Het forum heeft een grote update ondergaan. Het traditionele munthunter logo komt binnenkort weer terug. De forummarkt en kalender krijgen een eigen forum. Indien er foutmeldingen plaatsvinden, graag deze aan Atox melden of emailen naar atoxhybrid@gmail.com.

1 euro 2001 met 'dubbele kopzijde'

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

Jan W
Donateur
Donateur
eBay: http://

Re: 1 euro 2001 met 'dubbele kopzijde'

Bericht door Jan W » 02 nov 2014, 10:41

resparvae schreef:Omdat het tijdens het slaan is gebeurd is het wel interessant voor verzamelaars van ingeslagen metaalsplinters en dergelijke.
Ik wist niet dat op het gebied van ingeslagen metaalsplinters ook nog weer aparte verzamelaars van zijn. Ik kom dat eigenlijk ook bijna nooit tegen (wel de andere plaatfoutjes zoals gietgalletjes, blaasjes, scheurtjes). Ik heb zelf één munt, een Engelse crown uit 1929, waarop je in het veld op de achterzijde een "vlekje" ziet. Onder een loep zie je echter duidelijk een koperkleurig metaalsplintertje die in- of mee geslagen is in het muntplaatje. Zelf vind ik het wel leuk dat er dus ook bij de Royal Mint wel eens wat misging.

Terug naar “Misslagen, varianten en andere afwijkingen”