 persoon kopen dan 1 munt bij meerdere personen. Dat verhoud zich niet t.o.v. de portokosten. De drijfveer moet zijn dat je een leuke verzameling opbouwt en niet op stel en sprong alles in één keer MOETEN kopen, zo werkt het niet. Ik heb bij Willem veel kunnen kopen en daar ben ik nog blij mee, geweldige deal gemaakt en alles keurig verzorgd.
Ook bij andere handelaren op MP heb ik gekocht en ben ik zeer tevreden over. Maar als je een advertentie ziet op MP van een verkoper die al jarenlang op MP adverteert dan kun je niet zien of het een beunhaas is of geen BTW betaald. Ik gun iedereen zijn winst maar wat voor winst hij maakt dat zal me worst wezen. Het is een transaktie tussen koper en verkoper. Voor bepaalde duurdere munten denk ik dat je geduld moet hebben en bij jezelf te rade gaan wat je er voor uit wilt geven. Zoals bekend onlangs Finland 2004 en een aantal maanden geleden de duurdere munt van Slovenië gekocht en samen een bedrag neergeteld van 35 €. Het is dan geen UNC maar in mijn ogen een hele mooie kwaliteit munt en dan spring ik nog net geen gat in de lucht als hij binnenkomt maar het scheelt weinig. Ik heb nog niet eerder zo'n prijs gezien voor die 2 munten dus ben ik zeer tevreden met de nieuwe aanwinsten. Inmiddels heb ik 101 munten van de 2 € CC, heb ik er nog 8 in de voorverkoop gekocht en daar ben ik best trots op want al met al ziet het er toch zeer fraai uit in de albums. Het enige waar ik nog niet uit ben is de sortering in de albums. Ik heb 1 set van alle eurolanden op alfabet in een album zitten en een apart album met de 2 € CC munten. Onlangs zag ik een foto van een forumlid die een set EN de 2 € munten bij elkaar heeft op alfabet en dat lijkt me ook wel mooi. In ieder geval iets om over na te denken.
O ja, prioriteit blijft echter nog steeds papiergeld.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 02 dec 2010, 21:16

Ilosab schreef:Het enige waar ik nog niet uit ben is de sortering in de albums. Ik heb 1 set van alle eurolanden op alfabet in een album zitten en een apart album met de 2 € CC munten. Onlangs zag ik een foto van een forumlid die een set EN de 2 € munten bij elkaar heeft op alfabet en dat lijkt me ook wel mooi. In ieder geval iets om over na te denken.
Dit is weliswaar behoorlijk off-topic, maar minstens zo interessant als het originele onderwerp :wink:
Als je de "gewone" munten niet op jaar spaart is het het gemakkelijkst om die collectie in één map te houden zoals je nu al doet. Daar veranderd dan alleen wat aan als je er een nieuw land bij krijgt, of misschien een veranderde serie van een land als je daar tenminste ook aan doet.
Ik weet ook niet hoe je de twee euromunten nu sorteert, je zegt alleen maar dat ze in één map zitten.
Zelf heb ik ook zo'n map met de speciale 2 euromunten en daar heb ik ze op volgorde van uitgifte in, eigenlijk per jaar dus alhoewel ik niet op een nieuw blad begin bij een nieuw jaar, en ik moet zeggen dat mij dat beter bevalt dan per land bij de "normale" munten.
Het geeft een goed overzicht van de enorme verscheidenheid aan munten, en een saaie serie van bijvoorbeeld 2 euro Luxemburg CC valt niet zo op :wink:
Nadeel is wel dat een serie zoals Duitsland en Spanje die uitgeven natuurlijk niet zo uitkomen.
Als je echt niet kunt kiezen, is er ook nog de mogelijkheid om beide te doen, vraagt wat meer investering, maar de meeste munten zullen volgens mij niet of nauwelijks in waarde dalen, mogelijk zelfs wat stijgen.

Luit

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 02 dec 2010, 22:04

llinde schreef:Paul,

even een rekensommetje.
Een rol munten inclusief transport kost zo ongeveer 60 tot 65 euro.
Uit een rol haal je 23 verkoopbare munten (als het meezit), de buitenste 2 zijn normaal gesproken niet verkoopbaar.
Blijft over gemiddeld 58,50 voor 23 munten, dat is 2,55 per munt.
Tel daar 19% BTW bij op en je zit op iets boven de 3 euro.

Zeg jij maar hoe je dan aan heel andere inkoopprijzen komt.
Natuurlijk hoeft niet ieder geregistreerde zakelijke verkoper bij ebay netjes BTW af te dragen, er zijn er vast die wel wat risico durven te nemen...

Luit
Ik ken ook rolprijzen van 55 tot 58 euro! Mijn vraag is dan ook hoe een groot aantal Duitse handelaars de rollen kan aanbieden voor 60 euro?

Als ik mijn munten rechtstreeks bestel bij mijn handelaar, dus buiten eBay om, dan het inderdaad 'zwart' gaan. Want ik betaal echt geen 3 euro per munt. En als zal dat wel het geval zijn, heb ik daar geen moeite mee, gezien de moeite en service die hij altijd verleent.

Groeten Paul

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 02 dec 2010, 22:30

Paul,

Als jij een Duitse handelaar kent die rollen aanbied voor 60 euro inclusief verzending, mag je je gelukkig prijzen.
De meeste Duitse handelaren willen alleen voor de verzending al 17 euro hebben...

Luit

euromunter
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door euromunter » 03 dec 2010, 08:58

llinde schreef:Paul,

Als jij een Duitse handelaar kent die rollen aanbied voor 60 euro inclusief verzending, mag je je gelukkig prijzen.
De meeste Duitse handelaren willen alleen voor de verzending al 17 euro hebben...

Luit
Maar de verzendkosten hebben toch niets te maken met de marge van de winst op de rollen. Ik ging in een eerder bericht ervan uit dat een handelaar een rol voor 75 euro moet verkopen (= 3 euro per stuk), maar ik het btw verhaal zag ik over het hoofd. Ik weet dan niet hoe die handelaren het doen die de munten voor 3 euro of minder aanbieden. Ik betaal zelden meer dan 3 euro voor een munt en daarnaast ook nog eens een hele goede service!

Groeten Paul

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 03 dec 2010, 09:18

llinde schreef:Dit is weliswaar behoorlijk off-topic, maar minstens zo interessant als het originele onderwerp :wink:
Als je de "gewone" munten niet op jaar spaart is het het gemakkelijkst om die collectie in één map te houden zoals je nu al doet. Daar veranderd dan alleen wat aan als je er een nieuw land bij krijgt, of misschien een veranderde serie van een land als je daar tenminste ook aan doet. Ik weet ook niet hoe je de twee euromunten nu sorteert, je zegt alleen maar dat ze in één map zitten. Zelf heb ik ook zo'n map met de speciale 2 euromunten en daar heb ik ze op volgorde van uitgifte in, eigenlijk per jaar dus alhoewel ik niet op een nieuw blad begin bij een nieuw jaar, en ik moet zeggen dat mij dat beter bevalt dan per land bij de "normale" munten. Het geeft een goed overzicht van de enorme verscheidenheid aan munten, en een saaie serie van bijvoorbeeld 2 euro Luxemburg CC valt niet zo op :wink: Nadeel is wel dat een serie zoals Duitsland en Spanje die uitgeven natuurlijk niet zo uitkomen. Als je echt niet kunt kiezen, is er ook nog de mogelijkheid om beide te doen, vraagt wat meer investering, maar de meeste munten zullen volgens mij niet of nauwelijks in waarde dalen, mogelijk zelfs wat stijgen. Luit
Luit,
Het setje gewone munten van ieder land staat op alfabet dus in principe heb ik weinig problemen als er een nieuw land bijkomt zoals Estland bijvoorbeeld, die kon gewoon tussen Duitsland en Finland geplaatst worden. Per land heb ik één blad en een voorgedrukt schutblad. Nadeel is wel dat ik 2 albums met munten heb omdat de munten geplaatst volgens de volgorde van het schutblad. De 2 € munten staan op alfabetische volgorde van land en daarbinnen op jaartal. Per land heb ik ruimte genoeg overgelaten om nieuwe aanwinsten te plaatsen zodat ik niet iedere keer na uitgifte van een nieuwe munt alle andere munten moet verplaatsen. Als ik de sets en de 2 € munten samenvoeg zonder gebruik te maken van de schutbladen dan scheelt het me wel aardig wat ruimte, in de albums en in de kast. Ik ben er nog steeds niet uit maar heb tijdens de feestdagen alle tijd om er over na te denken. In ieder geval bedankt voor je reaktie.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), Euromunten + coincards Nederland.

Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab » 17 dec 2010, 20:29

Ik heb de feestdagen maar niet afgewacht maar ben vanmiddag aan de slag gegaan met mijn euromunten. Vanmorgen om 6:15 uur op mijn werk begonnen maar het winterse weer nam dusdanige vormen aan dat ik maar om 13:15 uur naar huis ben gegaan. Dus alle tijd om aan de slag te gaan. Ik had 2 albums met van ieder euroland 1 set, inclusief Hartberger schutbladen. En ik had 1 map met alle 2 euro CC munten die ik tot op heden had verzameld. Ik heb de sortering nu alsvolgt aangepast. De eurolanden op alfabetische volgorde te beginnen met één set per land en vervolgens de uitgebrachte 2 euromunten CC, gevolgd door een zwart schutblad (ik heb een zwak voor de kleur zwart). Dus setje België en daarachter de 2 euromunten. Vervolgens Cyprus en daarachter de 2 euromunten etc. Per land wel op een nieuw blad begonnen. Het resultaat is 2 mappen met alle 20 eurolanden. Al met al scheelt het me een map en de sortering met de zwarte schutbladen vind ik mooier maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik heb nu wel 19 (Estland ontbreekt) voorgedrukte Hartberger schutbladen over maar die probeer ik tezijnertijd wel te verkopen op MP. En lukt dat niet dan blijven ze gewoon in de kast liggen, ze liggen mij niet in de weg.
Ja, zo'n wintersweertje is soms niet verkeerd.

Gr. Alfred

llinde Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door llinde » 17 dec 2010, 21:34

Ilosab schreef:(ik heb een zwak voor de kleur zwart).
Ik vind ook dat veel munten beter uitkomen in combinatie met zwart, heb me zelfs wel eens afgevraagd waarom er geen zwarte munthouders zijn.

Luit

Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 18 dec 2010, 08:21

llinde schreef:Ik vind ook dat veel munten beter uitkomen in combinatie met zwart, heb me zelfs wel eens afgevraagd waarom er geen zwarte munthouders zijn.

Luit
Ben ik het helemaal mee eens, zwarte munthouders zijn qua productie te duur en ze zouden ze niet verkocht krijgen voor een rendabele obbrengst. heb dit al eens nagevraagd bij Importa. Je eigen munthouders laten bedrukken (met bijvoorbeeld je naam er op voor handelaren) schijnt al bijzonder duur te zijn, gezien de hoeveelheden die je moet afnemen.

Het nieuwe systeem van Leuchtturm vind ik wel interessant, maar ook (persoonlijk) duur. Dit zijn plastik doosjes (dun) waarin je de munt in een zwarte schuimlaag stopt.

http://www.leuchtturm.com/epages/leucht ... cts/339268

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Munten- en bankbiljettenhandelaren”