Wereld munten met dieren

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de wereldmunten.

Moderator: koenmunten

munt9490
Senior lid
Senior lid

Wereld munten met dieren

Bericht door munt9490 » 16 nov 2011, 22:02

Hallo mede verzamelaar

Ik heb uit partijen wereld munten de munten met een dier erop er tussen uitgevist en die in een apart album gedaan, kortom ik verzamel dus ook munten met dieren erop.
Aangezien er geen topic over is heb ik deze aangemaakt om informatie te verzamelen omtrend dit thema en eventueel mede verzamelaars van dit thema te ontmoeten.
Ik zelf ben een beginnend verzamelaar dus moet een hoop leren dus ook over dit onderwerp. Tot nu toe heb ik uit kilowaar wat standaar munten gevist zoals de brughagedis uit kiribati en de kangoeroe uit australië of bijvoorbeeld een noorse kroon met een fjord erop. Dat is niet echt speciaal maar ik heb later ontdekt dat er hele series zijn. Ik heb zelf 3 series aangeschaft via mp uit congo, uganda en noord korea. Ik zal hier onder even wat afbeeldingen plaats van google om voorbeeld te geven. Nu zou ik het dus leuk vinden als mensen hier wat informatie kunnen plaatsen over nog meer van dergelijke serie munten die zijn uitgegeven. Wat ik heb begrepen zijn het gewoon echte munten en geen verzamelaars munten of penningen. Zelf heb ik al ontdekt dat cuba ook zoon dergelijke serie heeft uitgegen, ik zag dit op een site van een handelaar echter was dit in kleur en dat trekt mij dan weer niet maar goed het zal vast ook orgineel bestaan.

Dus info omtrend dieren thema munten is welkom ik kan er nog wat van leren en eventueel andere geintreseerde kunnen hier wellicht ook informatie uit dit topic gaan putten.

Afbeelding
Afbeelding
2 voorbeelden uit de serie van uganda 100 shilling 2004
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

Marten van Leerdam
Volledig lid
Volledig lid

Re: Wereld munten met dieren

Bericht door Marten van Leerdam » 16 nov 2011, 22:08

Er is een website van, zie het websitegedeelte op deze site. Iets met coinzoo.com of zoocoin.com of iets dergelijks.
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.

Martin
Senior lid
Senior lid

Bericht door Martin » 16 nov 2011, 22:17

Marten van Leerdam schreef:Er is een website van, zie het websitegedeelte op deze site. Iets met coinzoo.com of zoocoin.com of iets dergelijks.
Ik denk deze: http://www.coinzoo.net/

Marvin
Geld maakt niet gelukkig, munten wel.

munt9490
Senior lid
Senior lid

Bericht door munt9490 » 16 nov 2011, 22:21

die was ik helemaal vergeten :oops:

deze site ken ik inderdaad heb ik toen der tijd paar keer bezocht maar ik was hem helemaal vergeten.

bednakt voor de herrinering greeny
Euromunten, €2 cc, Guldens wilhelmina en eerder, wereld munten

Munthunter
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter » 16 nov 2011, 23:15

Heel goed en leuk idee!

Het verzamelen van wereldmunten is een hele opgaaf. Door het kiezen van een thema, zoals munten met dieren, boten, gebouwen, auto's, treinen, etc., maak je het al een stuk eenvoudiger. Naast dat het er leuk uitziet en je de dieren ook nog kunt onderverdelen in categorieën, jaartal, landnaam, etc., kun je het ook nog uitdiepen.

Leuk dus! Zelf ben ik ooit begonnen met een themaverzameling met schepen er op. Heb er nu 6, dus die verzameling wil niet erg vlotten. :)

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!

Terug naar “Wereldmunten”