Fantasiemunten met afbeeldingen dieren uit Indonesie

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de wereldmunten.

Moderator: koenmunten

koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Fantasiemunten met afbeeldingen dieren uit Indonesie

Bericht door koenmunten » 29 dec 2017, 16:12

Fantasiemunten met afbeeldingen dieren uit Indonesië.

Sinds 2015 worden er voor verschillende eilanden/eilandgroepen in Indonesië penningen/fantasiemunten/unusual world coins uitgegeven. Geen officiële munten dus, waarschijnlijk alleen gemaakt als hebbedingetje voor toeristen, maar wel 'munten' met mooie afbeeldingen van dieren en daarom toch interessant genoeg om aan mijn verzameling tot te voegen.
fantasie munten Indonesie.jpg
West Nusa Tenggara.
Voor zover ik kan nagaan was dit de eerste eilandengroep die dergelijke munten liet maken.
Tot nu toe zijn er in 2015, 2016 en 2017 twee munten per jaar uitgebracht, met als waarde 1 dollar en thema vlinders.

Maluku
Daarna volgde in 2016 de Molukken, met een vijftal 5 rupees munten met als thema vissen.

Sumatra Utara
En in 2017 verschenen er opeens ook een drietal munten van Noord Sumatra. Met als waarde 500 rupiah en thema kevers.

Waarschijnlijk zullen er de komende jaren wel meer van die soort fantasie munten uitgebracht worden.
Als iemand nog dergelijke munten kent die nog in dit overzicht ontbreken of nieuwe uitgaven zien verschijnen dan hoor ik het graag.
fantasie munten Indonesie.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoule EK 2016

Ik ben op zoek naar plantagegeld !!!
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl

Terug naar “Wereldmunten”