10 cent 1994 medailleslag Nederlandse Antillen

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

Volgers: voskeman

10 cent 1994 medailleslag Nederlandse Antillen

Berichtdoor Vennie » 03 Apr 2010, 09:33

Nieuw in Mevius 2010: 10 cent 1994 Nederlandse Antillen in medailleslag. Het heeft wat moeite gekost, maar eindelijk wordt deze variant erkend. De vraag is alleen: is het een zeldzaamheid of een normale variant?
De variant viel me op toen ik een lading dubbeltjes binnenkreeg, daar ik op jaartal verzamel draaide ik elk dubbeltje letterlijk om, Ik bleek er uiteindelijk twee in bezit te hebben, waarvan ik er 1 geruild heb. Ik ben daarna bij vele muntenwinkels gaan informeren, iedereen deed het af alsof het normaal was, maar niemand kon me er een tonen. In de muntkoerier heeft het wel gestaan. Mevius had ook serieuze interesse en beloofde na beoordeling het muntje op te nemen, maar nog zonder waarde. Ik ben benieuwd of iemand van jullie bekend is met deze variant.

Bij de Nederlandse Munt wisten ze me te vertellen dat inderdaad een tijdje een stempel verkeerd om heeft gezeten. Ze wisten alleen niet of dit een uur, een dag, een week of een maand was...
Dus na 5 cent 1966 Suriname ook een 10 cent 1994 Nederlandse Antillen in medailleslag!
Vennie
Aankomend lid
Aankomend lid

eBay:

Berichtdoor jeffelz » 03 Apr 2010, 10:00

Ik denk dat er hier nog wel aardig wat van zijn aangezien je uit een lotje er 2 vind...
Gebruikers-avatar
jeffelz
Volledig lid
Volledig lid

eBay:

Berichtdoor voskeman » 03 Apr 2010, 12:32

Zelf zou ik verwachten dat je juist uit een rolletje meer exemplaren haalt.
Als ze net van het KNM komen.
Gebruikers-avatar
voskeman
Senior lid
Senior lid

eBay:

Terug naar Misslagen, varianten en andere afwijkingen