Rubriek voor volledige leden

Hier worden veel gestelde vragen geplaatst of vragen die wellicht anderen kunnen helpen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Rubriek voor volledige leden

Bericht door Munthunter »

Beste forumleden,

Er is een nieuwe rubriek aangemaakt waarin volledige leden downloads, bestanden en interessante berichten kunnen vinden. Zo zul je er een dezer dagen de vlaggen en jaarkaartjes vinden die je voor de euromunten kunt gebruiken. Je kunt dan het bestand of afbeelding downloaden en dit op dik papier uitprinten. Deze kaartjes kunnen dan als een munthouder in je album worden gestopt. Print je ze uit op een stickervel, dan kun je ze plakken op een dichte munthouder.

Deze service is dus enkel voor forumleden die zich aanmelden voor de gebruikersgroep 'volledige leden'. Om deel te nemen aan deze gebruikersgroep is het wel noodzakelijk om 50 of meer berichten te hebben geplaatst op het forum. Dit om te voorkomen dat men zich aanmeldt om enkel voor deze zaken het forum te bezoeken of te registreren. De bestanden, berichten of downloads worden geheel gratis ter beschikking gesteld door forumleden die er hun eigen tijd en energie in hebben gestoken. Het is dan ook niet gewenst dat volledige leden deze zaken doorspelen aan derden. Mocht blijken dat een volledig lid dit wel doet, dan is uitsluiting van deze gebruikersgroep mogelijk.

Men kan zich aanmelden voor de gebruikersgroep ereleden door naar het gebruikerspanneel te gaan en daar op het tabblad 'gebruikersgroepen' te klikken. Selecteer de gebruikersgroep 'volledig lid' door het te selecteren en klik op versturen. De aanvraag is dan verzonden en we zullen je zo snel als mogelijk accepteren voor deze gebruikersgroep.

Let wel op je dient dus eerst 50 (informatieve) berichten op het forum geplaatst te hebben. Er wordt nagekeken of deze berichten dus inderdaad informatief zijn. Door snel een 50-tal berichten te plaatsen om maar lid te kunnen worden, heeft dus geen zin. De regels voor deze berichten zijn niet erg zwaar, maar er is natuurlijk wel enige controle. ;)

Veel plezier en dank aan alle leden die deze zaken belangeloos tot onze beschikking stellen. Een bedankje aan hen wordt zeer zeker gewaardeerd.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Roermunt Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Nieuwe rubriek voor ereleden

Bericht door Roermunt »

Hallo Jeroen,

Perfect zo, ik ben pas sinds kort lid, maar zal in de komende tijd wel wat berichten kunnen plaatsen en zal me dan aanmelden
voor de gebruikersgroep ereleden.

In ieder geval alvast iedereen hartstikke bedankt voor zijn/haar bijdrage.

Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Dank je wel Guido,

Het lijkt mij wel belangrijk dat we deze richting op moeten gaan, anders komen er straks leden die enkel hier komen om deze zaken te halen en dan nooit meer iets van zich laten zien... De zogenaamde hit and runners...

Ik zal nou ook weer niet al te streng zijn, anders gaan mensen straks berichten plaatsen om maar op het aantal van 50 te komen. heb je er dus wat minder, maar deel je wel actief en zinvol mee aan het forum, dan kunt je, je altijd opgeven voor de gebruikersgroep.

Gr. Jeroen
Roermunt Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Roermunt »

O, maar ik heb ook wel geduld hoor…
Ik heb mijn euromunten series op jaartal en land nu netjes gerangschikt in Importa MH20 albums.
Per pagina heb ik 2 series inzitten, de 4 overige velden (van de 20) heb ik links de landenvlag en rechts het land met jaartal ingestoken.
Ook geprint op dik papier en dan nog een dichte munthouder er achter. Ziet er nu al mooi uit.
Maar misschien nog mooier met de kaartjes die Gible of Bernard gaan maken.
Wellicht dat ik er eens foto's van maak en bij "mijn verzameling" in dit forum laat zien.
De 2 euro cc heb ik bij elke verschillende munt 1 dichte munthouder met infokaartje zitten (dus voor Duitsland alle letters maar 1 kaartje,
en ook voor de gezamelijke munten van 2007 en 2009 1 kaartje).

Gr. Guido
Verzamelt 2 Euro cc en (zilveren) verzamelaarsmunten Euro.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik vind het wel een goed plan om leden met 50 of meer berichten in aanmerking te laten komen voor het gesloten topic. Anders krijg je dezelfde soort types als voor de gratis kaartjes :knipoog:
Ik zit met smart te wachten op die kaartjes van Gible.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Je kunt nu in het forum hoor Alfred
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ok, ga ik vanavond doen als ik weer thuiskom.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Ok dit vind ik een zeer goeie oplossing hiervoor :D
heb juist mij aangemeld en wacht nog op de goedkeuring :D

mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
koiboyke Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door koiboyke »

Ik heb me ook aangemeld ff wachten op keuring.
Is een prima oplossing zo.
Gr Mark :klap:
het geld blijft in de wereld en wij moeten eruit.

Voor meer bodemvondsten kijk op https://www.facebook.com/pages/Der-Koi- ... 9796062944
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ik heb me wel aangemeld, maar vind zelf deze rubriek onnodig. Ik ben er zelf een voorstander dat zoveel mogelijk voor iedereen beschikbaar is... en dan download er eens iemand een landenvlaggetjesbestandje o.i.d. terwijl hij/zijn nog geen inhoudelijke stukkies geleverd heeft, nou en...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
AUF008

Bericht door AUF008 »

koenmunten schreef:Ik heb me wel aangemeld, maar vind zelf deze rubriek onnodig. Ik ben er zelf een voorstander dat zoveel mogelijk voor iedereen beschikbaar is... en dan download er eens iemand een landenvlaggetjesbestandje o.i.d. terwijl hij/zijn nog geen inhoudelijke stukkies geleverd heeft, nou en...
Voor beide standpunten is natuurlijk wat te zeggen.
Ik snap heel goed dat Jeroen een beetje probeert tegen te gaan dat er een hoop meegenomen word
waar andere zichtbaar veel tijd en moeite hebben in gestoken.

Misschien is ook een soort tussenweg te verzinnen, bv de kaartje beschikbaar maken voor iedereen, maar dan met een signature/watermerk o.i.d. van de maker.
Dan kan je nieuwe leden een "teaser" geven en motiveren om terug te blijven komen, later bij de 50 posts kunnen ze dan een schone versie halen uit de afgesloten sectie.
Maar dat levert misschien weer extra administratie op.... :P
Diocol Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Diocol »

Ik denk persoonlijk dat het een prima methode is om ongewenste bezoekers tegen te houden. :thumb up:
Maar er zijn ook leden die niet zoveel verstand hebben van munten en juist dit forum bezoeken om veel te lezen en te leren.
Ik kan mij dan ook voorstellen dat die niet snel aan de 50 berichten komen. :(
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Ilosab schreef:Ik vind het wel een goed plan om leden met 50 of meer berichten in aanmerking te laten komen voor het gesloten topic. Anders krijg je dezelfde soort types als voor de gratis kaartjes :knipoog:
Ik zit met smart te wachten op die kaartjes van Gible.

Gr. Alfred
Haha! Leuk om te horen! En als je andere kaartjes wilt pb me dan maar :hahaha:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Diocol schreef:Ik denk persoonlijk dat het een prima methode is om ongewenste bezoekers tegen te houden. :thumb up:
Maar er zijn ook leden die niet zoveel verstand hebben van munten en juist dit forum bezoeken om veel te lezen en te leren.
Ik kan mij dan ook voorstellen dat die niet snel aan de 50 berichten komen. :(
Munthunter schreef:Ik zal nou ook weer niet al te streng zijn, anders gaan mensen straks berichten plaatsen om maar op het aantal van 50 te komen. heb je er dus wat minder, maar deel je wel actief en zinvol mee aan het forum, dan kunt je, je altijd opgeven voor de gebruikersgroep.

Gr. Jeroen
@Koen, je schrikt er van hoe veel zaken hier van het forum af worden gehaald en op buitenlandse fora worden geplaatst, zonder enig overleg of vraag of dit mag worden gebruikt... Vandaar dat ik het niet nodig vind dat wij deze leuke initiatieven van (op dit moment) Gible en Bernard3 open en bloot moeten laten staan. Ik zie het ook als iets extra's voor het forum.

Gr. Jeroen
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

He Jeroen,

Als het nodig is gewoon doen hoor, jij hebt inzicht wat er zoal afgehaald worden en door wie.
vindt het alleen soms jammer dat dit soort dingen nodig zijn :(

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

ik heb wel erg veel berichten geplaatst :klap:
maar of er 50 informatieve tussen zitten....
:thumb up: :lach: :lach: :lach: :P :wave:
veel plezier heb ik wel,al ruim een jaar! :angel:
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

leon voorn schreef:ik heb wel erg veel berichten geplaatst :klap:
maar of er 50 informatieve tussen zitten....
:thumb up: :lach: :lach: :lach: :P :wave:
veel plezier heb ik wel,al ruim een jaar! :angel:
Nou tussen die 652 berichten zullen we wel wat bij elkaar sprokkelen ;)

Gr. Jeroen
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Zijn er nog leden die ook lid willen worden van de speciale groep 'ereleden'? Als lid van deze groep moet je wel minimaal 50 berichten hebben geplaatst op het forum (informatieve), je kunt als erelid in een eigen rubriek waar je leuke downloads vindt.

Men kan zich aanmelden voor de gebruikersgroep ereleden door naar het gebruikerspanneel te gaan en daar op het tabblad 'gebruikersgroepen' te klikken. Selecteer de gebruikersgroep 'ereleden' door het te selecteren en klik op versturen. De aanvraag is dan verzonden en we zullen je zo snel als mogelijk accepeteren voor deze gebruikersgroep.

Gr. Jeroen
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

He Jeroen,

Kan het geen ander naampje krijgen, meestal heeft een organisatie, forum o.i.d. maar een paar ereleden.
Dan denk ik eerder aan mensen die meer dan duizend informatieve berichten geschreven hebben, dus eric zou een erelid kunnen zijn en bijv. Paul, maar dan houdt het eigelijk toch snel op met ereleden :knipoog:

Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

koenmunten schreef:He Jeroen,

Kan het geen ander naampje krijgen, meestal heeft een organisatie, forum o.i.d. maar een paar ereleden.
Dan denk ik eerder aan mensen die meer dan duizend informatieve berichten geschreven hebben, dus eric zou een erelid kunnen zijn en bijv. Paul, maar dan houdt het eigelijk toch snel op met ereleden :knipoog:
hier zou ik ook mee akkoord zijn (en kijk maar naar mijn tellertje, deze staat maar effe boven de 400)
erelid vind ik ook een naam voor mensen die 1000-2000 berichten getypt hebben
(zoals Jeroen, Paul, Alfred, ...) maar veel ereleden vind ik misschien ook niet zo'n goeie naam voor deze groep
maar vind het ook wel leuk de titel erelid te mogen dragen :D

mvg kevin
Laatst gewijzigd door Yosoyke op 04 feb 2011, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Dat is toch juist leuk..dat wij ons onderscheiden van ander organisaties..
Een eigen gezicht :MH logo: MI LIKEY!
Ik wil opteren voor een aditionele catagorie feestleden..voor degenen die minstens 50 onzinnige..maar desondanks vermakelijke berichten hebben gepost. :hahaha:

Groet, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
Daniël Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Daniël »

Oeh ik hou van deze :MH logo: smiley :D
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

@Kevin: Het gaat om informatieve berichten, dus dan zit ik ver beneden de 1000 berichten.
@Ron: Als een rubriek feestleden ontstaat dan ga ik voor het voorzitterschap :lol:

Gr. Alfred
Yosoyke
Superlid
Superlid

Bericht door Yosoyke »

Ilosab schreef:@Kevin: Het gaat om informatieve berichten, dus dan zit ik ver beneden de 1000 berichten.
@Ron: Als een rubriek feestleden ontstaat dan ga ik voor het voorzitterschap :lol:

Gr. Alfred
Thaha informatieve vragen stellen waar wijsheid uit voorvloeit telt ook mee he :D
alee denkik, of ik kan ook enkele honderd van mijn 418 berichtjes schrappen :o

mvg Kevin
Collectcoins Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Collectcoins »

Ilosab schreef:@Kevin: Het gaat om informatieve berichten, dus dan zit ik ver beneden de 1000 berichten.

Gr. Alfred
Bedoel je de club met het volgende lied... http://www.youtube.com/watch?v=sOq6i69ZJc8 :hahaha: :lach:
http://www.collectcoins.com voor al uw euromunten en dollarmunten.
Club van 2304!

Terug naar “Veel gestelde vragen FAQ”