Reproducties

Plaats hier berichten over misdrukken, fouten op biljetten of andere zaken die niet overeen met een normaal biljet

Moderator: Arjena3

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Reproducties

Bericht door SnakeDoc » 13 feb 2013, 22:36

Ik zie de laatste tijd op sites als Marktplaats.nl en Ebay steeds meer aangeboden reproducties van biljetten.

Zo hier bijvoorbeeld het Erasmus biljet:

http://www.ebay.de/itm/100-Gulden-Niede ... 5897b77a7b

Vaak ook dubbelbedrukt, maar nou vroeg ik me af. Hoe weet of ik met een reproductie te maken heb? Ik zie zo op de afbeelding van het betreffende biljet niks wat daar op duidt.

Is er iets waar je op kunt letten, zodat je niet per ongeluk zo'n biljet aanschaft ipv het gewenste origineel?
Ik neem aan dat zo n biljet niet een echt watermerk heeft?
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Dick
Superlid
Superlid

Re: Reproducties

Bericht door Dick » 14 feb 2013, 10:11

Een echt biljet heeft altijd een watermerk, maar in dit geval kun je het alleen aan de prijs al wel zien, het orgineer koop je niet voor € 6,70.

Groet
Dick
verzamelaar van de 2 euro cc en sets op jaartal in unc of BU kwaliteit en
koninkrijks munten van Willem I , II , III en Wilhelmina.

SnakeDoc
Donateur
Donateur

Bericht door SnakeDoc » 14 feb 2013, 10:55

Nee dat snap ik, maar wie zegt dat er geen volk is dat zulk soort biljetten aanbiedt voor de standaard prijzen.
Geïnteresseerd in bankbiljetten Nederland van voor de Euro, Nederlands kampgeld en Noodgeld WWII.

Patrickp_nl
Senior lid
Senior lid

Bericht door Patrickp_nl » 28 aug 2014, 22:31

De afbeeldingen die deze verkoper plaatst zijn m.i. van echte biljetten! Wat je ziet is dus niet wat je krijgt! Er staat zowel in de titel als omschrijving "das es sich om ein Reproduction händelt". Waarschijnlijk een afdrukje met een printer... :Bleeh:
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld 1573-2002". Bestelbaar op http://www.patrickp.nl

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 29 aug 2014, 11:45

Geverfde euromunten, reproducties van bankbiljetten en het verkoopt ook nog! :wtf: :wtf:

Wat wordt het volgende verzamelgebied (aka gat in de markt)? Geverfde bankbiljetten of reproducties van geverfde euromunten? :wave:

marksch Poland
Senior lid
Senior lid

Bericht door marksch » 29 aug 2014, 12:34

Jan: eerst plastic munten (die zijn er al), vervolgens reproducties van plastic munten en daarna reproducties van broodpenningen, gemaakt van deeg.

Groet,

Mark

Arjena3
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Arjena3 » 29 aug 2014, 12:40

Als ik zie hoeveel ervan verkocht wordt denk ik dat ik mijn fullcolour drukwerk printer eens ga aanzetten :lach:

spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord » 29 aug 2014, 15:09

marksch schreef:Jan: eerst plastic munten (die zijn er al), vervolgens reproducties van plastic munten en daarna reproducties van broodpenningen, gemaakt van deeg.

Groet,

Mark
En deze vervolgens in een coincard :)

Jan W
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W » 29 aug 2014, 16:56

spatbord schreef:
marksch schreef:Jan: eerst plastic munten (die zijn er al), vervolgens reproducties van plastic munten en daarna reproducties van broodpenningen, gemaakt van deeg.

Groet,

Mark
En deze vervolgens in een coincard :)
En daar vervolgens weer gekleurde reproducties van maken ter nagedachtenis van-om-het-even-wat-als-het-maar-geld-opbrengt... :gniffel:

Terug naar “Misdrukken”