misdruk of niet ?

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op biljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet

Moderator: Arjena3

marcel vm
Nieuw lid
Nieuw lid

misdruk of niet ?

Bericht door marcel vm » 06 mar 2018, 15:35

misdruk 1 50 ct.jpg
Kan iemand mij iets vertellen over dit 50 cent biljet , dit biljet heb ik als "misdruk" gekocht ? (het donkere biljet) Exact dezelfde misdrukken staan op verzamelaarsmarkt en MA-shops te koop voor €500,- Ik vraag vervolgens wat de waarde van mijn biljet is en krijg te horen dat deze geen waarde heeft ? Zal wel verkleurd zijn door de zon werd me verteld .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Jan W
Donateur
Donateur

Re: misdruk of niet ?

Bericht door Jan W » 06 mar 2018, 19:56

marcel vm schreef:Ik vraag vervolgens wat de waarde van mijn biljet is en krijg te horen dat deze geen waarde heeft ? Zal wel verkleurd zijn door de zon werd me verteld .
Aan wie vroeg je wat de waarde van het biljet was? Verkleurd door de zon lijkt me trouwens onzin, door de zon verkleurde biljetten worden volgens mij nooit donkerder..

Hopen dat één van onze bankbiljettenverzamelaars hier meer inzicht in kan geven.

marcel vm
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door marcel vm » 06 mar 2018, 20:55

Ik heb de mail helaas verwijderd, maar de vraag had ik gesteld via contact verzamelaarsmarkt en het antwoord kwam volgens mij van de ruiter ? (niet van theo peters zoals ik eerder vermelde)

Patrickp_nl
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl » 15 apr 2018, 23:09

Deze biljetten zijn gedrukt in een tijd van materiaalschaarste.
Bovendien zijn het ook niet de jongste biljetten, dus heeft de tijd veel kunnen beinvloeden.
Het is zeker geen misdruk, dus heeft de tijd de kwaliteit van het biljet beinvloed.
Daarnaast zijn er zeker iets lichtere en donkerdere uitvoeringen bekend.

Conclusie: geen misdruk.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

PietjePuk190
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 » 15 apr 2018, 23:17

Alleen al het feit dat de kleur op beide biljetten overal hetzelfde is. Je moet je voorstellen dat deze biljetten in grote haast gedrukt zijn. Ik zou niet weten wat er de "mis"druk aan zou zijn. Wie hier geld aan wil verdienen heeft een goed verhaal nodig.
IBNS NL lid 681
IBNS Int lid 11993
WK 2018: Ambassadeur van Senegal

Patrickp_nl
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl » 16 apr 2018, 00:06

marcel vm schreef:
misdruk 1 50 ct.jpg
Kan iemand mij iets vertellen over dit 50 cent biljet , dit biljet heb ik als "misdruk" gekocht ? (het donkere biljet) Exact dezelfde misdrukken staan op verzamelaarsmarkt en MA-shops te koop voor €500,- Ik vraag vervolgens wat de waarde van mijn biljet is en krijg te horen dat deze geen waarde heeft ? Zal wel verkleurd zijn door de zon werd me verteld .
Marcel,
Ik bekijk net de afbeelding van het donkere biljet, en zie in het gezicht van Hare Majesteit Koningin Wilhelmina dat de details rond de ogen anders lijken te zijn dan op het echte biljet.
Ben je in de gelegenheid een zeer nauwkeurige scan van het gezicht te maken? Ik twijfel op dit moment zelfs aan de echtheid van het donkere biljet!
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

marcel vm
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door marcel vm » 16 apr 2018, 11:09

Marcel,
Ik bekijk net de afbeelding van het donkere biljet, en zie in het gezicht van Hare Majesteit Koningin Wilhelmina dat de details rond de ogen anders lijken te zijn dan op het echte biljet.
Ben je in de gelegenheid een zeer nauwkeurige scan van het gezicht te maken? Ik twijfel op dit moment zelfs aan de echtheid van het donkere biljet![/quote]

Het biljet staat ook op marktplaats , daar zijn de foto's flink groter als je ze aanklikt.
Maar nog even dit , exact deze biljetten worden bij handelaren aangeboden als zijnde kleurenvariant/misdruk voor prijzen 25 maal hoger dan het gewone biljet . Maar dan ook echt precies gelijk aan dit biljet.
Zelf heb ik er €12,- voor betaald dus ik kan niet echt van en miskoop spreken. Daar klaag ik niet over :)

Terug naar “Misdrukken”