duitse munt met gladde rand.

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

Lotus07
Superlid
Superlid

Re: duitse munt met gladde rand.

Bericht door Lotus07 » 24 jul 2015, 10:39

ilsje_92 schreef:Weet iemand waar ik zoon munt kan verkopen? Ik spaar zelf geen munten!
Je zou Marktplaats kunnen proberen of anders de forummarkt, bovenin de pagina (bijna direct onder het logo) kun je daar op komen. Ik denk persoonlijk dat het gewoon een vorm van slijtage is, heb het namelijk wel op meer 2 eurostukken gezien die door mijn hand zijn gegaan. Je kunt ook zien dat het muntoppervlak veel meer gesleten is als de linkermunt.
Verzamelt: wereldmunten en -bankbiljetten; is vooral op zoek naar DDR, Oostblok en NL munten/biljetten!

llinde
Superlid
Superlid

Re: duitse munt met gladde rand.

Bericht door llinde » 24 jul 2015, 13:46

arnout bruins schreef:Ik den dat iets soortgelijks met de randschrift machine is gebeurt; versleten waardoor de rand bijna glad is geworden
Het randschrift wordt eerst aangebracht, vaak al door de leverancier van de rondellen, tijdens het slaan worden de ribbels aan de zijkant aangebracht.
Bij deze munt lijkt het er op dat het randschrift prima op het muntplaatje is aangebracht maar de ribbels tijdens het slaan niet, zou kunnen dat het randstempel versleten of volgelopen is.

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”