Misslag 10 euro cent

Plaats hier berichten over misslagen, varianten, fouten op munten, of andere zaken die niet overeen komen met een normale munt.

Moderator: maarten89

Volgers: koenmunten

Re: Misslag 10 euro cent

Berichtdoor llinde » 14 Mrt 2017, 23:18

Mooie Muntjes schreef:In dit geval zie je een aantal dubbeltjes van Nederland 2000 met vrijwel hetzelfde mankement. Dit is op zijn minst verdacht. Zoals met veel dingen wordt de prijs bepaald door vraag & aanbod. Als er de komende jaren meer van deze dubbeltjes opduiken dan kun je er je klok op gelijk zetten dat de prijs keldert.

Met stempelbreuken is de kans heel reëel dat er meer van in omloop zijn. Op het moment dat het probleem ontdekt wordt zijn er vaak wel een aantal gelijksoortige geslagen en het is lastig om die allemaal uit de bak te vissen. En dus wordt de prijs lager naarmate de tijd verstrijkt en er meer gevonden worden.
Het heeft dan ook nauwelijks zin om in dit geval veilingen van onverkochte exemplaren van 5 jaar terug aan te gaan halen om een realistische prijsbepaling weer te geven en ik snap ook wel dat een opmerking als "het bieden start bij veilingen vanaf €80" klinkt natuurlijk veel beter als "voor €80 bleef zo'n munt 5 jaar geleden onverkocht" of "recente veilingen geven een verkoopprijs van €45 excl."
Op zijn minst is dat weglaten van belangrijke informatie en een halve waarheid.

Ik blijf dus bij mijn stelling dat de verkoper hier alternative facts gebruikt en hoef echt niet verder te zoeken zoals hij suggereert.... :lollig:
Gebruikers-avatar
llinde
Superlid
Superlid

Nationale vlag:
Nederland Nederland 
eBay:

Re: Misslag 10 euro cent

Berichtdoor koenmunten » 15 Mrt 2017, 12:19

Ik gun natuurlijk altijd iedereen een goede opbrengst bij verkoop van items... maar krijg hier een wat ongemakkelijk gevoel bij.
Informatie vragen, en daarbij op een goede manier geholpen worden en daarna zo selectief shoppen uit de verkregen informatie. Dat voelt niet goed :onfused:
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Gebruikers-avatar
koenmunten
Moderator
Moderator

Nationale vlag:
Indonesia Indonesia 
eBay: http://www.ebay.nl/sch/koenmunten/m.htm ... 7675.l2562

Vorige

Terug naar Misslagen, varianten en andere afwijkingen